Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11750 totalt) |
|
||
Förmodligen satt fotografen på höger sida av banan strax innan första chicanen på Monza om jag inte är helt fel ute..... för jag satt tvärsöver banan
![]() |
||
Visst är det Monza, men fotografen, dvs jag, satt på betongen i velodromen. Den här bilden är tagen så högt upp det gick att klättra i kurvan där vägen går under velodromen.
![]() ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Det är annat än Anderstorps velodromkurvor, hahaha!!
http://magnust.d2g.com/?D=milano& ![]() _________________ ![]() |
||
Vi har nästan en sådan velodrom här i Kalix, lite mindre bara. Och tyvärr så är banan bara 60% asfalt men rolig ändå.
![]() ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
ooops, jag blir nervös bara av att titta på bilderna, känner hur det suger i magen! Hur går man i en sån på ett bra vis? och hru går man ur den sen? Mvh, Pär _________________ Pär Hylander |
||
Det som verkar vara bäst spår just i den här kurvan brukar vara att gå in ungefär i mitten och sedan försöka hålla sig vid mitten eller lite nedanför och plantera högerfoten. ![]() Har provat den i en BMW compact på 1000 kg och 400+ hk och jag kan lova att det suger bra i magen. ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
om jag inte missminner mig så är den "stora" kurvan 8 grader och den "lilla" 11 grader. Den stora är rätt ok men den lilla är för tight egentligen men graderna märks egentligen inte eftersom hela banan lutar neråt mot den stora kurvan och den lilla är för liten för att man ska egentligen känna efter bankningen. Men det var klart roligare än jag trodde att köra Legends på oval..... skulle gärna göra om det på en riktig quartermile oval i Usa med 20 andra Legends ![]() |
||
Jag måste bara säga att jag är SÅ fascinerad av bilden från Monza. När man tittar på den och
tänker på racen som gått där.... Och hur den ser ut nu. Vinkeln på bankningen... O vilka farter de hållt!! Som sagt, fascinerande!!! _________________ ![]() |
||
Det lutar rätt bra i kurvan på Monza. När jag skulle ta bilden som är nummer två i den här tråden så gick jag baklänges uppför kanten, men kom inte riktigt hela vägen för när jag lutade mig mot väggen så började fötterna glida nedåt.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
En vild gissning bara: Kan det vara Brooklands? Har inte själv varit där, men har för mig att jag sett bilder därifrån med just en bro som går över banan. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Vädret tyder ju på att det är England! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (11750 totalt) |