| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tvätta tyget till Sparcostolen...?
|
1313 besök totalt |
|
Jag tänkte fixa till min Sparcostol eftersom tyget är ganska skitigt. Har sett att man kan ta bort tyget ganska lätt men sedan kommer man ju till den där vita maskinen som står i det där rummet i källaren.. tvättmaskinen..
Några tips? temperatur..? sköljmedel..? Nån risk att man förstör tyget och dess skyddsegenskaper..? _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
|
Jag tvättade mitt sparcotyg till stolen i maskinen på 40 grader med bara tvättmedel.
Funka hur fint som helst. _________________ Mattias Bågenholm -Göteborg- Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben. www.Hondaklubben.com |
||
|
Re: Tvätta tyget till Sparcostolen...?
_________________ Fredrik Ljungkvist |
||
|
Re:
Men stolstillverkarna har kanske support (varför gå över ån efter hjälp)? Edit: Jag visste att jag hade sett det i Pegasuskatalogen (snäppet bätte dassläsning än Demon Tweeks, som är tyngre och har glassigt papper) http://www.pegasusautoracing.com/gro |
||
|
Re:
Ett färdigsytt nytt överdrag till stolen borde du väl kunna köpa från de som säljer det stolsmärket du har? Ring/maila och fråga!
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1313 besök totalt |