Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
AMS Nürburgring-Special för iPad
1, 2   >>
5646 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Här sitter jag bitter över att jag inte har en iPad

Den första frågan är, vilka fem män är de omnämnda Ringenknarkarna



Citat:
Special Nürburgring är den första digitala utgåvan från biltidningen Auto Motor & Sport som är helt utvecklad efter de tekniska möjligheterna i iPad. Den innehåller samtliga Supertester på Nürburgring 2010. Här finns också reportage om hur du kan köra själv, om fem "Ringen-knarkare" som aldrig kan få nog av banan, om den bortglömda Sydslingan, om tidernas rekordvarv - och så kollar vi vilken spelplattform som ger bästa Ringenkänslan". Sammanlagt över 180 sidor!

Köp och ladda ner appen här i AppStore. Vi vill gärna att du också skriver en recension när du läst tidningen - och svara gärna på den enkät som finns i slutet av det första numret. Det är med hjälp av dina åsikter och önskemål som vi kan bli bättre.

Så här fungerar den: När du läser tidningen i vågrätt läge får du den totala magasinskänslan med text, bilder, filmer. När du vänder på din iPad och läser i "stående" läge möter du enbart själva texten. Allt för att få en så lugn läsupplevelse som möjligt.

Du bläddrar genom tidningen genom att svepa till vänster eller höger. Om ett reportage innehåller fler än en sida (ofta) så sveper du så att sidan rullas neråt. Om du klickar en gång på skärmen så dyker ett flertal hjälpmedel upp: Längst ner en skrubb-list där du snabbt får en överblick över var i tidningen du befinner dig, och kan snabbt hoppa till en speciell artikel. Längst upp finns navigering tillbaka till applikationen, föregående sida, en vänstermeny samt en översikt över hela utgåvan.

Bildspel, bildtexter och filmer har tydliga ikoner som berättar när det är dags att klicka.

Innehåll:

15 SUPERTESTER
Vi har testat 15 bilar - från VW Golf R till Porsche 911 GT2 RS - på alla racerbanornas heliga moder. Data om bilarna, varvtider, sektortider, betyg och omdömen - allt kompletterat med bilder, bildspel och i några fall filmer.

BÄSTA RINGEN-SIMMEN
Vi hårdkör Forza 3 mot nya Gran Turismo 5. Vilket av spelen är bäst på att förmedla "Ringen-känslan"?

KÖR SJÄLV
Vi hyrde 130 hästar och hade precis lika roligt som alla andra.

HERRARNAS FRIA ÅKNING
"Turistkörningen" på Nürburgring har utvecklats från några ensamma varv till en mångmiljonindustri och - stundom - världens snabbaste bilkö.

"RINGEN-KNARKARNA"
Fem män. Fem bekännelser om ett sug som bara blir värre och värre.

SYDSLINGAN
Alla pratar om Nordslingan. Men Sydslingan var lika snabb - och minst lika farlig.

DET GRÖNA HELVETET
Alla har väl hört talas om Fuchsröhre, Karussell och Schwedenkreuz. Men vad betyder kurvornas namn?

SKRIK UT SKRÄCKEN
Auto Motor & Sports egne adrenalinjunkie Fredrik Huldt berättar om tjusningen och skräcken.

LEGENDEN
1983 gjorde unge tysken Stefan Bellof ett varv som ingen lyckats matcha sedan dess.




http://itunes.apple.com/app/auto-motor-sport-sverige/id419583562?mt=8# . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Intressant innehåll, synd att man måste köpa en till dj**la: fjollig elektronikleksak för att njuta av innehållet-aaarrgghh
Kanske det så småning om kommer en utgåva i print eller som jag kan läsa/se i någon av de fyra datorer som redan finns i hushållet?
Köpa en I-padda? NOT!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bosse L skrev:
...
Kanske det så småning om kommer en utgåva i print eller som jag kan läsa/se i någon av de fyra datorer som redan finns i hushållet?
...

Man får ju hoppas!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Bosse L skrev:
Intressant innehåll, synd att man måste köpa en till dj**la: fjollig elektronikleksak för att njuta av innehållet-aaarrgghh
...
Köpa en I-padda? NOT!

+1 på den kommentaren. Men, men, det kanske materialiserar sig på andra plattformar framöver?

Nudge, nudge, wink, wink. You know what i mean. (Det sista är så klart riktat till AMS som säkert läser det här).

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Jag har läst igenom Nürburgring-specialen nu och sen är riktigt bra tycker jag. Jag har läst EVo på IPaden ett tag och den är riktigt, riktigt bra. 38 kr för den upplagan jämfört med 100 kr för papperupplagan. Fast man missar ju all reklam

AMS specialen var uppbyggd på samma sätt. Kan nog bli riktigt bra! Redan första nummret var väldigt bra anpassad till paddan.

Få se lite gissningar på vem de fem "Ringen-knarkarna" är?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Gissningar.
Micke Persbrant
Poker
Carl Filip
Gaute
och slutligen Horst van Sauna

Det är mina gissningar. :-)

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Nope, inte ett rätt tyvärr....

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan Sjöström

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

hehe Det kunde man ju tro...

Peter Ternström
Christer Lindgren
Gustav Lundh
Martin Nelson
Jonas Carlsson

Vore riktigt kul att åka med någon av herrarna någongång!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 566



Någon som vet om den kommer att ges ut i pappersform?

_________________
L-P Johnsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Jag erkänner jag ÄR en ringenknarkare säkerligen mer addicted än dessa 5 ihop x 10 , tyvärr känner jag inte igen ett enda av namnen dom anger, är det rejsaprofiler eller vilka är det.

Tycker oxå det verkar HELT puckat att släppa entt sådant rep enbart för en dyr leksak som dessutom kör fel operativsystem (så var den facklan kastad)


Niklas Maravic skrev:
hehe Det kunde man ju tro...

Peter Ternström
Christer Lindgren
Gustav Lundh
Martin Nelson
Jonas Carlsson

Vore riktigt kul att åka med någon av herrarna någongång!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Jag erkänner jag ÄR en ringenknarkare säkerligen mer addicted än dessa 5 ihop x 10 , tyvärr känner jag inte igen ett enda av namnen dom anger, är det rejsaprofiler eller vilka är det.

Tycker oxå det verkar HELT puckat att släppa entt sådant rep enbart för en dyr leksak som dessutom kör fel operativsystem (så var den facklan kastad)


Niklas Maravic skrev:
hehe Det kunde man ju tro...

Peter Ternström
Christer Lindgren
Gustav Lundh
Martin Nelson
Jonas Carlsson

Vore riktigt kul att åka med någon av herrarna någongång!


Kopplar inte heller vilka de är förutom Peter Ternström som driver Gran Turismo Events och siten Autolife. Men jag har ju av tekniska skäl inte kunnat läsa artikeln, hade jag kunnat läsa artikeln så hade jag kanske kopplat vilka de andra är? thumbs up Jag tycker till exempel Peeter Pahv hade varit självskriven i den där listan annars thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



sitter spänt och väntar på en länk till 180 print screeens

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Johan Sjöström skrev:
Jag erkänner jag ÄR en ringenknarkare säkerligen mer addicted än dessa 5 ihop x 10 , tyvärr känner jag inte igen ett enda av namnen dom anger, är det rejsaprofiler eller vilka är det.


Skillnaden är väl att dom tillbringar tid just på Ringen och inte drömmande på nätet....

_________________
--
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Peter Ternström (Gran Turismo kille som hyrde Nordschleife förra året)
Christer Lindgren (Nissan-handlare, GT-R-nisse )
Gustav Lundh (Försäljningschef på Porsche Center Syd och Scuderia-instruktör)
Martin Nelson (Försäljningschef på Autoropa)
Jonas Carlsson (Äger Häggenäs Auto)

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Niklas Maravic skrev:

Jonas Carlsson (Äger Häggenäs Auto)


Jonas äger dessutom Pflanzgarten: http://www.youtube.com/watch?v=UraR3zi0oy8.

_________________
--
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



FredrikÅ skrev:
Johan Sjöström skrev:
Jag erkänner jag ÄR en ringenknarkare säkerligen mer addicted än dessa 5 ihop x 10 , tyvärr känner jag inte igen ett enda av namnen dom anger, är det rejsaprofiler eller vilka är det.


Skillnaden är väl att dom tillbringar tid just på Ringen och inte drömmande på nätet....


Men en knarkare är en knarkare oavsett om han har knark eller inte
Jag har av flera olika skäl tyvärr högst begränsad tillgång till varan i fråga men bara en sån sak som att jag i stället för att somna genom att räkna får, kör ett varv i huvudet tyder väl på att man är ringknarkare.
Man måste ju inte ha en GTR eller 997:a för att platsa i den sfären

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Skillnaden är väl att dom tillbringar tid just på Ringen och inte drömmande på nätet....

Touché!






Niklas Maravic skrev:
alla namn


Jag och namn




Niklas Maravic skrev:
Peter Ternström (Gran Turismo kille som hyrde Nordschleife förra året)

Ja han och Jens Svedrup verkar göra ett riktigt kanonjobb med Gran Tursimo Events! Sjävklart lagt upp alla deras event i banåkakalendern https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Arrang%F6r=177 thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
FredrikÅ skrev:
Niklas Maravic skrev:

Jonas Carlsson (Äger Häggenäs Auto)


Jonas äger dessutom Pflanzgarten: http://www.youtube.com/watch?v=UraR3zi0oy8.


ojojojoj! Vilken kombination av otrolig tur och sinnesnärvaro Han borde ha rusat och köpt en trisslott den turdagen!

En förvarning var ju att det gick klart mer än lämpligt brett redan in på Brünnchenrakan....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
FredrikÅ skrev:
Niklas Maravic skrev:

Jonas Carlsson (Äger Häggenäs Auto)


Jonas äger dessutom Pflanzgarten: http://www.youtube.com/watch?v=UraR3zi0oy8.


ojojojoj! Vilken kombination av otrolig tur och sinnesnärvaro Han borde ha rusat och köpt en trisslott den turdagen!

En förvarning var ju att det gick klart mer än lämpligt brett redan in på Brünnchenrakan....


Lite mer om snurringen här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=50021

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



verkligen en klassiker, vilken sinnesnärvaro! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Allmänt banåkaforum
AMS Nürburgring-Special för iPad
1, 2   >>
5646 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande