Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
En fusk dedikerad server...
1518 besök totalt
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263


Trådstartare
Eftersom jag för tillfället sitter på mer datorprestanda än vad jag annars gör, så roade jag mig idag med att sätta andra datorn som server. Hans nick blev Race host. Jag såg till att alla portar i fw var öppna och att andra datorn körde med absolut lägsta möjliga grafikinställningar. Vid spel var även datorns vy setup menyn. På detta sätt kunde enligt mina förhoppningar all datorprestanda läggas på att hantera serverfunktioner.
Kan man bara se till att race host får en bil som går sönder vid minsta varv så borde denna bil försvinna från gridden direkt efter start. 10s är nog default värdet. Jag kan tänka mig att testa detta innan söndag och om det går bra så kan jag även köra server.
Enligt min mening borde detta vara fan så mycket bättre än de listen-servrar man annars har kört.
Det är väll kanske inte så vanligt att man har 2 sjyssta datorer hemma men om man har det så är detta ju en möjlighet.
Tyvärr har jag inte ngn t1 lina utan "bara" adsl, annars hade ju allt varit perfekt.

_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Jag har läst diskussioner om detta på simbinforumet.. Istället för att ta sönder bilen på gridden är det ju bara att köra den av vägen precis när rejset startar... i gräset vid sidan av målrakan lär bilen inte vara ivägen.. Får se om vi hinner testa hur det funkar innan söndagens race..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
En fusk dedikerad server...
1518 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande