| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
föra in fiat600 från finland.
|
710 besök totalt |
|
för förhandlingar med en finsk säljare om två 600, dessa har antagligen inte varit ibruk på dom senaste 30 åren (i deras skatte??register) eller motsvarande?? eftersom samtalen går på mycket knackig svenska och sms, hur skall jag gå till väga med import, samt vad behövs för intyg från finska vv/bilregistret? tanken är ombyggt fordon, kan man bygga så att man kan få ett nytt ev, chassinr, eller är detta endast avsett för helt nykonstruerade byggen. _________________ peter johansson |
|
om vi börjar med "ombyggt fordon" så förutsätter det att fordonet finns, pappersmässigt, dvs du ska kunna visa att det är/har varit registrerat.
Du kanske tänkte på amatörbyggt fordon, det är en annan sak. Ska bilen byggas om så mycket att den klassas som amatörbyggt fordon, så får den en ny identitet och då behöver du inte "importera" den formellt sett. Det räcker med att köpa den i Finland och släpa hit den - bilen är då bara en bas för ett nybygge. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
|
det låter väldigt bra. har funderat i ca 19år på det här (sen sista 126 an jag ägde såldes)
och eftersom det dykt upp 2 st underbara bilar på kort tid här på forumet kan inte jag heller låta bli. blir minst lika ombyggt som dessa. vet dock ej vilken byggkategori dom hamnar under amatör eller ombyggt fordon. måste fråga dom.. _________________ peter johansson |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
710 besök totalt |