Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2011-05-18 Polo Cup Race på Sturup Raceway
2 besök senaste veckan (1057 totalt)
Nya Sturup Raceway

Här sen Mar 2011

Trådstartare
Hej alla racingsugna!

Vem har inte drömt om att få köra ett riktigt andrenalin sprudlande race!?! Nu har ni möjligheten att prova på under så race lika förhållanden som det är möjligt på ett event. Bilarna vi kör med är desamma bilar man körde med i Tyskland tillsammans med DTM. Ruskigt snabba med en otrolig väghållning. thumbs up

Sturup Raceway står för all utrustning och säkerhet kring banan, inkl. sjukvård. Har ni egen utrustning så får ni naturligtvis använda den.

Eventet köper ni via Live Its hemsida antingen i Sverigen eller i Danmark. Priset ligger på 4 995 sek/person + 6% moms. Fyra förare per bil. Man kan naturligtvis vara färre förare per bil men då kostar det mer En lättare lunch ingår.

I eventet så ingår det en personskadeförsäkring för alla förare. Om bilarna skulle skadas så kostar det maximalt 65 000 sek Jag kan lugna alla som just fick hjärtat i halsgropen att under de tre föregående racen så har vi bara haft en incident tidigare och det var för att han gjorde ett förarmisstag. Det blev förövrigt inte speciellt dyrt thumbs up

Har ni frågor så får ni gärna höra av er så ska jag göra vad jag kan för att svara på dem. Tidtabellen ser ni här nedan.

Hoppas vi ses på startgriden

Tidtabell (gäller för 4 förare/bil)

10:00 - 10:30 Ankomst och registrering
10:30 - 10:50 omklädning till racing
10:50 - 11:40 Körteknisk briefing och genomgång av regler och förutsättningar
11:40 - 12:00 Genomgång av bilarna, träning på förarbyten och fastspänning
12:00 - 12:45 "Walk the track"
12:45 - 13:30 Lunch
13:30 - 14:00 3 varv träning/kval/person
14:00 - 15:30 Race, 90 min med förarbyten och ett tankstopp. Maxstint 10 min/pers
15.30 - 15:50 Prisutdelning till de 3 snabbaste lagen
15:50 - 16:00 omklädning och hemfärd

Peter Larsen
Göteborg
Här sen Jan 2007

Hej ,
Vi lägger en del "Mini Le Mans" hos Bohlin på Gelleråsen för kunder/vänner. Efter att ha sett ert erbjudande, konstaterar jag snabbt att det ser ut som ni är god tvåa i Sverige..........d v s Bohlin ger "most value for money" i kategorin amatör-långlopp.
Ett generösare erbjudande hade lockat mig till ett besök och bokning på minimum 10 bilar! Men 1,5 timmars race är tyvärr lite klent i konkurrens med Bohlin...................

2011-05-18 Polo Cup Race på Sturup Raceway
2 besök senaste veckan (1057 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande