Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld- | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33669 besök totalt |
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Vågen i Vinsta visade att min bil var lättare än vad den var i verkligheten, iofs bra för stunden men mindre kul när man har lättat ytterligare och sen märker att bilen har ökat i vikt Väger man mitt i natten när ingen är där så har jag svårt att tro att nån blir sur. Går även att få fram ungefärlig viktfördelning genom att bara ställa fram och bakhjul på vågen. Med ytterst tveksam noggrannhet iofs men iaf. Fendrar var en bra ide, optimalt för close racing Dock måste man nog binda fast de i underkant också om man glömmer fendrarna på båten så flyger de runt som ballonger när man passerar 20 knop vilket är under 40km/h. Bra säkerhet är inte att förakta. Man ångrar sig nog om nått händer om man har sparat in på säkerhetsutrustningen och istället trimmat motorn eller chassiet _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||||
Vågen i lunda är ju lugn på helgen, då är det ju ingen där. Min bil vägde exakt som tjänstevikten där, fick också rätt viktfördelning enligt pappret med ovanstående fulmetod. Så om vågen är i bra skick så ska det bli rätt, får väl kanske vänta tills dom sopat rent den
Hur pass är trimningsvänligheten i en sån motor, hur mycket grejer finns att köpa ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Rätta takterna! Var länge sen du hade nåt o ratta på skoj _________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Enligt egen erfarenhet finns det en del triming o lättning att göra på föraren...
Kul med uddabil. Alldeles för mycket Bader Meinhof Wagen här! _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||
Inte för mycket Bader Meinhof Wagen, för lite av andra skojsiga bilar! Fram för fler andra skojsiga bilar! Go Lennart Go _________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Alla mina skjutmått verkar ha rymt, men navhålet i originalfälgarna är cirka 57mm i diameter. Offset på 24 stämmer med min tumstock, åtminstone på reservhjulet som ser likadant ut som de övriga (fast svart/metallfärgat...).
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Folkvagnarna har väl 35 cirkus i offset? Precis som rwd oplarna om jag minns rätt. BMW E30 ligger runt 28 oftast vad jag sett. _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag har 4 st BMW E30 orginal X-eker 6x14" om de passar ? en behöver svetsas litte då en trottoarkant besökts De är gratis för dig lennart _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
57.1mm http://www.dackhjalp.se/bultmonster/ _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
I ett tidigare inlägg önskade jag mig överraskningar genom mitt bilval och idag kom det som inte borde varit en överraskning. Efter att jag hade fixat de två rosthål som fanns omnämnda i bilprovningens senaste protokoll gav jag mig i kast med avgassystemet. När jag lyfte bort bakhjulet för att komma åt bättre insåg jag att jag kunde se in i förarsidans tröskel. Trösklarna är dolda av plastsjok så de syns inte utifrån. När jag demonterat sjoket på förarsidan la jag in verktygen igen. Plåten i tröskeln har samma tuggmotstånd som blöta Mariekex.
Efter nån timmes muttrande gav jag mig på sjoket på andra sidan. Där lättade jag bara ett par skruvar och kände med en mejsel. Den tog inte emot nånting. Hur jag kunde tro att en gammal japansk bil som fick anmärkning på rost för två år sen skulle vara något att ha kan jag inte förstå nu. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Två trösklar, menar jag förstås. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Har skurit bort trösklar och inre förstärkningsplåtar och dessutom fått nya plåtar bockade enligt mina ritningar för 300 spänn.
Idag började jag svetsa ihop det hela och startade med förstyvningsplåten i förarsidans tröskel. Sen var det dags för paus pga utslitna verktyg (uddlös roterande stålborste). _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld- | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 33669 besök totalt |