Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar De Tomaso Pantera -72(BMW Alpina motor) ny Film ! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 8 besök senaste veckan (113479 totalt) |
Man tackar man tackar... Bugatti typ 51...mmm mmm nice kärra...=) _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
_________________ Porsche 911T 1971 2200cc. Signal orange 116 VW DH Bay 1978 2000cc Turbo VW Westfalia 1974 Campmobile VW Golf MK1 1983 1600cc VW ID4 |
||||
Fantastiskt hærlig bil!!
Hur upplever du Wilwoodbromsarna jæmfort med orginal i bromsverkan? Ær det så att man mærker av aluminiumets bættre værmeavledningsformåga. Eller motsvarar de orginal fast lite lættare? Mvh. Ricky. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
Jag vet att Wilwood har "direct fit" bromsok for Corvetten som ær vældigt lika de som visas på bilderna på Panteran, dessa passar på org storlek skiva och med 15" fælgar. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
En Pantera är inte speciellt tung och du rymmer ändå i krokarna av 300mm skivor så nog ska bromsarna räcka till _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Shut up Mackan =), Det har faktiskt skruvats lite i vinter men inte på bilen direkt utan på det hemliga projektet till bilen du vet , sen har ju lite svensson fasoner som renoveringar av badrum kommit ivägen också. _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
Tackar! De är betydligt lättare än original och det var huvudanledningen att vi bytte. Skillnaden kan jag dock inte svara på då det var 4år mellan att jag körde med original bromsarna respektive wilwood, men det är bra bromsprestanda med båda uppsättningarna.
310mm X 32mm directional vane skivor fram (liknande bak) på en 1160kg tung bil = Helt OK _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
Tack for svaret. Anledningen till mina frågor ær att jag sjælv planerar en uppgradering till Wilwood bromsar for att bli kvitt værme (och vikt). I ovrigt funkar orginal Corvettebromsarna med sina 4x 4-kolvs OK hyggligt trots 1600kg bil men håller som sagt var kvar værmen for ivrigt.. Det kan ju æven tænkas att uppfattningen om Corvettebromsarnas forstræfflighet mattas av en aning då man fått upp farten men det blir ett senare bekymmer. Min tanke ær också att behålla 15" fælgarna for det klassiska utseendet och då blir det lite som det blir angående vad for skivor som får plats i fælgarna.. Dina skivor med aluminium-nav såg vældigt fina ut. //Ricky. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||
jag var i skokloster idag och fick ser och höra denna bil
fy fan säger jag bara till denna motorljud! jag stod just brevid när den startades och ojojoj så grym den låter. kan tänker mig att den gå riktig bra så som den lät _________________ Philipp Klement |
||||
Tackar! _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
Tills i år har det inte hänt så mycket med Panteran förutom att den har fått sällskap , har nämligen agerat efter visdomsorden:
"Why only buy one when you can have two...twice the price" Stämmer inte riktigt eftersom den vänstra är en replika men ändå _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
Det är ju det som är tanken då den nya inte har samma originalvärde, så man kan ändra lite mer med gott samvete och få i motorer som inte passar i Panteror egentligen Så i detta fall kommer nog lillebror bli starkare till slut _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
Tyvärr inte, för i helgen var vi och körde lite bana mad Scanias motorklubb på Gelleråsen och när bilen stod i depån med öppen huv blåste det till och bröt huven upp över taket Så är det någon som vet och kan rekomendera nått företag som kan laga kolfiber huvar? _________________ Erik Bodin -My God -My Country -My Detomaso Pantera (not necessarily in that order =) www.bodinecc.com |
||||
ajajaj vad trist.
skaven är så vit, är det glasfiber under carbon? (syns inte så bra på bilden) www.swecomposite.com de kan nog hjälpa er och är inte allt för långt ifrån. annars finns ju krille men det är ju ngr mil till han. _________________ Philipp Klement |
||||
Philipp har helt rätt i sin gissning att det ser ut som glasfiber under.
Det går i princip inte att laga kolfiber så det blir fint igen, utan man får lägga i nytt kolfiber i hela det skadade området. Så ni har ju tur i oturen att det är i det området med minsta kolfiberbiten Det ser i alla fall inte ut att vara några större bekymmer att reparera, jag har en kompis där uppe som kan fixa det om han bara har tid. Skickar du PM så kan jag förmedla kontakten. mvh |
||||
Våra race- och banåkarbilar De Tomaso Pantera -72(BMW Alpina motor) ny Film ! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 8 besök senaste veckan (113479 totalt) |