Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3457 besök totalt |
Det är inte meningen att skrämma iväg dig :-)
Men bilmodellsspecifika frågor om drivlina osv får man väl bäst respons på i bilmärkesforum? Anledningen till att jag skrev inlägget ovan var för att jag inte vill att Rejsa ska spåra ur och bli ett allmänt frågeforum för alla med motorfrågor. En liten proaktiv markering alltså ![]() _________________ ![]() |
||
Hehe, jag tog det inte så! Men jag blev rekommenderad att fråga här för att therealpinto finns här! ![]() Jo, gelleråsen har ju faktist pappa kört - och vunnit - men denna bil, så bilen kanske trivs där. Kanske får ge det ett försök, hur gammal måste man vara för det då? Bara krav på att ha körkort eller? _________________ Peter Eriksson, 17, Sala. Längtar efter kortet ![]() |
||
Hej
Håll koll på banträffarna i banträffskalendern (på rejsa.nu) så hittar du säkert en träff som passar dig. Vill du kunna diskutera mer om bilbygget i lite friare termer så rekommenderar jag www.fmcs.nu - jag kan nog inte hålla mig från att svara där heller ![]() Capriklubben brukar själva försöka greja några bankörningar så häng på där också. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Hej
Du hänvisar till SNFS 1992:12 (A40), 3.8.3b. Kapitlet 3.8 behandlar motorbyten i årsmodell 1976-88 och just 3.8.3b säger att man inte behöver intyg om att motorn är i avgascertifierat skick i detta fall. Hela SNFS 1992:12 finns här: http://www.naturvardsverket.se/index /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Hej
Den motorn passar alldeles ypperligt men kostnaden är rätt saftig. Knappast värt pengarna om man inte ska över 4-500 hk och då är frågan om en V8 inte är ett mer prisvärt val ändå... Att välja motor till en Capri är egentligen både svårt och lätt. Lätt, för att den har ett motorrum som sväljer det mesta - svårt för att det finns så mycket att välja på. Själv är jag sugen på Fords nya Duratec från Mondeo - helaluminium, lätt (det snackas om 93 kg) och lättrimmad. Med en sådan kunde man bygga en riktigt lätt bil - min egen Capri är skoj på bana trots att den väger rätt modiga 1200 kg nånstans med mig på plats (dock fördelat väldigt nära 50/50) - med en lätt motor och lite hålsågande går det att ta bort mycket vikt. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3457 besök totalt |