Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racingsimulatorer GTR2002 - Race2 varvtider Mugello | << 1, 2 7672 besök totalt |
Damn titta lite på www.findthelimit.com och det var ju några snabba svenskar som är med i ligan.
Kalle Larsson: 1.53.077 Micael Johannssen: 1.53.350 Jag har lite att jobba på ser jag. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
Måhända en korkar fråga.... Får du bättre fäste m h a mer camber än vad som behövs för att ge en jämn däcktemp? Jag har i min enfald ställt camber endast efter att få jämn däcktemp.... Nästa fråga, funkar det så i verkligheten oxo? (kanske skulle lyfta över den frågan i allmänna forumet) _________________ Pär Hylander |
||||
Jag är bara en lekman som följer Doug Arnous rekomendationer. Det har varit lite diskutioner på simmods forum angående camber och speciellt camber-thrust. Enligt honom är en skillnad på 5-8 grader en lämplig nicå. Han hade även en liknelse mellan ett däck och ett suddgummi. Ställ ett suddgummi rakt upp och försök dra det sidledes. Luta sedan suddgummit några grader och gör samma sak. Vilket fall hade mest grepp i sidled? Naturligtvis gäller detta mest framdäcken, bak vill man ju ha bra grepp även i längsled. Men eftersom vi kör ngt är greppet i längsled ingen stor problem eftersom fästet oftast är tillräckligt bra. Lagom är bäst som det alltid brukar vara. Slingriga banor => Mycket camber för högre kurvhastigheter Så har jag förstått det iaf... _________________ Kalle Larsson |
||||
hmmm jag vill poängtera att detta gäller vid kvalinställningar. I övriga fall, rejs, kommer ju behovet att få däcken att vara tillräckligt länge att sätta andra begränsningar än i kval där man enbart är intresserad av hastighet.
_________________ Kalle Larsson |
||||
Racingsimulatorer GTR2002 - Race2 varvtider Mugello | << 1, 2 7672 besök totalt |