Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gläd ett barn -> "Min Stora dag"
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (18960 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fick detta från eldsjälen Peder Karlsson:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


MinStoraRaceDag, Drömbilar sökes!

Nu ska vi upprepa fjolårets Succé och göra det ännu bättre!

MinStoraRaceDag är ett event som arrangeras tillsammans med Stiftelsen MinStoraDag, som har som enda syfte att uppfylla svårt sjuka barns önskedrömmar. Ni som bilägare deltar för att sprida glädje och för att uppfylla önskedrömmar, bättre karma får ni på köpet:-) Det här är barn och familjer som spenderar väldigt mycket tid på sjukhus och de både behöver och är värda en stund där de får något annat att tänka på.

I år ska vi försöka göra det ännu roligare för alla att delta, förutom att vi kommer ha bankörning med barnen så kommer vi försöka få till dragracinguppvisning, drifting som var en riktig höjdare förra året, 402 meters race mellan deltagarna med barn i bilen, plus massor av uppvisningar och shower utöver det som både barn och förare kommer få glädje av. Vi ska självklart köra "bästa ljud" tävlingen även i år som förra året vanns av en brandbil tätt följd av en shelby mustang och en LP670 om jag minns rätt:-) samt best in show där barnen röstar fram favoritbilen osv osv.

Innan ni anmäler er:
Glöm inte att detta INTE är en vanlig trackday. Syftet med dagen är att uppfylla barns och ungdomars önskedrömmar och bilen ni anmäler er med bör återspegla det. Det är absolut inget prestigeevent men har vi 80 platser och det står mellan en Ferrari F40 och en Porsche 924 för sista platsen så kommer porschen få stanna hemma. Låt ert eget omdöme avgöra om er bil passar in eller inte. Med det sagt vill vi dock ha så stor bredd och variation som möjligt. Man får inte glömma att det är barnens önskedrömmar som ska uppfyllas och de har inte alltid samma preferenser som oss lite större barn..:-)

Med tanke på att vi fortfarande inte har 100% klart hur många bilar vi kan ta emot så kör vi tills vidare en informell anmälan via mail. Alla anmälda blir sen kontaktade med mer information.

Gör er själva en tjänst och anmäl er till detta! Förra året var förarna nästan mer tacksamma än barnen och så hoppas vi att det blir i år också:-)

Välkomna till ett av de roligaste och mest givande bilevent ni kommer uppleva!

Anmälan
Vi kommer köra den 21/8 uppe i Tierp. Deltagandet är kostnadsfritt. Hjälm osv är obligatoriskt som vilken trackday som helst. Vid platsbrist kommer en selektering på bilmodell göras (först och främst för att få till en bra variation och ett större utbud av bilmodeller). Ni är hjärtligt välkomna att maila er anmälan och eventuella frågor till minstoraracedag@gmail.com. Bifoga namn, mail, telnr, bilmodell inkl årsmodell och färg.

Kontaktuppgifter
Kontaktperson: Peder Karlsson
E-postadress: minstoraracedag@gmail.com




_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kankse en idé att kontakta killen som byggt en fullskalekopia av Batmobilen? Borde falla i god jord hos barnen

Underbart att höra om tävlingen förra året om vilken bil som lät bäst, att den som vann var... en brandbil thumbs up Före Lambos och USA-V8 thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag gissar att en del här tänker "jag har ingen superhäftig Lamborghini så det är ingen idé att maila in en anmälan". Även jag tänke så, en svart BMW 3-serie, hur upphetsande är det för motorintresserade barn? Men som jag nämnde i förra inlägget, brandbilen vann tävlingen bästa ljud så du och jag kanske inte vet exakt vad som är uppskattat eller inte. Så tänk ett varv till, klura lite, och anmäl sen kanske dig och din bil? Eller om du har en bra idé om kringunderhållningen? Sen om du är helt fullständigt övertygad om att det är onödigt att anmäla dig så kika gärna in på www.minstoradag.org och se om du kan bidra på något annat sätt kanske? thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Magnus Thomé skrev:
Även jag tänke så, en svart BMW 3-serie, hur upphetsande är det för motorintresserade barn?



Sist jag såg din bil så var det ingen vanlig 3-serie direkt
Finns nog många barn som är motorintresserade som hört talas om CSL thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Hade det bara kunnat sitta en till i racern hade jag ställt upp... thumbs up

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Superkart skrev:
Hade det bara kunnat sitta en till i racern hade jag ställt upp... thumbs up


Jag själv skulle mer än gärna "bara" se och höra en superkart braka förbi med fullt spett :woot:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 280



Vi vill ha stor bredd på bilarna och om du är osäker på om din bil passar, skicka en anmälan så hör vi av oss.
Bland de anmälda finns ca 15 porschar, allt från 968 till gt3 cup, ariel, bmw m, racemini, gallardo, raceferrari, shelby mustang, viper gts, gt-r mfl. BARA ATT FYLLA PÅ!!!

PS. jag tror aldrig jag har gjort något så givande och glädjande i en bil!

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Speedfreak skrev:
Vi vill ha stor bredd på bilarna och om du är osäker på om din bil passar, skicka en anmälan så hör vi av oss.
Bland de anmälda finns ca 15 porschar, allt från 968 till gt3 cup, ariel, bmw m, racemini, gallardo, raceferrari, shelby mustang, viper gts, gt-r mfl. BARA ATT FYLLA PÅ!!!

PS. jag tror aldrig jag har gjort något så givande och glädjande i en bil!


Här finns både en och annan räserbil, är det intressant (förutsatt att man kan ha två stolar då förstås)? Dvs inte gatlegala men t.ex. med SBF-vagnsbok.

_________________
Magnus Thomé
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 476



Tjena på er!!

Ställer mer än gärna upp med HighLevelofSweden's Subaru Impreza då
jag ser detta som ett underbart projekt samt att vi redan använder den
som en "TAXI" att köra folk i!!

Bara att skicka ett PM!!

_________________
Patrik Fürstenhoff
High Level of Sweden
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
HighLevelofSweden skrev:
Tjena på er!!

Ställer mer än gärna upp med HighLevelofSweden's Subaru Impreza då
jag ser detta som ett underbart projekt samt att vi redan använder den
som en "TAXI" att köra folk i!!

Bara att skicka ett PM!!


Skicka ett mail till adressen som du hittar i det första inlägget i tråden. Glöm inte skriva de grejer man ber om (bilmodell å annat) thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Speedfreak
Huddinge
Här sen Maj 2010
Inlägg: 280



Magnus Thomé skrev:

Här finns både en och annan räserbil, är det intressant (förutsatt att man kan ha två stolar då förstås)? Dvs inte gatlegala men t.ex. med SBF-vagnsbok.


Funkar fint!

_________________
Mvh/Dick Gilled

Radical SR8
AMG GT R
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Speedfreak skrev:
Magnus Thomé skrev:

Här finns både en och annan räserbil, är det intressant (förutsatt att man kan ha två stolar då förstås)? Dvs inte gatlegala men t.ex. med SBF-vagnsbok.


Funkar fint!


Kanonkul. Jag ser fram emot en tjurrusning nu med anmälningar så ni får massa att välja mellan thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Hur många +1 får man skriva, till ett sådant bra initiativ?

_________________
Janne Ström
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Bra iniativ

Jag har kanske inte den roligaste bilen till utseende, men ganska skoj på bana. Jag har själv ett handikapp, vilket kanske kan vara inspirerande för barn att se att även handikappade kan ha skoj och hävda sig i en bil?

Eller så vill dom bara ha coola bilar och då passar jag nog bäst hemma

Ska nog skicka ett mail imorgon och erbjuda min närvaro ifall interesset finns av vuxna handikappade som kör bana och kan inspirera på det sättet.

_________________
/Petter Ledin
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Magnus Thomé skrev:
Kankse en idé att kontakta killen som byggt en fullskalekopia av Batmobilen? Borde falla i god jord hos barnen


om Leffe har tid så är jag helt säker på att han tatt sig dit med lämplig bil ifrån siin samling.

vet dock tyvärr inte hur man kontaktar han längre.

k

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Sevenbilar, jag säger bara Sevenbilar... Av allt underligt som hamnat utanför vårt hus så är det Sevens som fått barnen i området att reagera. Så Diket, Kimmen, Westfield, Libell och alla ni andra, Go FOR IT!

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



Jag länkade till detta på Mustangforumets hemsida:

http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14200-Gl%C3%A4d-ett-ba . . . .

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens


_________________
Mvh // Niklas L
Citera
peder711
Täby
Här sen Maj 2011
Inlägg: 35



Hej! Tack för hjälpen med vidarelänkningar och tack för de glada tillropen!

Jag bifogar en länk till en film på den inledande paraden från förra året så ni kan se hur bilbeståndet så ut då. Försök håll ut, det blir spännande på slutet:-)

http://www.youtube.com/watch?v=0V9WUz-q4DE

Peder Karlsson

_________________
Peder Karlsson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13202



Jag anmälde mig med Hånglian, även om den inte funkar just nu så blir det ju bra morot att fixa den.

Det är ju en Harry Potter bil...


_________________
Tord Ringenha11
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Har också anmält Bmw:n ... skulle kännas otroligt skönt att kunna glädja någon på så enkelt sätt



_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Allmänt banåkaforum
Gläd ett barn -> "Min Stora dag"
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (18960 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande