|
Jimmy (T39m)
Åkersberga
Här sen Aug 2005
Inlägg: 235
14 Feb 2011 18:21
Jag har "böjt" till mitt bältes-stag så att de går på insidan av huvudbågen.
/ Mvh Jimmy
_________________ Jimmy Jurlestam
Åker: 328 E36
E36 2.0 under uppbyggnad
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
14 Feb 2011 20:20
Jimmy (T39m) skrev: | Jag har "böjt" till mitt bältes-stag så att de går på insidan av huvudbågen.
/ Mvh Jimmy |
ok, tackar för iden. Får prova det nästa gång jag är i garaget..
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
28 Feb 2011 08:41
Jag böjde om bältesfästet som Jimmy(T39m) föreslog.. Tack för förslaget.
Undrar varför alla hardy-skivor ser ut så här i de BMW jag skruvat i??
Min nya Z3 styrväxel.
Blev att svarva till en sådan här också.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083
28 Feb 2011 19:51
nu är den hardyn nog bara gammal och fått leva hårt. men om du monterar den på fel håll eller fel i hålbilden så att säga (finns pilar i gummit som visar vad som är rätt) så dödar man den fort.
_________________ Sammy Lundin
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
01 Mar 2011 09:31
bullen! skrev: | nu är den hardyn nog bara gammal och fått leva hårt. men om du monterar den på fel håll eller fel i hålbilden så att säga (finns pilar i gummit som visar vad som är rätt) så dödar man den fort. |
Hur skall den vara vänd? Skall pilen vara mot medbringaren, så minns jag att det skulle vara..
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
05 Mar 2011 17:47
Nu är det nya spakstället färdigt. Jag förlängde fästet som skålen sitter i så att jag fick spaken mer bakåt i bilen, samtidigt höjde jag den ca 25 mm för att kunna förlänga spaken under kulan för att korta slagen lite grann.
Detta gjorde att jag fick kapa ett stort hål i kardantunneln, så det var bara att bocka till en överdel & svetsa fast. Sen tillverkade jag mig en växelspak i aluminium med en plastkula som knopp, spaken gjordes betydligt längre än orginal för att få knoppen närmare ratten.
Till sist så gjordes en demonterbar plåt vilken det monterades en ny orginal växelspaksgenomförning i, allt för eventuella framtida bekymmer skull.
Jag vart riktigt nöjd iaf.
Mockaratten hann även med att monteras, kontoret växer så sakteliga fram.
Dags för stolar & bälten härnäst.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540
Forumägare
05 Mar 2011 17:50
_________________ Magnus Thomé
|
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
11 Mar 2011 18:56
Stolsunderreden på gång, men min svetsare jobbar tyvärr inte helger..
Lite onödigt många hål i en del bitar men det är återanvända bitar från en tidigare bil.
Växelkonsolen har fått lite färg på sig efter att den vart färdigsvetsad.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Katrin
Karlstad
Här sen Jan 2011
Inlägg: 22
15 Mar 2011 11:11
Hon är i alla fall inte åkrädd. (Jo, jag skjutsade henne på GR ) Eller körde jag för sakta? [/quote]
Nej då jag är bara smart nog att inse när saker och ting är farliga Tack för åkturen!
_________________ Katrin Johansson
BMW 130i
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
15 Mar 2011 20:18
Det är tur att man har bilen på jobbet annars skulle det inte bli nåt gjort..
Stolsunderredet på förarsidan klart.
Verkar vara ett konstigt material att svetsa i, aluminium.
Den nya styrväxeln är på plats också.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292
15 Mar 2011 21:37
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
16 Mar 2011 18:44
Det blev nya Carbotech monterade på frambromsarna idag.
Kastade även på mina millway topplagringar.
Sedan skruvade jag fast mina fälgar med centreringsringar.
Pinnskruv & gula muttrar..
Muttrarna blev lackade gula för att gummi handlaren inte fick tag på nyckelvidd 17mm som de tidigare jag har, men nu ser jag skillnad ändå.
Gött att vara klar i en ände av bilen iaf.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
19 Mar 2011 18:07
Tillverkade mig lite golvmattor av aluminiumplåt pga att golver är så förbannat ojämnt i en e36a efter att mattan är borttagen..
De slängdes sen in i bilen & skruvades fast i stolsunderredet, blir nog att komplettera med några fästpunkter till då de sviktar lite grann.
Tror det blir bra detta.
Bägge stolarna är inpassade också.
Men nu är det kvällen.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906
Trådstartare
02 Maj 2011 07:32
Mobimech levererade en pall med 3 slutväxlar som varit på översyn & modifiering.
Bilen besiktad & påställd, det börjar närma sig SFRo
På väg hem från besiktningen hände så det här..
Nu har den fått en ny rattstång monterad, det blev en BMW-orginal med gummiflex i fortsättningen, blir lite för spännande med stum platta.
Pean har levererat nya belägg till mig dessutom..
Jag ser ljuset i tunneln, Kinnekulle skulle kunna hinnas med.
_________________ Mvh
Per Bodin
Karlstad
BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292
02 Maj 2011 12:58
Colin skrev: | På väg hem från besiktningen hände så det här..
Nu har den fått en ny rattstång monterad, det blev en BMW-orginal med gummiflex i fortsättningen, blir lite för spännande med stum platta.
|
Vad hände Per? Gick stången rakt av? Är det det man skall se på bilden?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962
02 Maj 2011 13:58
BTG skrev: | Colin skrev: | På väg hem från besiktningen hände så det här..
Nu har den fått en ny rattstång monterad, det blev en BMW-orginal med gummiflex i fortsättningen, blir lite för spännande med stum platta.
|
Vad hände Per? Gick stången rakt av? Är det det man skall se på bilden? |
Ja hur gick det till? Har tänkt på hur klena dom är och varit livrädd för att den ska gå av...
Tar man bort bussningen så blir det mer vibrationer och hårda stötar/slag som den tar istället för bussningen.
Säkert jättekul om den går av i 200km/h i Fuchsröhre eller Schwedenkreuz:rolleyes: eller värst är väl om den går av när man får möte ute i trafiken:blaaah:
Fast man vill ju inte ha gummibussningen kanske går att plocka ihop delar från en äldre bil tex e30
_________________ Jan Ekehage
|
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071
|
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962
02 Maj 2011 20:18
Sorry för trådkap
På mina 2 bmw z3m som jag haft stum bussning monterat har det aldrig varit några problem med brytkrafter.
kunder snurra utan ha ratten på, så lätt ska det gå om bilen är upplyft.
Den gamle har säkert rullat 4000mil och mååånga banträffar med stum bussning den andre ca 1500mil utan problem men kommer byta nu när man ser att den kan gå av relativt lätt
_________________ Jan Ekehage
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292
02 Maj 2011 20:39
Tjena Janne (och sorry också för trådkap Per!)
Jag är 99% på att Per köpt en Z3-styrväxel och klämt dit. (Den har mest utskjut/travel per rattvarv och ger därför bäst respons.)
Men för att den skall kunna sitta på en E36 måste man som Davve skriver hitta på en unik lösning annars blir vinkeln fel.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929
02 Maj 2011 21:04
Colin skrev: | ..........
Bilen besiktad & påställd, det börjar närma sig SFRo
|
Skojjar du nu eller - vad har du gjort mera för att kunna Nyttja SFRo ?
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
|