Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-05-07/08 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp
1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (18102 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Halvtid Dag nr ett avklarad:

Kanonväder - check
Massa kul bilar - check
Ypperligt umgänge på banan - check
Jättetrevligt folk i depån - check
Har haft superkul - check

En dag till imorrn

_________________
Magnus Thomé
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Ja, ni har det säkert alldeles, alldeles underbart! thumbs up Jag tröstar mig dock med känslan av en bil som står på egna ben på uppfarten igen efter att äntligen ha fått mina försenade delar och idiotmek idag.

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Video tagen på ett av många pass under dan. Janne åkte med som passagerare det här passet (jag är en av instruktörerna denna träff). Tyvärr är ljudet inte vidare värst bra. Ska prova att sätta kameran i framrutan istället imorrn.

http://www.youtube.com/watch?v=lVreyZTcw6k&hd=1

5-serie touring
Blå 1 serie coupe
Röd 3 serie compact (lite kort)
M3 GTS! (under inkörning av motorn så den tuffade på lite lagom bara. Tyvärr! Jag ville höra vrålet från V8'an ju

några bilar här nedan som passerar lite kort de med i videon
Silver E30
Mörk 3-serie touring
Silver fyrdörrars 1-serie

VACKER 635 CSi!!
Svart M3 E46
Silver 3-serie compact
Mörk M3 E36



och imorrn söndag: Hugg tag i mig eller någon av de andra instruktörerna och be oss åka med dig eller åk med oss!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Synd att pressexet av nya M 1-seriecoupén (vad heter den egenligen? 1M? M1?) inte var på plats, det hade nog MÅNGA uppskattat

(eller är den kanske på plats men jag har missat att se det? såg den inte på banan iaf)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kennie
Höör
Här sen Jun 2003
Inlägg: 580



Då var man hemma efter 66 transport mil och en massa sköna varv. Kort sagt en kanon dag med en massa trevligt folk, sol och en lätt rödtonad panna.

_________________
Kennie Flenstedt
BMW 320daM -18
M3 e92 -08
Mini -15
M3 Competition -05 såld. 😢
BMW X3M 3,0i -04 såld
Citera
ForesT
Västerås
Här sen Feb 2007
Inlägg: 9



Magnus Thomé skrev:
Synd att pressexet av nya M 1-seriecoupén (vad heter den egenligen? 1M? M1?) inte var på plats, det hade nog MÅNGA uppskattat

(eller är den kanske på plats men jag har missat att se det? såg den inte på banan iaf)


Håller med, men min blå 135i fick agera substitut Kul att du fick med den på film! Första bandagen för min del och med facit i hand tänker jag utnyttja instruktörerna bättre på framtida träffar. Det blev en fin liten konvoj hem på E4

_________________
Peter Vetterskog

BMW 135i -08
BMW Sport Club
BMW Club Schweden
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Magnus Thomé skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=lVreyZTcw6k&hd=1
Härlig film! thumbs up Som synes perfekta förhållanden, synd på ljudet bara när motorn låter så ljuvligt!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Mycket trevlig helg!
Vill tacka alla som jobbar för att vi andra skull kunna njuta och ha roligt
Här kommer några av dom (Nä i verkligheten är dom inte suddiga mest för att skydda allas identiter )


_________________
Janne Ström
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



3DBlaster skrev:
Mycket trevlig helg!
Vill tacka alla som jobbar för att vi andra skull kunna njuta och ha roligt
Här kommer några av dom (Nä i verkligheten är dom inte suddiga mest för att skydda allas identiter )



Stefan pekar med hela handen, forumägaren drömmer sig bort och BTG verkar ha loppor på hakan...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Tack alla för en alldeles, ja alldes underbart perfekt helg helt enkelt utan att överdriva , bilen funkade kanon som vanligt, enda missödet var att jag lyckades låsa in nycklarna imorse, så fick bli att kravla in genom bagaget som tack och lov var öppet, i en E36 Coupe är det inte helt lätt (det är jag som är den breda typen i keps som ser lite avlägsen ut på bilden ovan ) , det var ont om plats och det blev lite smärtsamt, men det gick

_________________
Viktor Starkman
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jahapp! Lika kul idag söndag som igår lördag thumbs up

Det blev totalt 32 mil ren bankörning under de här två dagarna med egna bilen + en enorm massa mil som passagerare också i alla möjliga bilar Hoppas mina förslag om spårval osv kom till användning lite här o där

Bonusskoj, eller snarare FETSKOJ, var att köra Mini Cup Time Attack! Banan var lagd på Mantorps korta slinga med kul klurigheter som till exempel några koner precis efter den snabba knixen mellan parisen och chikanen där man fick tänka efter hur man skulle få ner farten på smartast sätt. Det var också ett lurigt konparti precis i ingången till startkurvan som gjorde det riktigt kul och en utmaning att få till bra fart genom den långa startkurvan ända bort till parisen. Det gällde att inte gasa på sig ut ur konpartierna Men det gick att få bra fart genom kurvan, promise thumbs up Däremot var det jättetråkigt att uppslutningen av BMW-bilar i tävlingen var så tunn, vi var bara tre stycken BMW bland alla Minisar!!! Varför det?!!??

Sen var jag så förbenat dum så jag glömde montera videokameran inför Mini Cup Time Attack. Det hade blivit en kul film men nu bidde det inget alls. Skräp också att jag inte kom på det förrän försent i lineup för starten

_________________
Magnus Thomé
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Resultat MINI Cup deltävling 1

Klass MINI
1. Gunnar Frykfors R56 JCW
2. Måns Ulveståhl R53 GP
3. Björn Petersson R53 GP
4. Ola Kvarnström R55 JCW
DNS ola Ahlman
DNS Erik Jirhall
DNS Jan Ekehage
DNS Thomas Hamberg

Klass BMW
1. Magnus Thomé, E46 CSL
2. Christoffer Rantzow, E46 M3
3. Marcus Jarlson, E30
DNS Hans Laning

Det var en del anmälda, men mestadels pga av att bilen inte var klar i tid för säsongspremiären så blev starfältet något MINImalistiskt ( ) denna gång.

Anledningen till bärgningen, och den försening av dagen denna resulterade i, var att en bils främre vänster hålborrade bromsskiva bokstavligen exploderade i ett rökmoln under slutet av tävlingen.
Jag vet numera såsom bakomvarande att regn kan bestå av stora metallbitar, och att metall faktiskt brinner med öppen låga
Det gick hett till i premiären...

För övrigt är det kul att säsongen äntligen har startat med många glada och numera solbrända deltagare.
Vi hade utlovat 15 grader och sol i vintras. Jag tror inte någon blev missnöjd
Välputsade BMW-bilar, helikopterflygning, rattlåsrally, mycket bankörning, en hel del trevliga saker att köpa med fin-fin rabatt, Ringtaxi, BMW Cup, och avslutningvis Sjögestad by night - råck'n råll! thumbs up
Kul också att BMW Cups tekniker tar sig tid för att ge våra gatbilsförare råd och tips gällande deras bilar.

Ett stort tack till alla deltagare, SC/CS-arrangörer, instruktörer, och MK Scandia med kompisar

Totharna såg båda väldigt rödbrända ut efter en helgs hängande på HP

_________________
BMW MC-klubben
Citera
biLLa
Orust
Här sen Jul 2006
Inlägg: 56



Ingen som har lite bilder att lägga upp?

_________________
Per Skoglund
2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv
2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv
2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv
Citera
essohasse

Här sen Okt 2008
Inlägg: 47

Namndispens
Namndispens

Något jag tycker är tråkigt är att det alltid tar så lång tid att få reda på Bmw cup-resultaten.
Placering 1,2 och 3 i varje klass räcker. Någon vänlig själ som kan lägga in det här?

_________________
Hasse E
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



essohasse skrev:
Något jag tycker är tråkigt är att det alltid tar så lång tid att få reda på Bmw cup-resultaten.
Placering 1,2 och 3 i varje klass räcker. Någon vänlig själ som kan lägga in det här?


Snabbare än "live timing" är svårt Hasse

http://m.amigoo.se/

_________________
Patrik Skoog
Citera
02Mattias
Sandviken
Här sen Jul 2007
Inlägg: 439



Mina 183 bilder från helgen finns här:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150254636521729.365675.6441 . . . .

Mycket bilder från utställningen, men en hel del banåkabilar också Kanonhelg! thumbs up

_________________
Mattias Eriksson
Porsche 996 Carrera 2 -99

Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you.
Citera
essohasse

Här sen Okt 2008
Inlägg: 47

Namndispens
Namndispens

Patrik Skoog skrev:
essohasse skrev:
Något jag tycker är tråkigt är att det alltid tar så lång tid att få reda på Bmw cup-resultaten.
Placering 1,2 och 3 i varje klass räcker. Någon vänlig själ som kan lägga in det här?


Snabbare än "live timing" är svårt Hasse

http://m.amigoo.se/

Stort tack!!!
(Jag letade faktiskt på bmwsc.com utan att hitta något).

_________________
Hasse E
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Tackar alla arrangörer för ett fin evenemang - mitt första
Jag bjuder på ett litet axplock från min kamera som hamnade i Sebastian Nybergs händer i helgen. Snabbkurs i systemkamera kan göra underverk



Tack för åkturen Magnus. Såklart bjuder vi på en bild för detta



Stort tack till Porsche-instruktören. Blev väl lite utav "a ride of a lifetime" för mig..
:woot:






Art déco..


och så lite compact-maffia med en själv i spetsen

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Upp med mer bara, kom igen nu

_________________
Viktor Starkman
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
02Mattias skrev:
Mina 183 bilder från helgen finns här:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150254636521729.365675.6441 . . . .

Mycket bilder från utställningen, men en hel del banåkabilar också Kanonhelg! thumbs up


Kan du tänka dig att ladda upp bilderna du tog inifrån Helikoptern hit till Rejsa så man får se de lite mer högupplöst?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
frapp skrev:
...Snabbkurs i systemkamera kan göra underverk

[bilder]

Blev ju en supereffektiv snabbkurs, skitfina bilder thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2011-05-07/08 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp
1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (18102 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande