Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-05-07/08 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 18185 besök totalt |
Tack alla för en kanonhelg!
Time attack på Mantorp var ju hur kul som helst. Perfekt utställda konor gjorde Mantorp till en helt ny bana där man körde som ett första varvet och som en sista varvet. Time attack kan verkligen rekommenderas för den som vill utvecklas som förare och inte bara köra på i gamla hjulspår . _________________ Björn Rustare 56 varv på Nordschleife BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift) |
||||
|
||||
Efter som min cup bil inte är klar än så blev det till att fota istället
vädret var ju kanon så det kändes riktigt trist att inte kunna tävla på min favorit bana... Bilderna är från Race1 på lördagen bilderna får ej användas utan min tillåtelse _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Vill såklart börja med att tacka för en trevlig träff (som vanligt). Var själv bara med på söndagen. Spontant tycker jag dock där var oväntat lite deltagare?! En träff där platserna fördelas på några timmar borde innehålla fler deltagare. Stod i lineupen på fm samt körde själv hela dagen. Det kändes som heaten var halvfulla. Stundtals var det nästan ödsligt på banan. Kanske fick många nog på lördagen?? Iofs gör det ingen med lågtrafikerad bana.....
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
Det VAR mindre bilar på söndagen, dels hade en del fallit bort med tekniska problem (Läs Audis ) sedan var det relativt hårt ställda krav på decibelnivån och en del föll på det. Lägger man till den faktorn att det var riktigt hett hela lördagen och både bilar och förare mattades ur en del så förstår man att en del avvek redan lördag kväll. Jag upplevde även att en hel del hade andra åtagande att våra under söndagen (läs familj/arbete osv.)
Det var en kanonhelg i i stort sett ALLA avseenden enligt mig! _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Jag hörde om en hel del som valde bort denna träff, framförallt inom våra egna Audi led, då man tyckte att det var mycket pengar i förhållande till hur mycket bankörning som stod på schemat.
Det visade sig vara helt fel gissat. Skötte line-up båda dagarna och det var bara vid ett tilfälle det blev lite trångt i den "något lite mindre jätesnabba" gruppen. Jag tror alla hade möjlighet att köra så mycket både de själva och bilen orkade båda dagarna. Vilket väder, vilket arrangemang, vilka trevliga människor! UNDERBART! _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
|
||||
Kul dag och bra arrangerat, var där på lördagen med kompisar, en m3e30 och en m5e34.
Riktigt trist dock att det ska hårt med ljudkraven..... En bil som utan problem får köra på gatan, går igenom spb utan problem får inte köra på en av Sveriges största banor. Riktigt tråkigt, speciellt när flera andra bilar lät betydligt mer, men jag antar att man ska känna rätt folk och att kvoten måste fyllas.. Mvh erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
"och så lite compact-maffia med en själv i spetsen"
Det var en ren tillfällighet Jag körde nog om på rakan Fina bilder! måste ha varit ett proffs bakom spakarna _________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
Grymma dagar, huvudpostering så lite lätt vidbrända ut på söndag em.
Lite bilder på Gudlgossarnaracings S2a, Generatorn gav tydligen upp och gjorde bilen något svårkörd Tur att de hade med sig en husvagn som fick bistå med sitt batteri så körandet kunde fortsätta! Stefan vart lite körsugen på lördags kvällen, det fick bli torrbrytning Är faktiskt extrem kul att bara strosa runt i depå och tjöta med alla goa deltagare, så även om man inte skall köra är dessa träffar väldigt roliga. Syns på kullen allihopa! _________________ |
||||
Bullerkraven är inget BMW SC har ställt utan kommer från högre ort och är inget dom kan styra över. Mätning skedde på start och målrakan i höjd med utsläppet samt med manuell utrustning lite lite före den fasta. Det fanns en saftblandare som var ställd på att varna vid 92db och kravet var 93db tror jag. Dock hade troligvis Cupen fått dispens med 95db men gissningsvis är detta bara tillfälligt. Att SBP godkänner din bil betyder ju inte att grannarna till banan tycker det är ok, det blir tuffare och tuffare för oss och jag tror inte vi kan göra så mkt mer än att anpassa oss. Det varnades via saftblandaren för massor av bilar och dom som var för högljudda fick troligtvis tillsägelse om åtgärd innan fortsatt körning. Att man skall känna rätt folk osv för att komma igenom tror jag inte på och att med örats hjälp säga att den ena eller andra lät mer eller mindre tror jag inte iheller håller. DB mätaren säger en sak och det är det vi skall rätta oss efter inget annat. OBS jag är bara precis som du en förare och representerar inte Sport Club i detta uttalande, jag kan komma med rena felaktigheter men jag tror det var så här det gick till, andra mer vetande får korrigera eventuella felaktigheter. Själv hade jag en kanonhelg och inne i bilen låter det mycket men på utsidan är det inte så högljutt så visst går det att ha skoj utan att överstiga bullerkraven _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Många cup bilar fick ju åtgärde detta då vi lät för mycket däribland undertecknad. Så det var bara att åtgärda med kreativ lösning. Som johan sagt inget som klubben styr över på något sätt. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Jag är väl medveten om hur mätningen utfördes..stod nämligen och kikade på den handhållna mätaren med egna ögon när diverse bilar passerade, många med klart högre noteringar än dem i mitt sällskap..
Jag kan också bara konstatera att man får anpassa sig, trist i vilket fall. Det finns ju fan knappt några grannar i närheten. Sen undrar jag hur tex gatebil löser ljudkraven, där är det ingen som fjompar runt med en dbmätare.. Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Det finns några "bullerdagar" per år som man kan hyra där det inte finns bljudegränsning (går liksom inte köra tex top fuel på annat än "bullerdag"). Men AFAIK så är det dyrare hyra och vad värre är så är Mantorp bara tilldelade ett fåtal bullerdagar per år. _________________ Magnus Thomé |
||||
Hmm, av diskussionen att döma verkar det som att man kanske ska vara beredd på att tillverka något ljuddämpande att sätta på ändröret a'la en del cup-bilar.
Trist hur som. Visst kan man inte köra med raka rör och komma undan, en gräns måste finnas. Men det verkar som att motorsport/nöje snart inte får låta alls, det gör mig riktigt j-kla förbannad. Motorer ska låta och de som klagar (med tanke på banornas ålder) visste om detta innan de flyttade in... |
||||
22:a Maj har racefactory hyrt banan och det är en bullderdag. Raka rör rätt ut bara! _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Tack för en trevlig och väl genomförd helg. Det är ett storjobb alla i styrelsen och arrangörer lägger ner.
Tack ävan till Conny Palm mit Frau för lånet av däck när mit Hoosier inte ville vara med. När det gäller buller är det nog bara att rätta in sig i leden. Sportavgassystemens tid är förbi. _________________ Stefan Larsson |
||||
+1 på den! Blev 20-talet mil på banan tills jag bestämde mig för att spara på främre bromsbeläggen och åka hemåt. Mycket nöjd med helgen, bilen gick kalas, fint väder och trevliga människor att tjöta med. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Stefan vart lite körsugen på lördags kvällen, det fick bli torrbrytning
Kom han ur maskindepån? _________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
om man tittar rikitigt noga på högerfoten så ser man att Steffo som vanligt inte vågar hålla riktigt fullt! _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||
Ja, vilken strålande helg i alla avseenden!! Fantastiskt - för att inte säga - optimalt väder.
Dessutom, såvitt jag kunde se, föredömlig körning med bara ett(?) gräsbesök totalt. Jättebra för att vara första körningen på året vilket det var för många. Angående ljudmätningen så är det ju att beklaga att motorsport är på undantag Sverige. Jag har för egen del tillverkat löstagbara ändrör. Med en enkel bult byter jag ut dem mot ändrör med ett perforerad stopp i. Om det inte räcker är det bara att peta in valfri mängd Svinto innan man sätter dit rören så låter den som en Prius. Dett kanske tillsammans med R-däcken får bli ett måste på träffarna i framtiden. Ett stort tack till alla frivilliga och ideella krafter som hjälper till en sådan här helg - ingen nämnd, ingen glömd! _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||
Eftersnack 2011-05-07/08 BMWSC/BMWCS Spring Break Mantorp | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 18185 besök totalt |