| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
kör ni med eller utan styrservo i bmw-cup?
|
1627 besök totalt |
|
Hej! som topicen lyder. Kör ni med styrservo eller utan i bmw-cup? mvh// _________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||
|
Körde utan i våran E30 med R-däck och det funkade galant
Kör med servo på vår E36 med slicks nu och det är ju givetvis väldigt behagligt
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
Re:
jo det är ju sant. tänkte mest att det skulle bli lite behagligare att styra även om det nu ändå är en ren race-bil!
_________________ Christian Johansson - E46 318i -99 - E30 320i Touring -89 (SÅLD!) - E21 318i -83 (SÅLD!) - E28 528 -87 (SKROTAD!) - E30 325 -88 (SÅLD!) |
||||
|
Inget styrservo här heller bara att träna armarna
några nackdelar: olja som kan läcka rem som kan hoppa av vikt sen drar den såklart 0,1hk
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Skämt åsido, det finns säkert bilar som blir behagligare, och därmed snabbare, att köra om man har styrservot kvar men jag tycker inte min bil är vare sig tungstyrd eller svårkörd. I depån hade det absolut vart gött med servo, men väl på rull är det inget jag saknar.
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
|
Har inte kört min bil utan servo med slicks, men kan gissa på att det blir lite
jobbigare utan.. Med R-däck tror jag inte skillnaden blir så stor ? Så det kanske man ska ha i åtanke
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
|
har åkt både med och utan servo, klart bättre känsla med servo. Skönt att kunna lägga vänster armbåge på dörrkanten och styra med den andra.
Tror det har att göra med vikten på bilen. Lätt bil=funkar utan servo. Tung bil, svårt utan. _________________ Patrik Skoog |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1627 besök totalt |