Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-05-29 A-sprint på Hasslösa
2271 besök totalt
Vrid
Skene
Här sen Jun 2005
Inlägg: 82


Trådstartare
Rikard Svensson skrev:
Vrid skrev:
Rikard Svensson skrev:
Rejsafolket får, liksom förra året, en inbjudan med 10 platser för de som vill vara med att köra A-sprint på Hasslösa flygfält den 29 maj kl 0930-1600. Kostnad för körningen 100:- per person.

Det finns också en möjlighet att vara med på middag samt övernatta dagen innan till en kostnad på 470:-

Anmälan skall skickas till: rikardsvensson_se@hotmail.com senast 22 maj.

Mycket välkomna!

Rikard


Hej!!Är lite nyfiken på detta evenemange, e detta slalombana eller hur funkar denna dagen???vad menar ni med A-sprint......mvh André


A-sprint är tidningen Automobils konbana som de testar bilar i. Dagen fungerar så att vi har en samling kl 0930 och sedan är det körning hela dagen fram tills kl 16. Det blir få deltagare och mycket körning!

Samtidigt på Hasslösa har PCS ett arrangemang med ytterligare en slalombana så att det blir mycket Porschar men alla märken är lika välkomna.

Rikard


De här med mkt körning vet ja inte om man kan påstå....tråkigt att vissa tog över körningen de sista,annars tur med vädret, de blev ju några bra tider iallafall:):)men ja trodde ju porschar skulle kunna matcha en gammal gatreggad 900 lite bättre.....mvh grå 900

_________________
André Lidén
Kör en gammal grå saab...
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Lite synd var det att när Porscharna från "andra sidan" kom så fick de förkörsrätt före oss andra som höll till i A-sprinten, annars var det kul och jag lyckades att skärpa mig så att jag inte överkörde mer än en gång.

Vrid: Alla ni med Saabar imponerade på mig! Fast allra mest impade J.L med sina max 90 hk! 51.8 i tid!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005
Inlägg: 237



Nisse Classon skrev:
Fast allra mest impade J.L med sina max 90 hk! 51.8 i tid!


51.65 om jag får be ;-)
(51.65, 52.11, 51.70 +2)
Vit Golf mk2 CL.

Kul att komma och ratta lite, och träffa lite folk man kännde igen,
Vrid, dig var det ju några år sedan man träffade!

Tack för åkturen det sista Nisse, Underbart kul!

_________________
Johan Lindström
Golf GTI 16v -1987
Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018
Citera
Tux
Trollhättan
Här sen Jul 2006
Inlägg: 120



Här kommer resultaten för A-sprinten:
http://www.mikaelson.se/Resultatlista%20Asprint%20Hasslosa%2020110529.pdf

De 2 bästa varven av de 3 körda tävlingsvarven räknas samman och det totaltiden.

Sist finns en sammanställning på samtliga deltagare oavsett klass.


Tack till alla deltagare, arrangörer och sponsorer.
Tyvärr blev det en miss med väderbeställningen så regnet dröp över banan efter 14tiden.

Jag håller med om att det var olyckigt att det blev ett långt uppehåll mellan tävlingen och den fria leken (som vädret tyvärr effektivt naggade i kanten) och jag skall ta med det till arrangörsgruppen inför kommande event.

Mvh Pontus

_________________
Pontus Mikaelson

Kulbil: Porsche Cayman S 2006
Bruks och pendlarvagn: Peugeot 207, risig men betald...
Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005
Inlägg: 237



Tux skrev:
Här kommer resultaten för A-sprinten:


Haha What?!

9e plats sammanlagt?

<<-- Nöjd


Tack för resultatet, och snabbt gick det också!

_________________
Johan Lindström
Golf GTI 16v -1987
Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Jämarns JL inte illa.
Jag har alltid vidhållit att man kan ha skoj med lite eller nästan ingen effekt!
Dessutom verkar du ju hålli bra tempo med dina som bäst 90hk. thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
Jämarns JL inte illa.
Jag har alltid vidhållit att man kan ha skoj med lite eller nästan ingen effekt!
Dessutom verkar du ju hålli bra tempo med dina som bäst 90hk. thumbs up


+1



Låter som det var betydligt fler som kom o körde i år jämfört med förra året? Då var det gott om utrymme o åka många repor var. Fast då var det ju sol hela dan också iof. Sen är det ju skitkul o köra A-sprint i regn också fast det blir ju lite långsammare repor

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Tack till Rickard och Pontus!

Visst var det lika kul som förra året! Men måste varit lite fel/för snäll banläggning eller ska man leva i tron att man är så snabb

Ett bra alternativ vore väl om icke Porsche åkare fick låna den andra konbanan istället för att den ska stå tom hela eftermiddagen och alla trängas på A-sprinten.

_________________
Magnus Lidholm
Citera
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Magnus Thomé skrev:
Fast då var det ju sol hela dan också iof.


Snacka om det. Fick smeknamnet Von Richthofen på kvällen.

Pontus; Inte helt inkörd på bilen ännu eller bara dåligt våtgrepp?

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
Tux
Trollhättan
Här sen Jul 2006
Inlägg: 120



Anders: Inte riktigt inkörd ännu. Upplever att jag kanske gick på 20-25% av vad bilen kan prestera.
Det är helt klart en annorlunda bil jämfört med vita faran.

Jag kollade mot tiderna från förra året och då var de bästa tiderna neråt 51-52s, så på något sätt fick vi till en klart snabbare bana i år eller så var det underlaget som var annorlunda.

_________________
Pontus Mikaelson

Kulbil: Porsche Cayman S 2006
Bruks och pendlarvagn: Peugeot 207, risig men betald...
Citera
J.L
Vara
Här sen Maj 2005
Inlägg: 237



Tux skrev:
Jag kollade mot tiderna från förra året och då var de bästa tiderna neråt 51-52s, så på något sätt fick vi till en klart snabbare bana i år eller så var det underlaget som var annorlunda.


Samma rullande start/mål ifjol?
Klassisk A-sprint sades vara stillastående start/mål av folk på plats.


Såg väldigt många kameror på plats, vore kul att se lite bilder
från dagen om någon sitter och trycker på det.

_________________
Johan Lindström
Golf GTI 16v -1987
Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Trots att jag var banläggare förra året så minns jag inte om vi körde samma typ av rullande start som vi gjorde nu. Det spelar iofs inte jättestor roll för tiderna om man startar 5-7meter innan linjen. Målgång skedde i alla fall på samma sätt som i år.
I vilket fall som helst så gjorde du och Pontus en bra bana i år, den gynnade Golfar och andra framhjulsdrivna tråkiga bilar.

En skillnad var att det var betydligt varmare förra året, men om det gör att tiderna blir sämre får någon annan svara på.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Tack alla deltagare och funktionärer.

Detta var verkligen inte min helg och jag hade inte tid att vara med som jag brukar.

Tråkigt att några inte är nöjda, jag ber om ursäkt för detta och jag skall ta reda på vad som hände och sedan se till att det inte upprepas.

Snabba SAABAR! Men som jag sa på introduktionen - 944 turbos är snabba och underskattade. Jag själv fick prova på POA:s 968 CS med turbomotor och den var verkligen inte lättkörd i slalombanan med en motor som inte vaknade till liv förrän 4000 varv och då kom den så våldsamt att det gällde att vara försiktig med gasen. Roligt var det i alla fall

Jag vill se fler bilder!


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



Rikard Svensson skrev:
Jag vill se fler bilder!


Fler??
Jag har inte sett några

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



Nisse Classon skrev:
Hade vi rullande start i fjol??


Jag var med i fjol med compacten och då var det stillastående start.
Tyvärr är det biluppehåll just nu, när tillfälle ges kommer jag gärna tillbaks för det var väldigt trevligt i fjol

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Eftersnack
2011-05-29 A-sprint på Hasslösa
2271 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande