Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race | 1, 2 >> 6113 besök totalt |
Trevligt som vanligt med SVKG!
Solen sken kraftigt hela dagen vilket gjorde kroppen seg och däcken hala Stod flaggvakt mellan 10-11 så några bilar blev plåtade under den tiden. Har inte orkat lägga så mycket tid på bilderna, bara beskurit och förminskat. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
Kul med bilder. Bra tillställning. Lite stando i början efter ett rejält oljeutsläpp. Alla fick dock åka mer än nog under dagen.
Jag kommer att återkomma på flera arrangemang. Dessutom helt OK tempo framåt eftermiddagen. Ser ut som att min röda porsche lättar på vänster bak men kan vara en synvilla _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Årets roligaste dag
Första gången på bana med en bil som klarar av sin uppgift. Grymt roligt och lärorikt, trevligt med många hjälpsamma människor. Solen var på vår sida och utöver det lilla missödet i början av dagen så blev det full pott _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Håller med tidigare talare! Grymt roligt och trevlig bandag!!!! Tack till Svkg för detta!
Har äntligen fått koll på Camaron så det va riktigt gött att få lufta den på bana igen. Det finns ingen som fick något kort på en blå Camaro -68:a som kan tänka sig att slänga upp några bilder här? Mikael _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||
Antagligen , Willys Modsport "TC"
Ingen som fick med en kraftigt lutande Colt ? Haha _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||
Vilken dag
Vädret , bilarna , körningen ja allt var perfekt Som andra skrev så åkte vi i en samlad trupp vilket var skitkul med lite lek imellanåt Väll framme så var det bara att packa ut allt från bilen och sko den med race kläder Väll ute på banan så fungerade den klockrent hela dagen, alla vinterns uppdateringar fungerade som dom skulle dvs "super " så jag är mer än nöjd med bilen , räknade inte varven men ca 70 varv fick jag ihop garanterat Kom ner till 1,02,11 som bäst sen tog greppet slut i framdäcken , inne i depån så visade det sig att dom var helt slut dvs "sopor " hade till och med lyckats köra igenom korden på bägge däck , bytte till nya och vilken skillnad i fäste bilen svängde helt plötsligt , men kom inte ner till bättre än 1,02 tider med nya däck , tror det vart för varmt för återigen så tog greppet slut och det visade sig att höger fram var helt slut denna gången , tror att mixen av mycket effekt/vrid samt mycket varmt i asfalten tog död på däcken . Hur som hellst så hade jag skitkul hela dagen både på och utanför banan Tack SVKG för denna dagen _________________ --VVTS-- |
||||
Ha ha denna hängde jag av på rakan Enda stället jag kunde köra ifrån den på _________________ --VVTS-- |
||||
Villy Zielinski brukar väl ligga på ca 54 sek runt Kinnekulle...han har personbästa på 53.19
|
||||
Tar tacksamt emot bilder i full storlek på min bil , både bra och dåliga
Skickas till maciej_m@hotmail.com _________________ --VVTS-- |
||||
Projekttråd på zatzy också, riktigt seriöst bygge! _________________ Viktor Svensson |
||||
Efter en kanonkul dag på Kinnekulle så hade det varit roligt att se min lille röda bil som blev frånåkt på de snabbare partierna i lite aktion på de kurviga partierna där jag noterade att jag hade lite att ge igen.
Så ladda gärna upp en bild där min Cappu, som den kallas i England, är i full aktion. _________________ Lars Lagström |
||||
Kula att åka, jag fick fullgod anledning väcka liv i den lilla gröna igen efter lång vintersömn. Kanonväder och trevligt på banan som vanligt.
Men tvingades till lite akut kvällsfix > för att få bilen klar för bana då jag mycket sent sent på kvällen upptäckte att den främre k-hämmaren i stort sett var av. (Utmattningsbrott i en svetsskarv tror jag). Blev en ytterst snabb och provisorisk lagning som dock höll under dagen men ändå gjorde Kvarnkurvan lite mer spännade än brukligt eftersom jag mentalt hela tiden fick vara beredd på snabbt förändrade vägegenskaper om det skulle ge sig eller gå sönder. Största störning var under dagens pass var en misfire på höga varv som kom och gick. Några varv fungerade det dock som det skulle och bilen kul åka precis som vanligt. Men nu blir det att gå igenom det elektriska ordentligt igen. Antar man utmanar ödet med blandningen av engelskt och italienskt i tändsystemet(Lucas + Weber-Marelli) om "veteranbilen" fastnade på plåten under dagen så vore det kul se ev. bilder. _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Tack för ett riktigt bra arrangemang! Bra och pragmatisk inställning till klassindelningen. Körde i lugna först då 306:an verkade vara en av de långsammaste bilarna anmälda men bytte till lagom när jag märkte att det stämde bättre fartmässigt. Den gamla Peugeoten gick perfekt hela dagen. Den är grymt lättkörd i nuvarande setup så det går att ta sig ganska stora friheter i körningen vilket passar perfekt på en teknisk bana som Kinnekulle.
_________________ Johan Svensson Volvo V60 laddhybrid till jobbet Mazda MX-5 NC till glasskiosken Locost på banan |
||||
Eftersnack 2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race | 1, 2 >> 6113 besök totalt |