Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race
1, 2   >>
6113 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Trevligt som vanligt med SVKG!
Solen sken kraftigt hela dagen vilket gjorde kroppen seg och däcken hala

Stod flaggvakt mellan 10-11 så några bilar blev plåtade under den tiden.
Har inte orkat lägga så mycket tid på bilderna, bara beskurit och förminskat.




















































































































































































_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Kul med bilder. Bra tillställning. Lite stando i början efter ett rejält oljeutsläpp. Alla fick dock åka mer än nog under dagen.

Jag kommer att återkomma på flera arrangemang. Dessutom helt OK tempo framåt eftermiddagen.

Ser ut som att min röda porsche lättar på vänster bak men kan vara en synvilla

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728



Årets roligaste dag

Första gången på bana med en bil som klarar av sin uppgift. Grymt roligt och lärorikt, trevligt med många hjälpsamma människor. Solen var på vår sida och utöver det lilla missödet i början av dagen så blev det full pott

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1056



Håller med tidigare talare! Grymt roligt och trevlig bandag!!!! Tack till Svkg för detta!

Har äntligen fått koll på Camaron så det va riktigt gött att få lufta den på bana igen.
Det finns ingen som fick något kort på en blå Camaro -68:a som kan tänka sig att slänga
upp några bilder här?

Mikael

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Jo jag har ett par.

Ingen som har bild på mig när jag kör?? Såg att det var flera med kamera, men kanske ingen som är med på rejsa??






_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Rosell
Ödsmål
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1581



Den där lilla röda Lotusen(?) efter Maciek var sjukt snabb, fastnade knappt på bild ens... Jag tog ett slumpis varv på den på 57,6. Den borde varit snabbast, eller?




_________________
VW Golf Sportswagon R -17
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1565



Antagligen , Willys Modsport "TC"
Ingen som fick med en kraftigt lutande Colt ? Haha

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Vilken dag
Vädret , bilarna , körningen ja allt var perfekt thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Som andra skrev så åkte vi i en samlad trupp vilket var skitkul med lite lek imellanåt
Väll framme så var det bara att packa ut allt från bilen och sko den med race kläder
Väll ute på banan så fungerade den klockrent hela dagen, alla vinterns uppdateringar fungerade som dom skulle dvs "super " så jag är mer än nöjd med bilen , räknade inte varven men ca 70 varv fick jag ihop garanterat Kom ner till 1,02,11 som bäst sen tog greppet slut i framdäcken , inne i depån så visade det sig att dom var helt slut dvs "sopor " hade till och med lyckats köra igenom korden på bägge däck , bytte till nya och vilken skillnad i fäste bilen svängde helt plötsligt , men kom inte ner till bättre än 1,02 tider med nya däck , tror det vart för varmt för återigen så tog greppet slut och det visade sig att höger fram var helt slut denna gången , tror att mixen av mycket effekt/vrid samt mycket varmt i asfalten tog död på däcken .
Hur som hellst så hade jag skitkul hela dagen både på och utanför banan
Tack SVKG för denna dagen

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Niklas Rosell skrev:
Den där lilla röda Lotusen(?) efter Maciek var sjukt snabb, fastnade knappt på bild ens... Jag tog ett slumpis varv på den på 57,6. Den borde varit snabbast, eller?





Ha ha denna hängde jag av på rakan thumbs up Enda stället jag kunde köra ifrån den på

_________________

--VVTS--
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Villy Zielinski brukar väl ligga på ca 54 sek runt Kinnekulle...han har personbästa på 53.19

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tar tacksamt emot bilder i full storlek på min bil , både bra och dåliga
Skickas till maciej_m@hotmail.com

_________________

--VVTS--
Citera
essohasse

Här sen Okt 2008
Inlägg: 47

Namndispens
Namndispens

Den vita rwd-konverterade Golfen ser ut som ett stabilt bygge. Vad är det för morot ?

_________________
Hasse E
Citera
pelko
Göteborg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 728



Volvo 5cyl turbo RWD.

_________________
Mathias Pelkonen
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Den lät i alla fall som den gick rätt bra!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



essohasse skrev:
Den vita rwd-konverterade Golfen ser ut som ett stabilt bygge. Vad är det för morot ?

Finns med i Bilsport så du kan läsa om den

_________________

--VVTS--
Citera
Viktor Svensson
Göteborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 76



Maciek Matwiejczuk skrev:
essohasse skrev:
Den vita rwd-konverterade Golfen ser ut som ett stabilt bygge. Vad är det för morot ?

Finns med i Bilsport så du kan läsa om den

Projekttråd på zatzy också, riktigt seriöst bygge!

_________________
Viktor Svensson
Citera
lagolag
Göteborg- Askim
Här sen Apr 2009
Inlägg: 15



Efter en kanonkul dag på Kinnekulle så hade det varit roligt att se min lille röda bil som blev frånåkt på de snabbare partierna i lite aktion på de kurviga partierna där jag noterade att jag hade lite att ge igen.
Så ladda gärna upp en bild där min Cappu, som den kallas i England, är i full aktion.

_________________
Lars Lagström
Citera
denstr78
Norrköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 198



Nisse977 skrev:













Man undrar ju vad som händer i denna bildserie med lite fantasi kan man ju tro att bilen blir stulen

_________________
Dennis Stransky

Manta 2.0t <--SÅLD
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Kula att åka, jag fick fullgod anledning väcka liv i den lilla gröna igen efter lång vintersömn. Kanonväder och trevligt på banan som vanligt. thumbs up

Men tvingades till lite akut kvällsfix > för att få bilen klar för bana då jag mycket sent sent på kvällen upptäckte att den främre k-hämmaren i stort sett var av. (Utmattningsbrott i en svetsskarv tror jag). Blev en ytterst snabb och provisorisk lagning som dock höll under dagen men ändå gjorde Kvarnkurvan lite mer spännade än brukligt eftersom jag mentalt hela tiden fick vara beredd på snabbt förändrade vägegenskaper om det skulle ge sig eller gå sönder.

Största störning var under dagens pass var en misfire på höga varv som kom och gick. Några varv fungerade det dock som det skulle och bilen kul åka precis som vanligt. Men nu blir det att gå igenom det elektriska ordentligt igen. Antar man utmanar ödet med blandningen av engelskt och italienskt i tändsystemet(Lucas + Weber-Marelli)

om "veteranbilen" fastnade på plåten under dagen så vore det kul se ev. bilder.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Stämmer in och tackar för en väldigt kul dag, ser redan fram emot nästa gång..! thumbs up thumbs up

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
-Skalman-
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 59



Tack för ett riktigt bra arrangemang! Bra och pragmatisk inställning till klassindelningen. Körde i lugna först då 306:an verkade vara en av de långsammaste bilarna anmälda men bytte till lagom när jag märkte att det stämde bättre fartmässigt. Den gamla Peugeoten gick perfekt hela dagen. Den är grymt lättkörd i nuvarande setup så det går att ta sig ganska stora friheter i körningen vilket passar perfekt på en teknisk bana som Kinnekulle.

_________________
Johan Svensson
Volvo V60 laddhybrid till jobbet
Mazda MX-5 NC till glasskiosken
Locost på banan
Citera
Eftersnack
2011-06-03 SVKG, Kinnekulle bankörning + 60min race
1, 2   >>
6113 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande