Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Funktionärer sökes....antagligen!
2376 besök totalt
Kristian J
Lästringe
Här sen Aug 2010
Inlägg: 178


Trådstartare
Jag funderar på att anmäla mig som funktionär till sportvagnM. Det betyder vanligtvis flaggvakt någonstans ute i ensamheten. Märk att jag säger "funderar". Vad är det som får mig att inte säga "jag har bestämt mig".
Därför att som flaggvakt är jag låst på stället hela dagen. Jag skulle mycket lättare kunna säga "OK" om jag visste att det gick att komma ifrån någon stund för lite depå-flukt o racefotografering.

Inom parentes sagt: En viss Dansk förare bjöd på ett flak öl som tack för racefoton jag tog åt honom i våras. Sådant släcker törsten och motiverar några timmar vid datorn för bildbearbetning.

Men jag är naturligtvis medveten att bristen på frivilligfunktionärer är till hinders för propåer av mig ovan nämnt..........(för att nu uttrycka sig lite ordentligt)

Kristian J

_________________
Kristian Jonsson
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025



Klart du skall vara funktionär!
Klart du skall vara puplik/fotograf!
Det är 3 dagar så du hinner med båda.

Men det är rätt som du säger man har ett jobb att sköta som funktionär och då kan man inte pyssla med annat. Möjligen finns det någon funktionärstjänst som är friare men den är troligen besatt, kolla med SSM-organisationen.

Bara så att folk inte missförstår:
- man står inte ensam som flaggvakt på SSM
- depåerna är öppna även på kvällarna, det går bra att gå i depån efter funktionärsjobbet

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



och som Niklas skrev, tävlingarna pågår Fredag, Lördag och Söndag dagtid

Dock utan öl men med mat och annan dryck

Du kan vara funktionär en eller flera av dagana, tom halvdag, det avgör du själv

Fredagen är alltid svårast att få folk till

/ FD Funktionärsfixare

Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Kristian J
Lästringe
Här sen Aug 2010
Inlägg: 178


Trådstartare
Nja, halvdag som flaggvakt funkar inte. Det kommer ingen till den andra halvan för det finns ingen. Jag har försökt.

Jag skulle kunna komma redan på torsdagkväll tom söndag kväll om jag bodde i närheten. Jag bor 11 mil ifrån så det skulle bli 66 mil tre dagar. Det tar emot lite.

Det finns emellertid en annan lösning som vi jobbar på...........

_________________
Kristian Jonsson
Citera
DAW
Vejbystrand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 14



Du får sova över i tält, husvagn eller husbil som de flesta tävlande gör. Även många funktionärer och publik övernattar på plats, kvällarna är minst lika trevliga som dagarna, man kan lungt knalla runt och titta på de flesta bilarna och allt är tyst...nästan.

Roadsport B, bor i husbil,

_________________
Rolf Dawidzon
Citera
Kristian J
Lästringe
Här sen Aug 2010
Inlägg: 178


Trådstartare
DAW skrev:
Du får sova över i tält, husvagn eller husbil som de flesta tävlande gör. Även många funktionärer och publik övernattar på plats, kvällarna är minst lika trevliga som dagarna, man kan lungt knalla runt och titta på de flesta bilarna och allt är tyst...nästan.

Roadsport B, bor i husbil,


Detta har naturligtvis avhandlats med ledningsgruppen här hemma. Min fru vill inte vara ensam så många dar och tycker att campa i husvagn är nog kul men lite trist att dra omkring på knutenplattan omgiven av bilnördar i tre dar. En synpunkt som jag har förståelse för.

Att sova jämte sin rejsbil är en helt annan sak än att "tom-sova" (dvs. utan rejsbil).

_________________
Kristian Jonsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19476



Stugorna är förmodligen fullbokade sen länge, men annars är det ett perfekt avstånd till allt (några meters marginal till gemytliga Danskar skadar inte och stugorna är lite bättre ljudisolerade än tält, om de andra inte snarkar förstås ).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Anders Hedlund
Helsingborg
Här sen Jun 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Kristian

Vi är i stort behov av funktionärer så vi uppskattar klart varje liten insats, ring till mig på 0761368796 så skall vi säkert hitta både uppgifter och tider som passar dig

Välkommen
Anders Hedlund Bitr. TL

_________________
Anders Hedlund
Citera
Kristian J
Lästringe
Här sen Aug 2010
Inlägg: 178


Trådstartare
Är det någon som vet om det är någon som åker till Knutstorp från Kristianstadstrakten. En samåkningssituation skulle kunna utöka närvarodagarna.

_________________
Kristian Jonsson
Citera
MSCC
Funktionärer sökes....antagligen!
2376 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande