Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
rejsa.nu - Hillclimb mästerskap 2011
<<   1, 2, 3, 4   >>
39268 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Ainisse skrev:
ThomasT skrev:
Har jag drömt att RetrOPack skulle vara gratis om man hade GTL??
50 spänn är väl inget att gräma sig över ?


Nix, det är det inte. Bara mitt förvirrade huvud som spelade mig ett spratt.

Finns den inte att köpa i handeln?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Måste aktiveras via steam.

Handla här:
http://store.steampowered.com/app/44660/
eller här:
http://www.raceroom.net/shop/item/39/retro/

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Uppdaterat med lite mer tider nu...

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Uppdaterat med lite kanontider från Erik Morén på Formula 3000, Formula Raceroom och Alfa Extreme.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Lite fler tider har kommit in. Riktigt kul!

Det är en liten battle just nu mellan Uffe och Erik på forumet. Inga fler som utmanar? Var är Jörgen (Schumi)??

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Var är alla duktiga förare som har kört race 07 i flera år, Som normalt håller till på andra sidor.

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Marcus Johansson (mackis74) har kört lite vassa tider som jag klistrat in. Kul!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Niklas Maravic skrev:
Marcus Johansson (mackis74) har kört lite vassa tider som jag klistrat in. Kul!


Han är duktig, Det bör komma bra tider när killarna kommer som har kört Race 07 förut. thumbs up

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Tufft att hinna köra när man jobbar som man gör Blev bara 98 övertids timmar i juni, kan ha en mindre inverkan Men i vinter, då j****r

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Lite nya tider från Schumi och Erik upplagda.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Lite nya fantastiska tider av Peter Pettersson (peppe_swe)! Bra kört!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Tack för dom orden Var roligare än jag trodde

Du glömde Zonda tiden jag skickade 2.46.060Gt power

Mvh PEPPE

_________________
peter pettersson
Citera
morre95
Boxholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Bra kört Peter! 2:46 är riktigt snabbt med Zondan. Bra tider förövrigt också för den delen.

_________________
Erik Morén
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



morre95 skrev:
Bra kört Peter! 2:46 är riktigt snabbt med Zondan. Bra tider förövrigt också för den delen.

Tack Erik! Såg att du satt en kanon tid med F1. Ska se vad jag kan göra åt den

_________________
peter pettersson
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Måste börja träna wtcc, Hur ska vi bära oss åt att ta mackis tid? Kom ner till 2.04 .5 efter lite traglande. Ska testa i kväll när frugan ändå jobbar mackis tid= WTCC 1987
3,02.831 --- BMW --- Marcus Johansson thumbs up
Mackis maila mej set uppen lol
Fick lite tipps om inställningar till G27 ratten. HAr alltid kört med 250 grader och 14 graders känslighet i spelet
.Men nu testade jag 540 grader och ca 27 grader känslighet i spelet. Mycke bättre känsla efter sist nämda inställningen. Testade lite banor som jag varit rätt snabb på och sänkte varv tiderna ytterligare lite till, Inställningarna passar lika bra till G25 Ratten.
Hadde G25 innan och den va bra. Men G27 har mer känsla tycker jag. Mjuk o fin att köra med.

Passar på att göra lite reklam = http://peppes-racers.forumotion.net/
Gt Pro klassen + Gt Power Expansion

_________________
peter pettersson
Citera
morre95
Boxholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



peppe_swe skrev:
Såg att du satt en kanon tid med F1. Ska se vad jag kan göra åt den

Go for it thumbs up

Tackar för inställningarna för ratten. Har bara testat två varv på mantorp, men det känns som man har bättre känsla.

Ska prova lite mer imorgon. Vi får se om jag kan komma ner till dina tider.

Pillar du något i setup:en, eller kör du med default som jag gör?

Den ända bilen som jag gjort något annat än att tömma ut soppa är i Alfa extreme. Men jag vet inte om det var min körning som förbättrades eller om det var ändringarna som gjorde att det gick fortare. Plus att jag tycker att sträckan är lite för kort för att få upp någon vidare värme i däcken. Och så är nog min körning lite för ojämn än så länge för att göra någon bra setup.

_________________
Erik Morén
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



morre95 skrev:
peppe_swe skrev:
Såg att du satt en kanon tid med F1. Ska se vad jag kan göra åt den

Go for it thumbs up

Tackar för inställningarna för ratten. Har bara testat två varv på mantorp, men det känns som man har bättre känsla.

Ska prova lite mer imorgon. Vi får se om jag kan komma ner till dina tider.

Pillar du något i setup:en, eller kör du med default som jag gör?

Den ända bilen som jag gjort något annat än att tömma ut soppa är i Alfa extreme. Men jag vet inte om det var min körning som förbättrades eller om det var ändringarna som gjorde att det gick fortare. Plus att jag tycker att sträckan är lite för kort för att få upp någon vidare värme i däcken. Och så är nog min körning lite för ojämn än så länge för att göra någon bra setup.


Jag satte ny tid med f1 2.10.8xx, finns mer att hämta. Jag kör med egna setupper med wtcc extreme bilarna o gt pro, Har inte testat så mycke setupper med dom andra bilarna än. JAg skruvar lite Glöm inte skruva upp känsligheten till ca 27 i set uppen nu när du ändrat, Du kanske kör med ännu högre i och för sej

_________________
peter pettersson
Citera
morre95
Boxholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Bra tid!!

Jag har satt 2:10.5xx med hjälpmedel på slaget och då sladdade jag ut i gruset och var emot räcket ett fåtal gånger, så under 2:10 tror jag inte ska vara en omöjlighet. Men utan hjälpmedel så sätter mina köregenskaper stopp vid 2:12.3. Klarar jag inte riktigt av F1:ans kraft.

Men det är väll helt enkelt så att det bara är att nöta mera så kanske man kan komma ner till dina tider.

_________________
Erik Morén
Citera
mackis74
Vingåker
Här sen Dec 2010
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


peppe_swe skrev:
Måste börja träna wtcc, Hur ska vi bära oss åt att ta mackis tid? Kom ner till 2.04 .5 efter lite traglande. Ska testa i kväll när frugan ändå jobbar mackis tid= WTCC 1987
3,02.831 --- BMW --- Marcus Johansson thumbs up
Mackis maila mej set uppen lol
Fick lite tipps om inställningar till G27 ratten. HAr alltid kört med 250 grader och 14 graders känslighet i spelet
.Men nu testade jag 540 grader och ca 27 grader känslighet i spelet. Mycke bättre känsla efter sist nämda inställningen. Testade lite banor som jag varit rätt snabb på och sänkte varv tiderna ytterligare lite till, Inställningarna passar lika bra till G25 Ratten.
Hadde G25 innan och den va bra. Men G27 har mer känsla tycker jag. Mjuk o fin att köra med.

Passar på att göra lite reklam = http://peppes-racers.forumotion.net/
Gt Pro klassen + Gt Power Expansion

Setupen för wtcc87 bmw är default med mindre soppa bara fast tiden är satt med gamepad:P

_________________
Marcus Johansson
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



mackis74 skrev:
peppe_swe skrev:
Måste börja träna wtcc, Hur ska vi bära oss åt att ta mackis tid? Kom ner till 2.04 .5 efter lite traglande. Ska testa i kväll när frugan ändå jobbar mackis tid= WTCC 1987
3,02.831 --- BMW --- Marcus Johansson thumbs up
Mackis maila mej set uppen lol
Fick lite tipps om inställningar till G27 ratten. HAr alltid kört med 250 grader och 14 graders känslighet i spelet
.Men nu testade jag 540 grader och ca 27 grader känslighet i spelet. Mycke bättre känsla efter sist nämda inställningen. Testade lite banor som jag varit rätt snabb på och sänkte varv tiderna ytterligare lite till, Inställningarna passar lika bra till G25 Ratten.
Hadde G25 innan och den va bra. Men G27 har mer känsla tycker jag. Mjuk o fin att köra med.

Passar på att göra lite reklam = http://peppes-racers.forumotion.net/
Gt Pro klassen + Gt Power Expansion

Setupen för wtcc87 bmw är default med mindre soppa bara fast tiden är satt med gamepad:P


Skaffa aldrig ratt, Då blir du för snabb

_________________
peter pettersson
Citera
morre95
Boxholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Skulle det inte vara bra om vinnaren i respektive klass eller bil eller hur man nu vill dela upp det i slutet av året är tvungen att visa upp reprisfilen?

Det jag menar är att det är ju svårt att se om man har använt något annat hjälpmedel än bara autoclutch (alltså fuskat) om vi bara kör med skärmdump. Men i reprisen kan man se om det är fler hjälpmedel påslaget.

Anledningen till att bara vinnaren ska skicka in reprisfilen, var nog mest för att Niklas inte ska få för mycket jobb att administrera allt. Och det är ju då den vinnande förarens ansvar att se till att ha sparat reprisfilen. Plus att det kan vara kul om man kunde ladda upp den vinnande reprisen när tävlingen är över så vi andra kan ladda ner och titta. Man lär sig säkert alltid något på det.

och om vinnaren inte kan visa upp reprisen så får den näst bästa tiden chansen osv. Och så håller man på så tills den första personen som kan visa upp reprisen och han/hon blir då vinnaren.

Eller vad tycker ni?

_________________
Erik Morén
Citera
Racingsimulatorer
rejsa.nu - Hillclimb mästerskap 2011
<<   1, 2, 3, 4   >>
39268 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande