Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2011-07-24 SPVM #4 Falkenberg | 3334 besök totalt |
Öppnar en tråd för helgens rejs.
En av de blötaste jag varit med om , hela SPVM serien kämpade på i blötan. Tuff för alla som kämpade i depån Tror även händelserna i Norge la lite sordi över det hela... Rejält blött på banan mellan varven, och tror svårt för alla att ställa in och hitta rätt däck/lufttryck Men väl ute på banan var det rikgit kul, helgen gav mig massa bra träning att hantera Elise i vätan och tajta/clean racing trots blandat Roadsport klasser bra respekt och inga incidenter mellan bilar, dock del avåkningar - inte så konstigt i svåra underlaget Resultat http://www.mylaps.com/results/showev Blött - så här brukar det se ut när tjälen släpper tydligen ! _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Tar mig som stolt andremekaniker friheten att lämna en racerapport från vårt team. Det var första gången jag var med men definitivt inte den sista om man nu inte får sparken av teamchefen.
Jag måste säga att det var otroligt spännande att delta på ett "aktivt sätt". Nåja kolla däckstryck, hjulmuttrar osv Att se Per köra upp sig från 21:e plats till totalt 8:e i roadsport och därmed komma 2:a i B i det första heatet var bland det bästa jag upplevt på en racebana. Säskilt omkörningarna på yttern i Ginstkurvan var håriga i blötan! Hela mekteamet (2 pers) gjorde vågen. I andra racet var det lika spännande att se Per försvara sin "pole" i B och ta hem detsamma. Lyckan var total. Sedan vill jag bara citera Colin Chapman: -"om bilen håller längre än precis över mållinjen är den för tillförlitligt byggd." TTn var båda racen totalt livlös efter mållinjen och fick knuffas till maskindepån. Slutligen blir man såååå sugen att ta modet till sig och börja köra själv med min TT. Det kanske finns plats för något rundningmärke i roadsport!?? _________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
Helt rätt Björn
Klart att du är med nästa år precis vad serien behöver en väl byggd TT skäms ju defentivt inte för sig Vi är alla barn i början Roadsport B är bästa klassen med mest olika bilar _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Du blev precis promotad till pressansvarig! //"Teamchefen" _________________ |
||||
Här kommer en film ifrån race 1. Tyvärr strulade kameran under andra racet så det blev ingen film då. Film 110724 SPVM #4 Falkenberg Race 1 _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Snyggt åkt Henrik
Två besök mindre i Umleitungfilen så hade du kommit imål några positioner längre fram F-n vad era bilar går / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Hur fick ni sådan fart till racet jämfört med kvalet? Andra däck? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
Helt fel däck i kvalet eller otur med väder hur man nu vänder på det. Vi körde regnsetup vilket såg ut att vara rätt den första delen av kvalet då det var plaskblött, men med några få varv kvar var det ett torrt spår och vi hade inte en chans att matcha de tider som kom upp på tavlan. Tror 9 av 10 satte sina bästa kvaltider på sista eller näst sista varvet, rena F1en . Väl till race 1 så var ordinare torr setup på igen och då funkade det väldigt väldigt bra. Dunlop Direzza 03G verkar vara ett väldigt bra torr/"fuktigt" däck. Per hade iaf hur bra grepp som helst, enl hans egen utsago efter racet. I race två kom tydligen Saftey bilen ut i precis rätt ögonblick då överhettnings tendens hade börjat infinna sig. Utan den hade nog herr osbeck varit svår att hålla bakom sig. Undertecknad missade ta ner tillräckligt i tryck då det torkat upp ordentligt. Skönt att en duktig chaufför kan uppväga depåmissar Personligen har jag varit med och hjälpt Per i TT'n i år för att titta och lära. Finns nu ingen tvekan att jag skall försöka iordningställa min egen kärra och vara med och köra själv under 2012. Är för mycket självplågeri att stå brevid, hellre sist i racet än först på åskådarplats! _________________ |
||||
Vi kör om den Ulrich! Får jag inte ordning på min kärra så jag får in den i B så kanske jag kan "få sleven" i A och du i B!? Håller dock helt med dig att man vill vara med på banan istf vid sidan om! Vi får sporra varandra så j-a!!
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
jeklar vad blött det var i helgen!
Fria träningen på Fredagen började med en blöt bana, så jag provade med/ utan kränghämmare fram/bak med samma resultat. understyrning..... Race1 var spännande med C-bilar som kör om på yttern i slutet på Nyhemskurvan. Här kommer mina filmer. Race1 http://www.youtube.com/watch?v=Ekz7F Race2 http://www.youtube.com/watch?v=YRYqz _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||||
Härliga filmer! Regnrace is da shit. Men herrejösses vilken understyrning du har. Måste vara extremt frustrerande att åka med. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Tack! Jag hade ju inte så mycket att sätta emot när ni kom ångandes Frustrerande är bara förnamnet, tur för mig att micken inte satt i hjälmen Man får väl göra bilen lite hårdare i baken till nästa båtrejs _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||||
För den som tvivlar på att det var lite blött på lördag kväll så la jag till tre mobilbilder efter Racefotos fina alster:
http://www.spvm.se/index.php?mact=Ga Synd att jag inte hade kameran i (jag börjar bli ännu latare), då hade ni fått räkna antalet varv jag snurrade i race 1. Jag vill minnas det som 10 ungefär. Jag klarade inte av att köra om på ytter i högfartarn utan snurrade av till höger på innerplan, och kom inte tillbaka på asfalten förrän vid 50-skylten, vid Ginstkurvan. Tack FMK att den gräsytan är så plan, jag fick inte ens grässtrån mellan däck och fälg |
||||
Eftersnack 2011-07-24 SPVM #4 Falkenberg | 3334 besök totalt |