Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
2011-08-06 KM4 Minnesberg Eftersnack
1933 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
2011-08-06 KM4 Minnesberg

Liten Racerapport

Jag fick byta toppackning efter träningsåkning med Tetra Pak de 1 augusti och var nervös för om allt skulle funka, motorn verkar hålla tempen bra nu, jag har lagt till en "skavallerbytta" där överskottet av kylvätska kommer ut, kör denna motor med öppet kylsystem
Vätskan som kommer ut i byttan sugs tillbaka in i motorn då denna svalnar

Funktionärer och förare är nästan färdiga med banan då jag dyker upp ca 07.45, jag har nog närmast till Minnesberg från oxie

Vi åker ett besiktningsåk först och sen drar vi igång

Ca 17 bilar kom i år vilket var ganska få, det har det för övrigt varit hela säsongen

Första åket gick på drygt 28 sekunder och jag hann med 8 eller 9 åk före lunch, det var knappt lönt att stiga ur bilen mellan åken

Sista tiden före lunch blev ca 24,9 sek och jag låg sist eller näst sist, man lärde sig att bara gasa och styra, i stort sett

Efter ytterligare åk efter lunch blev sluttiden ca 24,7 vilket räckte till en 6e (av7) plats, jag är nöjd ändå, blev slagen av ungdommarna samt Bo J, Mats o samt Regnell, alla rysligt snabba förare

Liten funktionärsbild, någon saknas nog




Fredrik olsson till höger var förrutom snabb förare även grovarbetare med däckstravar som skall köras från Trelleborg - Minnesberg tur och retur

Sen måste Fredrik ta Volvon tillbaks till Minnesberg och traila hem Räsern



Övriga bilder finns på MSCCs hemsida http://www.mscc.se/?page_id=2&px=%2F2011%2F

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Kristian J
Lästringe
Här sen Aug 2010
Inlägg: 178



Tänk att det vara så förb-t svårt att komma med på dessa funktionärsbilder!!
(Kanske beror på att jag är så snabb på att åka hem)

_________________
Kristian Jonsson
Citera
MSCC
2011-08-06 KM4 Minnesberg Eftersnack
1933 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande