Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-08-13 Kinnekulle Ring
3579 besök totalt
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Kinnekulle Ring 20110813
Denna dagen var en underbar dag som bjöd på fint väder och rolig körning(undertecknad körde inte så mycket men det kommer vi till sen). Denna dag var min första banåkar-dag och det var med stor spänning och glädje jag åkte dit. Och jag måste säga att jag blev inte besviken alls, snarare tvärtom. Jag träffade så många nya ansikten som var trevliga, roliga etc etc. Bilåkning ja, det började med uppvärmning och "inlärning" av banan och "tung" i foten som man är så hade man lite mer fart ibland än vad som var skrivet(det tror jag fler hade också), och man blev lite närgången ibland till framförvarande bil.
Jag körde i C-klass vilket var för de som ville ta det lugnt eller var förstagångs-åkare på bana.
A-klassen åkte iväg, stå efter staketet och titta. WOW!!!! Vad fort det går!!!
B-klassen åkte iväg och samma visa där som ovan.
Slutligen C-klassens tur. Ut på banan, gasen i botten och iväg. Jävlar vad fort det går och vad kul det är!!!
Varv efter varv avverkas och jag känner adrenalinet pumpar i kroppen. Men bilen pumpar inte adrenalin som jag själv gör. Alldeles efter depå-påfarten hör jag ett rassel i motorn. Ut på startsträcken blir det högre och det slutar med stort "KLONK" och det ryker från motorhuven. "Helvete, vad har hänt"???, tänker jag. "Bara det inte brinner i motorn nu"!!! Upp med motorhuven och kollar: Inget(!!!) Inget oljespill, kylarvatten finns kvar, olja finns kvar. Man står där som frågetecken och funderar vad fan har hänt. En kille från depån hittade en bit som kom från min bil men vad det var var en annan fråga.
In med bilen i depån och efter ett par timmar kollade vi igen och troligtvis har en vevstake gått sönder men var den kom ut är en annan fråga. Ett stort TACK till alla er som hjälpte till med tips, råd och annat. thumbs up
Så vad blir då fortsättningen??? Jo, jag skaffar mig banlicens nästa år och fortsätter att köra för nu har jag fått blodad tand.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242



Kul att du hade roligt, alla var tacksamma att du sköt motorn på ett så proffsigt sätt att det inte kom en droppe olja på banan, bara nåt överfall och lite skruv! ;-) Skön inställning att se det roliga i åkat och inte bli för deprimerad av det lilla raset! /Björn (besikningstomten som jagade dig med släckare)

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19491



Vi funderade på om det var några av er som var intresserade av att testa lite sista halvtimmen i fredags, men vi kom att tänka på saneringsrisken...

Sen verkade de få Alfor som kom så tidigt lämna släpen snabbt för att komma undan det fina vädret (pizzeriorna i Götene lockar ju...).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Björnbusen skrev:
Kul att du hade roligt, alla var tacksamma att du sköt motorn på ett så proffsigt sätt att det inte kom en droppe olja på banan, bara nåt överfall och lite skruv! ;-) Skön inställning att se det roliga i åkat och inte bli för deprimerad av det lilla raset! /Björn (besikningstomten som jagade dig med släckare)


Hahaha!!! Hur jag bar mig åt att skjuta motorn så proffsigt vet jag inte och jag vill inte göra det igen. Nästa gång ska det inte vara några incidenter på detta vis. Klart man är positiv till körningen trots att det gick som det gick. Nej, att bli deprimerad hjälper inte.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242



Niklas Falk skrev:
Vi funderade på om det var några av er som var intresserade av att testa lite sista halvtimmen i fredags, men vi kom att tänka på saneringsrisken...

Sen verkade de få Alfor som kom så tidigt lämna släpen snabbt för att komma undan det fina vädret (pizzeriorna i Götene lockar ju...).


Nu var det ju en ford som havererade i det här fallet tack så mycket!

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Björnbusen skrev:
Niklas Falk skrev:
Vi funderade på om det var några av er som var intresserade av att testa lite sista halvtimmen i fredags, men vi kom att tänka på saneringsrisken...

Sen verkade de få Alfor som kom så tidigt lämna släpen snabbt för att komma undan det fina vädret (pizzeriorna i Götene lockar ju...).


Nu var det ju en ford som havererade i det här fallet tack så mycket!


Öööh?? Hallå där!! Det var inte bara en Ford som havererade där. Det var allt några Alfor med.
Men huvudsaken är ju att det var roligt.

_________________
Fredrik Andersson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1670



http://www.youtube.com/watch?v=COCOSry0NBY

Film från heat 5 i CAR Challenge. Tyvärr började motorn gå varmt mot slutet, därför fick jag tyvärr släppa iväg Danne. Tyvärr var batteriet slut i Gopron till heat 6, så ingen film därifrån.

Ny kyl till nästa gång och fixa bättre luftstyrning in i kylet så ska vi nog kunna ösa på hela passet på Mantorp.

Kul att du är fast Fredde! Snyggt skjutet dessutom så vi slapp sanera. Det var ju några fler ras under dagen, en Alfa och en Opel som tappade lite delar på banan.

Tack till arrangörerna för en toppendag!

Ps. Lägg gärna till Club Alfa Romeo i titeln till först inlägget så folk vet vad de tittar på ;-)

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Zetta
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 63



Niklas Falk skrev:
Vi funderade på om det var några av er som var intresserade av att testa lite sista halvtimmen i fredags, men vi kom att tänka på saneringsrisken...

Sen verkade de få Alfor som kom så tidigt lämna släpen snabbt för att komma undan det fina vädret (pizzeriorna i Götene lockar ju...).


Jätte roligt karln körde ju en ford ! endast en Alfa med total haveri denna dag bra resultat tycker jag !

_________________
Andreas Zetterdahl
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Zetta skrev:
Niklas Falk skrev:
Vi funderade på om det var några av er som var intresserade av att testa lite sista halvtimmen i fredags, men vi kom att tänka på saneringsrisken...

Sen verkade de få Alfor som kom så tidigt lämna släpen snabbt för att komma undan det fina vädret (pizzeriorna i Götene lockar ju...).


Jätte roligt karln körde ju en ford ! endast en Alfa med total haveri denna dag bra resultat tycker jag !


Det var ju kul och det är väl huvudsaken eller hur. thumbs up

_________________
Fredrik Andersson
Citera
Zetta
Stockholm
Här sen Jan 2011
Inlägg: 63



positiv kille det ska du en för

_________________
Andreas Zetterdahl
Citera
XRFredde
Forshaga
Här sen Jul 2011
Inlägg: 11


Trådstartare
Zetta skrev:
positiv kille det ska du en för


Tack. Nästa år blir det och ännu mer kul men nu blir det

_________________
Fredrik Andersson
Citera
GE
Sverige
Här sen Nov 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nån som har sett några bilder från dagen på nåt ställe? Förutom dom som är postade på klubbsidan har jag inte sett till några men jag tyckte det var en hel del personer som gick omkring med stora kameror där så det kanske finns på nåt ställe.

_________________
Gabriel Eriksson
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1670



Lite bilder från säsongen

Klicka för större bilder!

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Eftersnack
2011-08-13 Kinnekulle Ring
3579 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande