Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-03-13 Gokart i Malmö med dels PCS och dels MGCC
1 besök senaste veckan (4131 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Dubbla långlopp på en dag! Med PCS på förmiddagen och MGCC på eftermiddagen gav ca 1 timme och 15-20 minuter i stolen.

Kan på rak arm räkna upp Anders Hansson, Peter Utzon och underteckad som kända härifrån. Antagligen några "smygläsare" oxo

Precis som väntat var Peter snabb , betydligt mycket snabbare än mig än vad som kan förklaras av min extra integrerade ballast i midjehöjd På förmiddagens lopp var vi ungefär lika snabba. Men på eftermiddagen när Peter hade en kart som funkade så skiljde det nästan en sekund.

F ö trevligt och med schysst körning av alla, man behövde inte köra och vara rädd för att bli påkörd av någon kamikazepilot thumbs up

_________________
Pär Hylander
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Skit också. Det missade jag. (borde läsa posten jag får från pcs)

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Hej Pär, som PCS are var jag där och körde (tillsammans med Christian Carlsson PCSare).
Tyvärr visade det sig även här att "räkviktarna" vann igen
Jag vidhåller igen att något måste göras för att jämna ut vikterna (förarna+carten) så att alla kör på lika villkor.
Detta har ingenting med att jag väger 85kg/194cm och Cristian 90kg och att vi kom sist....

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



När vi snackar extravikter så kan nämnas att jag tyckte det var märkligt att jag inte blev omkörd mer med mina 108 kilo..

Det var andra gången jag körde i Malmö och lyckades slipa varvtiderna ganska rejält med 32,085 som bäst om jag inte missminner mig. Nästa gång skall jag under 32 sekunder.


_________________
Anders Hansson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



[quote="sweanders"]När vi snackar extravikter så kan nämnas att jag tyckte det var märkligt att jag inte blev omkörd mer med mina 108 kilo..

Anders, det var väl ingen som vågade

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



[quote="RS Patrik"]
sweanders skrev:
När vi snackar extravikter så kan nämnas att jag tyckte det var märkligt att jag inte blev omkörd mer med mina 108 kilo..

Anders, det var väl ingen som vågade


Jodå, jag vinkade förbi Pär en gång och Peter Nissi en gång, precis efter att han kört om så gock han in i depå.. Då svor jag högt åt mig själv för att jag var för snäll och mjäkig..

Det var en kille som försökte bromsa förbi mig ett par gånger med följd att han kom för långt ur spåret och jag knep han på innern varje gång.. Riktigt kul.

Finns det någon egentlig möjlighet att köra Go-Kart mer regelbundet till vettiga pengar, typ som att motionssimma eller gå stavgång men bättre?

_________________
Anders Hansson
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



"Bara" att göra en bana i trädgården... thumbs up

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



RS Patrik skrev:
"Bara" att göra en bana i trädgården... thumbs up


Fasiken att jag sålde huset i somras.. Kanske kan jag smyga ner i underjordsgaraget där jag parkerar bilarna.. Hehe..

_________________
Anders Hansson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
RS Patrik skrev:
Hej Pär, som PCS are var jag där och körde (tillsammans med Christian Carlsson PCSare).
Tyvärr visade det sig även här att "räkviktarna" vann igen
Jag vidhåller igen att något måste göras för att jämna ut vikterna (förarna+carten) så att alla kör på lika villkor.
Detta har ingenting med att jag väger 85kg/194cm och Cristian 90kg och att vi kom sist....


Sorry, glömde dig!

Jag är säker på att jag blivit frånkörd av både Nissi och Utzon även om dom blivit uppviktade till samma ekipagevikt som mitt ekipage, men det hade varit skoj att se hur mycket skillnaden hade krympt. Eftersom kartarna skiljer en del så borde det vara i samma kart såklart

_________________
Pär Hylander
Citera
Eftersnack
2004-03-13 Gokart i Malmö med dels PCS och dels MGCC
1 besök senaste veckan (4131 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande