Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2011-09-03 KINNEKULLE (matz & gruffman racing)
1, 2   >>
9873 besök totalt
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
TRACKDAY på KINNEKULLE med Driven Trackdays & Events(Matz olli) & Gruffman racing samt 10års jubilerade Autotech!!

Ett STORT tack till alla som kom å körde, Autotech och GSR...

Härligt jobb av alla som gjorde denna dag j-ligt trevlig å skoj bamse eloge till gruffman gänget (Anton,Anders,Magnus, Jonas Lantz, å alla flaggvakterna) gunnar östlund, daniel tobiasson, annie, jonna, frida, peter & sebastian, niclas å linda på gsr och er crew, Patrick å Autotech gänget och säker har jag glömt någon just nu..

Fantastiskt väder massor med folk å fina bilar och alla skötte sig hur bra som helst inga problem med något å bara ett par bogseringar hur kanon som helst.....

" om ni inte träffar ytter tangeringen har ni kört för sakta "

bilder ...lägg ut bilder

med trötta och nöjda hälsningar från Matz

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Grymt avundsjuk på att jag missade detta också

Lär ju vart super som vanligt thumbs up

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
GoTA
GÖTA
Här sen Sep 2009
Inlägg: 345



Bättre än nånsin Ingmar! Bäst uppslutning hittills i år tror jag, allt flöt enormt väl trots det ENORMA deltagarantalet. Har aldrig varit med om en banvandring på kullen med säkert 130-140 pers! Extremt bra hanterat av arr Matz och Gruffman.

_________________
Per Trönnberg
Citera
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007
Inlägg: 129



Jag är grymt nöjd trots att jag bara han köra ett par pass på förmiddagen. Bättre är någonsin.
Massor av snabba bilar & mycket folk. Jag såg otroligt många som fotade & filmade så upp med alla bilder.

Stort tack till Matz & Gruffman gänget!

_________________
Fredrik Andersson

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
JimCoupeTQ
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 58



Toppen dag..

Tack alla som fixade detta..

_________________
//Jim

Helt Banänas änna
Citera
Björn Friberg
Varberg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 76



Grymma bilar, fint flytt i körningen och goo stämning runt banan. Snälla ni som fota, ladda upp lite bilder, å finns det nån på en Corvette så blir jag lite extra glad.
Tack Matz o Gruffman o alla som va där!

_________________
Björn Friberg
Corvette C5 Banbil
Corvette C6 Z06 Gatbil
SL 55 AMG Gubbil
Citera
fk
Göteborg
Här sen Jun 2009
Inlägg: 5



Tack för en kanon dag med mycket körning!

Mycket seriöst upplägg

På plus kontot thumbs up :
Trevligt mottagande med tydliga riktlinjer direkt!
Tiderna för de olika grupperna hölls perfekt!
Mycket körning
Roliga bilar och bra stämning runt om

och sedan lite negativt.. thumbs down
Lite bättra kommunikation mellan flaggposterna, syftar främst på då en bil åkt av och en flaggpost viftar grönt och en rött. Engångs tillfälle iof men segt att avbryta körningen..

Att vara hårdare mot de som inte skötte sig!
Då en bil kör enbart för att drifta i stort sett varje kurva, bilar kommer ikapp som är uppenbart snabbare, driftningen fortsätter och man måste göra omkörningar med hjärtat i halsgroppen!
Kanske trodde han kommit till Action Meet eller dylikt?!

I överlag var allting kanon! Jag åkte hem ett leende

_________________
Erik Johnson

Renault Megane RS
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
fk skrev:
Tack för en kanon dag med mycket körning!

Mycket seriöst upplägg

På plus kontot thumbs up :
Trevligt mottagande med tydliga riktlinjer direkt!
Tiderna för de olika grupperna hölls perfekt!
Mycket körning
Roliga bilar och bra stämning runt om

och sedan lite negativt.. thumbs down
Lite bättra kommunikation mellan flaggposterna, syftar främst på då en bil åkt av och en flaggpost viftar grönt och en rött. Engångs tillfälle iof men segt att avbryta körningen..

Att vara hårdare mot de som inte skötte sig!
Då en bil kör enbart för att drifta i stort sett varje kurva, bilar kommer ikapp som är uppenbart snabbare, driftningen fortsätter och man måste göra omkörningar med hjärtat i halsgroppen!
Kanske trodde han kommit till Action Meet eller dylikt?!


I överlag var allting kanon! Jag åkte hem ett leende

duly noted... > jag märkte inte av detta själv även om jag var ute å coachade en hel del, jag tar en koll med funkisarna. DET ÄR INTE TILLÅTET MED DRIFTING PÅ DESSA EVENT

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Magnus G
Finnerödja
Här sen Dec 2009
Inlägg: 16



tack allihop för en bra dag, en liten förklaring angående röd och grön flagga, vid det tillfället var radion trasig vid posteringen som viftade grönt och istället för att lämna posteringen så visades grön flagga för att visa att bilen hade kommit iväg så det var klart att köra vidare, menmen inte lätt för er i bilarna att förstå det men vi hoppas att ni har överseende med det och hoppas ni hade en bra dag

_________________
Magnus Gruffman
www.gruffmanracing.com
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



Grymt bra var det! Stort tack

Gjorde av med 115 liter soppa mätt mellan Mariestad på väg ner och Preem i Götene på väg hem
och jag har träningsvärk idag. Var ett fasligt rattande.

Många coola bilar och många som körde riktigt bra som man kunde ta lite rygg på och lära lite.
thumbs up till vinröd E36a med slicks som jag lärde mig av.

Lite synd man har bil som fungerar lite bakvänt ibland, blev ju lite sugen på att ta tag i BMWn igen.
Men roligt hade jag :P

Thorbjörn i blå Evo.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007
Inlägg: 129



ILiveTORide skrev:
Grymt bra var det! Stort tack

Gjorde av med 115 liter soppa mätt mellan Mariestad på väg ner och Preem i Götene på väg hem
och jag har träningsvärk idag. Var ett fasligt rattande.

Många coola bilar och många som körde riktigt bra som man kunde ta lite rygg på och lära lite.
thumbs up till vinröd E36a med slicks som jag lärde mig av.

Lite synd man har bil som fungerar lite bakvänt ibland, blev ju lite sugen på att ta tag i BMWn igen.
Men roligt hade jag :P

Thorbjörn i blå Evo.


Kul att du tyckte du lärde dig något! Jag tycker själv att jag är rätt grön, men det har ju blivit några varv på kinnekulle.
och slicks är nästan ett måste om man ska hänga med när man åker 318is
Det är alltid kul att ha nån att mäta sig mot.

_________________
Fredrik Andersson

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
ILiveTORide skrev:
Grymt bra var det! Stort tack

Gjorde av med 115 liter soppa mätt mellan Mariestad på väg ner och Preem i Götene på väg hem
och jag har träningsvärk idag. Var ett fasligt rattande.

Många coola bilar och många som körde riktigt bra som man kunde ta lite rygg på och lära lite.
thumbs up till vinröd E36a med slicks som jag lärde mig av.

Lite synd man har bil som fungerar lite bakvänt ibland, blev ju lite sugen på att ta tag i BMWn igen.
Men roligt hade jag :P

Thorbjörn i blå Evo.


träningsvärk är bra... då har vi lyckats med timingen

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
Magnus G skrev:
tack allihop för en bra dag, en liten förklaring angående röd och grön flagga, vid det tillfället var radion trasig vid posteringen som viftade grönt och istället för att lämna posteringen så visades grön flagga för att visa att bilen hade kommit iväg så det var klart att köra vidare, menmen inte lätt för er i bilarna att förstå det men vi hoppas att ni har överseende med det och hoppas ni hade en bra dag


Håller med och tackar ännu en gång flagg vakterna... det var ju som sagt klar bana eftersom bilen tagit sig upp på egen maskin.. Och med trasig radio och man vill visa att faran är över så kan det ju lätt bli lite strul.
när det är rött på övriga.

En sak som vi skall vara tydligare med till nästa gång är att vid röd flagga skall man OMEDELBART in i fastlane... inte ligga kvar å puttra runt banan !!

Ny radio och vi kom igång snabbt igen.. det var väl ungefär det som strulade under dagen helt otroligt med tanke på uppslutningen.. thumbs up

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



FiddeTheRocker skrev:

Kul att du tyckte du lärde dig något! Jag tycker själv att jag är rätt grön, men det har ju blivit några varv på kinnekulle.
och slicks är nästan ett måste om man ska hänga med när man åker 318is
Det är alltid kul att ha nån att mäta sig mot.


Du var sjukt mycket snabbar under bron och sen kurvan efter bron upp mot molins.
Insåg att det bara var att våga mer.

Slicks hade varit fint, kämpade med lite glatta 215 breda V70A.


Matz olli skrev:

träningsvärk är bra... då har vi lyckats med timingen


Ja absolut, var ju massor med plats på eftermiddagen. Körde ett pass när jag inte tror jag såg någon framför eller blev omkörd.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
FiddeTheRocker

Här sen Mar 2007
Inlägg: 129



Ja, det gäller att man vågar hålla i och lita på bilen.

_________________
Fredrik Andersson

Volvo 760 T5 -83
Bubbla -65
Citera
fk
Göteborg
Här sen Jun 2009
Inlägg: 5



Matz olli skrev:
Magnus G skrev:
tack allihop för en bra dag, en liten förklaring angående röd och grön flagga, vid det tillfället var radion trasig vid posteringen som viftade grönt och istället för att lämna posteringen så visades grön flagga för att visa att bilen hade kommit iväg så det var klart att köra vidare, menmen inte lätt för er i bilarna att förstå det men vi hoppas att ni har överseende med det och hoppas ni hade en bra dag


Håller med och tackar ännu en gång flagg vakterna... det var ju som sagt klar bana eftersom bilen tagit sig upp på egen maskin.. Och med trasig radio och man vill visa att faran är över så kan det ju lätt bli lite strul.
när det är rött på övriga.

En sak som vi skall vara tydligare med till nästa gång är att vid röd flagga skall man OMEDELBART in i fastlane... inte ligga kvar å puttra runt banan !!

Ny radio och vi kom igång snabbt igen.. det var väl ungefär det som strulade under dagen helt otroligt med tanke på uppslutningen.. thumbs up



Med tanke på deltagarantalet är ju detta bara en liten detalj, sånt som händer.
Men som helhet är ju detta ett av de seriösare träffarna jag har varit på, mycket bra annordnat! thumbs up

_________________
Erik Johnson

Renault Megane RS
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
fk skrev:
Matz olli skrev:
Magnus G skrev:
tack allihop för en bra dag, en liten förklaring angående röd och grön flagga, vid det tillfället var radion trasig vid posteringen som viftade grönt och istället för att lämna posteringen så visades grön flagga för att visa att bilen hade kommit iväg så det var klart att köra vidare, menmen inte lätt för er i bilarna att förstå det men vi hoppas att ni har överseende med det och hoppas ni hade en bra dag


Håller med och tackar ännu en gång flagg vakterna... det var ju som sagt klar bana eftersom bilen tagit sig upp på egen maskin.. Och med trasig radio och man vill visa att faran är över så kan det ju lätt bli lite strul.
när det är rött på övriga.

En sak som vi skall vara tydligare med till nästa gång är att vid röd flagga skall man OMEDELBART in i fastlane... inte ligga kvar å puttra runt banan !!

Ny radio och vi kom igång snabbt igen.. det var väl ungefär det som strulade under dagen helt otroligt med tanke på uppslutningen.. thumbs up



Med tanke på deltagarantalet är ju detta bara en liten detalj, sånt som händer.
Men som helhet är ju detta ett av de seriösare träffarna jag har varit på, mycket bra annordnat! thumbs up


Tackar å bugar för det! thumbs up

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
JaZoR
Trollhättan/Sjuntorp
Här sen Sep 2008
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


här kommer lite bilder!
Dock första gången jag fotar så finns en hel del att lära sig (försöka hålla det still )












































_________________
Joakim johansson
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Hoppas ingen kör på mig vid rödflagg nu bara

Körde ni dragrace? Trodde det var banträff ??

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
Fastlane skrev:
Hoppas ingen kör på mig vid rödflagg nu bara

Körde ni dragrace? Trodde det var banträff ??


flexiblet är ordet.. bus kul med lite variation

Göetborgs street racerers arrangerade föredömligt en stund 201m med super proffsig line up å start... kanon kul. thumbs up thumbs up

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
MatzOlli
ÅSA
Här sen Jun 2006
Inlägg: 860


Trådstartare
tack för fina bilder JAZOR

_________________
Matz Olli 0702-263604
Fluffen en gammal grön compact
Citera
Eftersnack
2011-09-03 KINNEKULLE (matz & gruffman racing)
1, 2   >>
9873 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande