Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Formel 1 - Malaysia | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (10688 totalt) |
Återigen verkar Björne ha gjort en fin insats, en total 18:e plats och en tid som är bara 0.2s sämre än Klien. Väldigt bra eftersom Björne antagligen kör på full soppa.. Hursomhelst verkar Michelin-bilarna hänga med bättre nu Jag tror att Renault kommer att bli RIKTIGT farliga detta race. Det var väl förra året som De startade 1-2:a? Alonso tog som sin första pole som yngste förare genom tiderna.
Resultat 2:a fredagsträningen: 1 Kimi Räikkönen (FIN) McLaren Mercedes 1:34.395 2 Ralf Schumacher (GER) Williams-BMW 1:34.693 + 0:00.298 3 Mark Webber (AUS) Jaguar 1:35.054 + 0:00.659 4 Michael Schumacher (GER) Ferrari 1:35.094 + 0:00.699 5 Juan Pablo Montoya (COL) Williams-BMW 1:35.100 + 0:00.705 6 Jarno Trulli (ITA) Renault 1:35.115 + 0:00.720 7 Felipe Massa (BRA) Sauber Petronas 1:35.288 + 0:00.893 8 Fernando Alonso (ESP) Renault 1:35.300 + 0:00.905 9 David Coulthard (GBR) McLaren Mercedes 1:35.301 + 0:00.906 10 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 1:35.373 + 0:00.978 11 Jenson Button (GBR) BAR Honda 1:35.407 + 0:01.012 12 olivier Panis (FRA) Toyota 1:35.524 + 0:01.129 13 Ricardo Zonta (BRA) Toyota 1:35.850 + 0:01.455 14 Takuma Sato (JPN) BAR Honda 1:36.292 + 0:01.897 15 Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber Petronas 1:36.353 + 0:01.958 16 Christian Klien (AUT) Jaguar 1:36.683 + 0:02.288 17 Anthony Davidson (ENG) BAR Honda 1:36.708 + 0:02.313 18 Bjorn Wirdheim (SWE) Jaguar 1:36.883 + 0:02.488 19 Cristiano Da Matta (BRA) Toyota 1:36.907 + 0:02.512 20 Gianmaria Bruni (ITA) Minardi Cosworth 1:37.818 + 0:03.423 21 Nick Heidfeld (GER) Jordan Ford 1:38.244 + 0:03.849 22 Zsolt Baumgartner (HUN) Minardi Cosworth 1:38.588 + 0:04.193 23 Timo Glock (GER) Jordan Ford 1:38.796 + 0:04.401 24 Giorgio Pantano (ITA) Jordan Ford 1:39.647 + 0:05.252 25 Bas Leinders (BEL) Minardi Cosworth 1:41.485 + 0:07.090 _________________ Rachid Rachid |
||||||
ok flåt _________________ Rachid Rachid |
||||||
[gnäll]Börja nu inte igen med märkes o föraridol-glorifiering. Börjar bli LITE tröttsamt.[/gnäll] F ö verkar det som att det kan bli riktigt spännande på söndag.. _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Han kanske är färgblind, så han körde verkligen en Ferrari? Brukar inte rött och grönt vara svårt att skilja på...
Angående bråk så brukar ju endel av förarna själva vara bra på att vara lätt osams. Montoya och Ralf köper nog inga dyra julklappar till varandra. Coulthard var lite kul:
Williams har haft en förmåga att ha förare som inte alltid är sams... Piquet och Mansell var ju lagom goda vänner, speciellt efter Piquets uttalande om att Mansells fru var ful. Att döma av Zanardis nyutkomna bok var väl inte Ralf en av hans bästa vänner heller, när de var stallkompisar. Ralf missade visst få tillfällen att hånande kommentera Zanardis (brist på) fart på banan, samt efteråt kommentera att det var hans psykningar som knäckte Zanardi. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Den "varingen" bjuder jag på _________________ Patrik Ljunggren |
||||||
Var hittar man den boken. Alezandro är ju en av få racerförare som åtminstonde verkar vara en trevlig person. Och åren i Cart glömmer man ju inte i första taget. I år ska jag följa ETCC noggrant. _________________ Johan Rådlund |
||||||
En fascinerande sak med F1 är hur mycket snabbare det går varje år. De flesta serier med hyfsat stabila reglementen brukar ju inte förbättra sig särskilt mycket mellan åren, men i F1 går det nästan alltid snabbare om man inte gör allt för stora förändringar. Detta trots att det alltid brukar vara lite försämringar som att motorn skall hålla hela helgen, framvingen höjs, element försvinner i bakvingen, högre krockkrav, etc. Dessutom ifrån en nivå som ingen annan serie är i närheten av. En Porsche Super Cup-bil skulle t.ex. bli varvad varannat varv om han körde mot en F1:a. När både CART och F1 körde i Montreal så såg man även där vilken stor skillnad det var mot den serie som troligen har de näst snabbaste bilarna.
Snabbaste varven har i Malaysia varit 1.38 för två år sedan, 1.36 ifjol och nu lär det väl hamna på höga 1.32, eller nåt liknande, med tanke på att kvalet gick på 1.33 och loppets snabbaste varv brukar vara några tiondelar under det. Detta trots att reglementet egentligen skulle ge långsammare bilar. Undrar var det slutar? Jag har för mig att motorreglementet inte får ändras utan medgivande ifrån alla stall, förrän efter 2007 och detsamma gäller väl andra större modifieringar, antar jag. Så 10% till kan det kanske bli? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Schumi toh pole med 1.33 blankt....Det går något oerhört fort! Webber tvåa Alonso var snabbast på första kvalet men snurrade i andra Hoppas det händer något som förhindrar Schumis framfart imorgon, vill inte se ännu ett Australien-lopp > _________________ Rachid Rachid |
||||||
_________________ --VVTS-- |
||||||
Hoppas verkligen inte att Schumi vinner imorgon, det skulle ju ta musten ur mästerskapet efter bara 2 tvälingar. Fast det känns som om det redan är försent. Den fart som Ferrari och Schumi uppvisat gör ju en deprimerad. Schumi är ju säkerheten själv också Kör som en gud, det kan ingen ta ifrån honom. Morgondagens hjälte tippar jag på att Alonso bli med en uppkörning från sistaplats till en 5:e Håller tummarna på Webber också, kör han bra betyder det ju att Wirdheim sköter sitt jobb _________________ Rachid Rachid |
||||||
Nu hajjar jag inte var du får att Jonas är negativ till Webber ifrån. Han är nog likt oss andra mkt imponerad! Jaggan verkar gå bra i år och Webber är en riktigt duktig kille verkar det oxå som. Sen att Kristian är ett riktigt Minardifan visste vi ju redan... Kul att ngn inte är som alla andra. |
||||||
_________________ --VVTS-- |
||||||
Elitracing (åskådarracing) Formel 1 - Malaysia | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (10688 totalt) |