| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Fler klasser tillsammans med 5papp+ ?
|
4491 besök totalt |
|
Med anledning av Dudes nya bil, våran e30 evo III och andra passande bilar, kan man ställa sig frågan om det är dax för en outLaw-klass tillsammans med vanliga 5papp+.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||||
|
Re: Fler klasser tillsammans med 5papp+ ?
vad är det i SLC kl.3 reglementet som inte funkar? eftersom vi redan nu tillåter såna bilar att köra tillsammans med oss och det varit några redan med efter det reglementet. |
||||||||||||||||
|
Re: Fler klasser tillsammans med 5papp+ ?
Man måste spåna för att komma någonstanns. Det var ett tag sedan jag läste kl3....och det kanske är där man går vidare. Men ...vad vill man ha ut av en sådan klass ? Vad kan locka folk. Vill man åka 5 timmar.....eller 1 timme ? Ska man åka 10x20 min..som något hysteriskt multi-sprint ? Hur ska depåstoppen se ut ? snabbast in och ut....eller min två minuter inkl. byta och tankning, för att inte alla ska behöva köpa stora tankar och dyra tankanläggningar ? Hur får man in flest bilar under samma paraply ? Allt från rena Sprintbilar, Timeattack-bilar till Långloppsbilar ? Jag ser framför mej en klass där det tekniska reglementet är av underordnad betydelsa, förutom säkerheten. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||||||||
|
Kan bara prata för oss, och då kanske en timme eller två är max, att åka på slicks för oss blir ju defenetivt billigare, då ett sett Max kostar en tusing just nu.
Men går inte det att lösa så är det inte hela världen för oss heller, men det skulle vara roligt
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||||||||
|
Re:
I dagsläget tror jag inte det finns tillräckligt med slicksbilar som är villiga att betala tillräckligt för att det ska gå ihop sig, för att köra lite kortare i eget race.... men visst övertyga eller visa mig annorlunda.... |
||||||||||||||||
|
Re:
Nä det tror inte jag heller, och blanda blir väl omöjligt, eller ? _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
4491 besök totalt |