Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dax Rush Hayabusa TURBO lite byggbilder..
1146 besök totalt
Tommie Ibert
Stockholm
Här sen Jun 2003

Trådstartare

Hallå!

Jag börjar väl med att presentera mig i och med att jag inte har skrivit nåt här förut,

Jag heter Tommie Ibert och bor i Sthlm, jobbar med försäljning av elektronik på heltid, men håller även på lite med kitcar / bil mc tillbehörs försäljning på fritiden. Jag håller nu på med att bygga våran demo bil en Dax Rush Hayabusa Turbo, och jag har precis fått upp en hemsida med lite bygg bilder mm. Har även lagt upp mig på "Våra banåkarbilar".

www.ibert.tk

Tanken är väl att jag ska föröka åka bana så mycket det går i sommar, har kikat lite på det här med bilklubbar och ban dagar men jag får inget riktigt grepp på det.. Vilken klubb ska/kan man gå med i för att få prova på lite banåka?

/ Tommie

Såld Dax rush Hayabusa
Citera
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

Filipstad
Här sen Mar 2004

Jag har hört rykten om att det ska finnas någon som tillverkar en V8 baserad på komponenter från Hayabusa-motorn. Någon som vet något mer?

///Thomas

JockeB
Stockholm
Här sen Mar 2004

/edit glömde bildlänken. http://www.radicalmotorsport.com/News_Folder/autosport2004/lgDSCN0001.jpg

Det finns en "concept" motor för Radical från maxsym http://www.maxsym.com
det finns minst 2-3 st till V8 mc byggenb på gång en som heter nått med 18000 rpm
fanns en artikel i Race tech om dessa.

Kan man komma förbi och provsitta en Rush snart ? som många andra vill jag bygga men har aldrig suttit i en "seven" maskin

Filipstad
Här sen Mar 2004

Tack så mycket för info.

///Thomas

Allmänt banåkaforum
1146 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande