| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Sparade trådar/FAQ
Racingbanor från luften med Google Earth
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 34 besök senaste veckan (166480 totalt) |
|
Det finns ingen lista över koordinater för start och mål på världens racetracks?
Är på jakt efter något sådant och tänkte kanske att folk här visste något om saken. I dom flesta fall är ju start och mål på samma ställen men tex för BTG tider på är det ju olika start och mål så att säga.
Molanda mellan Järpen och Undersåker:
1280 meter lång enligt uppgift. Min närmaste asfaltsslinga, ligger ca 2 mil hemifrån. Har funnits i ett par år men jag gjorde mitt första besök där idag...
Banan ägs av Kall Auto Lodge: http://www.kallautolodge.se/ _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re:
Bilder? Video? Betyg? Skoj? _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Idag var jag "armchair enthusiast"...
Den går i högervarv och den långa högerkurvan efter långrakan avslutas med ett skarpt krön som man ska smyga över för att inte hoppa för långt... I övrigt är den i stort sett platt. Hörde nån tid på 47-48 sekunder för att ta sig runt med nån Porsche. Men jag kan ha hört fel. Försöker få in några här på rejsa, men det går trögt...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Re:
Nya tråååkiga Hockenheim vs gamla spännande upphetsande Hockenheim. Vore skoj med den gamla sträckningen och lite säkrare ändringar(chikaner ut och in från stadion & en skarpare Nordkurve) så skulle detta vara en klassiker fortfarande. Nu endast utfyllnad i kalendern! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
Racingbanor från luften med Google Earth
|
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 34 besök senaste veckan (166480 totalt) |