Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Bytes: Jag CAD:ar och Du fräser/svarvar/bearbetar
715 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Finnes; Vass konstruktör som har erfarenhet av att CADa det mesta. Om man skippar flosklerna och går rakt på sak så har jag bra erfarenhet av att tänka ut enkla lösningar på komplexa problem (man får det när man utvecklar saker för massproduktion) vilket gör att delarna oftast blir tämligen enkla att tillverka.


Problem; Jag kan rita jättefina saker, men har ingen styrd maskin att tillverka dem i. I dagsläget handlar det främst om fräsning samt svarvning. Gnistning kan ev. bli aktuellt men inga större arbeten. Även vattenskärning kan vara intressant.


Lösning på problemet; Du har en kanonfräs eller svarv och bra möjlighet att sticka in egna (läs; mina ) projekt emellanåt, men är kanske inte så van vid CADen, alt. inte tid för att sitta och lägga timmar på att rita fram någon solid som du sedan kan programmera fräsen med.
Då är det betydligt bättre att vi slår oss samman och gör det vi är bra på - du bearbetar och jag CADar/utvecklar. Jag kan utveckla saker från idéstadiet eller bara hjälpa till att rita upp tex en spacer till hjulen för att ha något att utgå från vid CAM-beredningen. I utbyte mot CAD-tid gör du lämpligt fräsjobb till mig.
Inga av mina delar är särskilt brådskande, men jag söker ändå efter en person som kan hålla vad denne lovar.


Hör av dig så kan vi säkert diskutera fram en lösning på vad som är lämplig ersättning eller jämförelsefaktor.
Citera
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Bytes: Jag CAD:ar och Du fräser/svarvar/bearbetar
715 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande