| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMW SC avslutningsfest 8 oktober 2011 -anmälan öppen!
|
10588 besök totalt |
|
Info till alla medlemmar 2011-08-28: Bäste BMW SC medlem och samarbetspartner! (såklart är Mini och Audi goa-gubbarna också välkomna )
Såklart blir det en traditionsenlig avslutningsfest i goda vänners lag även i år! Denna gång lovar Stefan Toth att gatbilsgänget skall dansa ballongdansen, bara de hittar ballonger som är stora nog. Måns skall dricka skånska groggar ur sina koner och Samson skall hålla alla fina pokaler som delas ut mer välputsade än någonsin. I år avslutas säsongen i den skånska myllan och denna gång har vi fått förmånen att ha festligheterna på ett alldeles speciellt ställe. Familjen Söderström kommer öppna upp portarna till en helt unik samling bilar som det är få förunnat att få se! I familjen Söderströms privata bilmuseum samsas prestige-bilar från hela 1900-talet om utrymmet. Utöver cabrioleter, veteranbilar och racingbilar samt många av BMW:s tidlösa modeller, finns också en fantastisk samling Bugatti. Många av bilarna har sin alldeles egen historia, då de ägts och körts av kändisar från nu och förr. Mitt i denna miljö kommer vi att äta, dricka och ha kul och vilket tema passar inte bättre än oktober fest! Vem vet, kanske får vi se en eller annan lederhosen? J Vi vill med detta mail ge er lite förhandsinfo för planeringens skull då festligheterna kommer äga rum i Malmö. Det blir lite logistik, men sträckan Knutan - Malmö är gjort i ett nafs. Det kommer att finnas bra parkeringsmöjligheter för både gatbilar och BMW Cup ekipage i nära anslutning till festen. Det finns gott om övernattningsmöjligheter i olika prisklasser och skulle det krisa så lovade Tobias Biörs att fixa logi i sin verkstad. Festen blir till självkostnadspris och mer information samt anmälan via hemsidan kommer inom kort! Med hopp om god uppslutning! BMW SC styrelse Genom festfixar'n Skoog _________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re: BMW SC avslutningsfest 8 oktober 2011
Jo man tackar
Det är en fantastisk samling och värd ett besök i sig själv. _________________ J0hanC@rlström BMW i4 M50 |
||||
|
Museet är absolut en höjdare att besöka men personligen hade jag valt att ha festen på Knutan dit alla ändå kommer för körningen, det känns mer rätt på nåt vis. Nåja det blir bra nog det här oxå!
Inte så där galet lång tid kvar..
http://www.countdown.se/egen-sida/BM _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Har Tobias verkligen plats för övernattande gäster i sitt garage? Är inte hela garaget fullt av pokaler
Patrik: be Joakim att göma undan "Mer bilen" annars kommer Måns (och kanske jag) att dregla i kapp hela kvällen
Det bliiiiiir kanon! _________________ Per-ola Mattsson |
||||
|
P-o,
70-tals plyschfåtöljer har monterats i MER-bilen. Jag tar med några flaskor Kir och Vino Tinto
Enligt djungeltrumman kommer DJ Patrik att spela Ljungbymaffians favoriter på bandspelaren. Det blir Ted Gärdestad och Paul Paljett hela kvällen så damma av era platåskor!
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Måns... har du glömt, det är Dr Alban som gäller. Man iofs, det har kanske inte kommit ända upp till Ljungby än
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
Re:
Inte så farligt med pokaler, det är värre med alla autosmart hinkar... Madrasser som erbjuds= linoleum matta på 2mm, kudde= autosmartsvamp, luftkonditionering= naturligt drag från glipan under porten
_________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||
|
Patrik! Spelar du "ska vi plocka körsbär i min trädgård" så blir jag tårögd och lovar att stämma upp i sång tillsammans med Måns (som också kan den gamla hårdråks låten) om vi har tid vill säga, kan vara upptagna med
i Mer bilen och prata/drömma om hur bra det var förr när var ung.
När man går på fest så skall det ju vara lite glam & glamour men som Tobias och Måns beskriver inredningen så blir det som home sweet home för min del >
_________________ Per-ola Mattsson |
||||
|
Re:
För att göra er skåningar glada så har vi lärt in oss på Joddla med Sivs alla album och även tränat på Änglahund med Hasse Andersson
_________________ /Thim Tollin #518 BMW SC, BMW Cup representant Pit crew Team Kinnby Motorsport BMW 520-3,5 -87 Hyundai i30 Sport -09 Volvo Amazon -70 |
||||
|
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
|
||||
|
Anmäld å betald...hoppas man nu kommer med i anmälan till körningen åxå!?
Vad sa vi om boende, nått förslag? _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||
|
Det här ligger 4 minuter med taxi från stället http://www.choicehotels.no/comfort/n
Detta ligger 5-6 minuter från festen http://www.hotelformule1.com/gb/hote Finns såklart massor med andra sorters boende. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Vi har en festbiljett till övers.. Säljes eller bytes mot alkohol under kvällen eller något annat kreativt och roligt förslag
och nej, man behöver inte sitta med oss under kvällen om man inte vill
_________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
10588 besök totalt |