Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
mclaren mp4 replica ?
1387 besök totalt
cheeva
Kristianstad
Här sen Maj 2011

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
mclaren mp4 replica ?

Jag undrar om detta finns ? Kan man köpa kaross delar eller ram ritningar eller liknande någonstans ? Har sett att det byggs en arrow replica här på forumet, men en mp4/4 replica hade ju varit stråt vassare

obs! vet inte var jag ska lägga tråden, så om någon moderator vill flytta den är de varmt välkomna

mvh Kevin

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tråden platsar bra i allmänt tills du börjar skruva på ditt (hoppeligen blivande) exemplar, då flyttar jag tråden direkt. Allt kan ju hända! thumbs up

Göteborg
Här sen Jan 2005

En sån här:

Eller en Formel 1 bil? Både gatbilen och F1orna heter ju MP4 med olika tillägg

Hursom tror jag inte det finns några kit att köpa för att bygga någon av dom, däremot är det nog inte omöjligt att få i ganska detaljerade bilder så en kopia går säkert göra på samma sätt som Ajden byggt sin Bentley.

http://www.fmcgcollectables.com/acatalog/Mechanical.html

Där kan du hitta äkta delar om du vill bygga F1 replica också, bara ett tips

Regards, Johan Eriksson.
Citera
cheeva
Kristianstad
Här sen Maj 2011

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Var en formel bil jag menade en mp4/4 !

gärna med någon honda v6, tex ffrån legend eller liknande

Edit : priserna låter för bra för att vara sant ? !! 99 pund för en fälg ?? kan inte stämma

eller är det endast 1 fälg som man kan beställa ? dvs man kan inte köpa 4 fälgar ?

hur exakta är mått på scal modeller ? skulle man kunna köpa en modell och 3d scanna den och gå efter de måtten när man gjuter pluggar ?

Göteborg
Här sen Jan 2005

Re:

cheeva skrev:
Var en formel bil jag menade en mp4/4 !

gärna med någon honda v6, tex ffrån legend eller liknande

Edit : priserna låter för bra för att vara sant ? !! 99 pund för en fälg ?? kan inte stämma

eller är det endast 1 fälg som man kan beställa ? dvs man kan inte köpa 4 fälgar ?

hur exakta är mått på scal modeller ? skulle man kunna köpa en modell och 3d scanna den och gå efter de måtten när man gjuter pluggar ?

Priserna där tror jag stämmer. Kom ihåg att det är pund, då punden låg i 15kr kostade en fälg följdaktligen 1500kr+frakt dvs ca 2000 i sverige. Och det är ju ungefär vad man ser dom tar här hemma också

Du kan säkert köpa 4 fälgar också, men då måste dom ha 4 inne, jag tror dom hade 2 främre och 2 bakre inne nu. 420 pund för alla fyra + frakt.

Beroende på vad du köper för modell är det olika verklighetstroget, du kommer för modligen väldigt nära i alla fall om du går på en bra modell. Bästa vore ju om du hittade en i skala 1/8 eller liknande men det kanske kan vara tufft....

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Allmänt banåkaforum
mclaren mp4 replica ?
1387 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande