| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Motion till styrelsen
|
3594 besök totalt |
|
Motion till styrelsen
Nu när säsongen är över så kan vi väl börja diskutera vad som komma skall. Personligen är jag absolut nöjd med allas insatser under 2011, något annat har man ju inte hört i heller. Under senare år har vi ju haft inhyrda flaggvakter och visst hade varit bekvämt, eller rättare sagt VÄLDIGT bekvämt! Till nästa år har jag ett förslag gällande detta, en liten rokad där vi lägger pengarna på lite annat, kan vi ta beslut på detta är jag den första att ta en flaggvaktspost! http://www.youtube.com/watch?v=4ymhq Är någon på? vi behöver ju lite förnyelse då vi haft en del manfall i år och vad är bättre en något i stil med detta? Jag menar hur skoj är det att stå och flukta på mig,Toth,MINI-Måns och sist men inte minst Ulrich
Ni som är blyga får kisa lite.. hoppas ingen tar illa vid sig av lite offtopic så här off season _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re: Motion till styrelsen
Hur mycket skulle flaggvaktsposterna göra på träffavgiften? Personligen betalar jag hellre lite extra för att få köra så mycket som möjligt.
|
||||
|
Nu ska jag inte vara negativ
Men jag tror det kostar mer i tid(förlorad tid på banan) när flaggvakter ska skiftas än vad flaggvakterna kostar. Men givetvis borde fler medlemar prova på att så på posteringarna det är ju ingen nackdel om det är flera personer per postering. Sen tror jag även att många vill köra så myckat som möjligt & då även skulle betala extra för att ha inhyra flaggvakter. Mina
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Det kan bli mycket fler avåkningar med dessa flaggvakter, ingen kommer ju titta vart banan går, alla kommer bara kolla efter flaggvakterna. Att ingen missar en gulflagg är på den positiva sidan. Att ingen ser den stillastående bilen som man flaggar gult för är väl på den negativa sidan.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Blr det dessa flaggvakter är det nog slut med bmw orginalförsäkringar
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Kanske borde kikat på filmen innan man svarade
Dessa flaggvakter kommer räknas som trafikfara _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Antingen har jag varit väldigt otydlig eller så är ni tröga
Tanken var att VI skulle agera flaggvakter när vi inte kör eller typ ett slags rullande schema. Dessa inhyrda "Proffs" skall mest gå runt i depån och tappa saker på marken Det lär ju bli gott om plats på banan då alla hänger i depån
Re:
|
||||
|
Klart som korvspad att hela tråden är menat som skämt men den säger ändå en hel del. I det jämställda Sverige 2011 bör man nog tänka efter lite mer. BMW-klubben kanske skulle tycka det var kul med fler kvinnor i klubben som är med och kör, eller? Propaganda som det här gör nog inte direkt kvinnor sugna i att umgås med ett gäng "gubbar" som mest bryr sig om hur lite kläder de har på sig och hur ofta de böjer sig framåt för att plocka upp grejer...bara mina
så nu har ni nåt att gnälla på, för jag förväntar mig inget medhåll...
|
||||
|
Sjöström får väl förklara sig
Lättklädda damer på motorbanan är det många som tycker är passe' i dag oavsett var på Rejsa man huserar. Däremot är välklädda i en racingbil en välkommen syn. Medhåll kan du visst få, och bara för att sprida jämställdighet i tråden så...ta-da
Som svar på motionen så kommer ovanstående unisex klädsel införas under 2012 för samtliga gatbilsförare i compactmaffian. Mustaschen är däremot enbart på frivillig basis. _________________ BMW MC-klubben |
||||
|
Re:
Mats självklart har du 100% rätt och du får bara medhåll från mig. Men jag gillar fortfarande kommentaren "Dessa inhyrda "Proffs" skall mest gå runt i depån och tappa saker på marken" jag är amatör och tappar ändå en massa rejor hela dagarna. och jag är väldigt glad över att vi har inhyrda flaggvaktsposter på träffarna, för mig är det värt varenda krona utan dom hade det blivit mindre köra och betydligt färre trevliga depå diskussioner. _________________ Janne Ström |
||||
|
|
||||
|
Re:
+1 _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Motion till styrelsen