|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare

15 Aug 2011 09:52
Re:
Pehr Johnsson skrev: | Man lär sig nytt varje dag!!!  |
Visst är det kul
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

15 Aug 2011 12:32
Re:
Kjell 944 skrev: | Hej
Vill bara säga grattis till en fantastisk bil
Dock undrar jag varför du tagit bort dekalerna. När man läser i tråden, så har du lagt ner mycket tid på att hitta alla dekalerna. Har du dubletter? |
Det är för att Hasse är ambivalent som en k-ring!
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449
_________________ Pehr Johnsson
Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

15 Aug 2011 18:34
Kan vara en skröna men jag har hört att Hasse letar efter original motorolja från 1991....
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare

15 Aug 2011 18:42
Re:
964 skrev: | Kan vara en skröna men jag har hört att Hasse letar efter original motorolja från 1991....  |
Nja, där går gränsen
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417
_________________ jonas Blom
|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417

15 Sep 2011 10:31
Hasse du har fått ett pm på PCS.
Jonas
_________________ jonas Blom
|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417

16 Sep 2011 18:28
Hasse,
Kör du cat bypass på cupen?
_________________ jonas Blom
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

17 Sep 2011 08:39
Re:
jonblo skrev: | Hasse,
Kör du cat bypass på cupen? |
Det gör han.
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare

18 Sep 2011 09:15
Re:
jonblo skrev: | Hasse,
Kör du cat bypass på cupen? |
Du har mail via PCS
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare

12 Okt 2011 13:58
Är det någon som har erfarenhet med motorsportutväxlingen 8:32 utväxling i en G-50 låda  , jag tror att det skulle passa bra på svenska knixigare banor då 3:an och 4:an är för " seg " i vissa partier.
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens

14 Okt 2011 19:09
Re:
964 CarreraCup skrev: | Är det någon som har erfarenhet med motorsportutväxlingen 8:32 utväxling i en G-50 låda , jag tror att det skulle passa bra på svenska knixigare banor då 3:an och 4:an är för " seg " i vissa partier. |
Jag hade 8:32 slutväxel på min 993 RS vilken iofs inte har G-50 lådan.
Bilen blir väldigt "tätstegad" och får ett mkt bra klipp på bekostnad av ett fasligt växlande
Toppfarten skönk till ca 235 gps. Det kan rekommenderas.
Det kan vara bra att veta att motorsportslutväxeln har en väsentligt kortare livslängd än den vanliga pga utväxlingen.
_________________ Thomas W
Mehr sein als schein
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

14 Okt 2011 21:08
Har hört det där förut om kortare livslängd, men jag fattar verkligen inte varför det ska vara sån skillnad mot standard. Sen är jag lite fundersam för avståndet mellan växlarana förblir ju desamma och det förhållandet mellan växlarna som jag tyckrrr är det största problemet. 3an är alldeles för ensam.
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1332

Namndispens

31 Okt 2011 19:41
Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-)
|
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732

31 Okt 2011 20:39
Re:
AndersK skrev: | Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-) |
Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken.
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
|
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1332

Namndispens

04 Nov 2011 11:31
Re:
lewan skrev: | AndersK skrev: | Jag har ett 8:32 i min 964a.
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
|
Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken. |
Korrigering, när vi satte in en diffbroms i lådan så konstaterade Magnus att slutväxeln var dålig.
Topphastighet, har bara kört på svenska banor, loggat 215 km/h på Mantorp, maxhastighet vid 7000 varv ska vara 242 km/h.
|
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 732

04 Nov 2011 13:34
Re:
AndersK skrev: | lewan skrev: | AndersK skrev: | Jag har ett 8:32 i min 964a.
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
|
Vad blir topphastigheten på ett ungefär?
Så man får en uppfattning om hur mycket tätare det blir, lite nyfiken. |
Korrigering, när vi satte in en diffbroms i lådan så konstaterade Magnus att slutväxeln var dålig.
Topphastighet, har bara kört på svenska banor, loggat 215 km/h på Mantorp, maxhastighet vid 7000 varv ska vara 242 km/h. |
Låter som det blir en skaplig skillnad mot original.
Skulle vara kul att uppleva någon dag.. vägarna förbi Knutstorp i sommar?
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski
Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
|
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766

04 Nov 2011 14:51
Har inte sett nåt svar på detta.....varför slits den kortare slutväxeln så hårt? Jag fattar inte det. blir det en annan belastning pga drevningen eller? en original tar ju i princip aldrig slut.
_________________ Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
|
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens

04 Nov 2011 18:13
Re:
964 skrev: | Har inte sett nåt svar på detta.....varför slits den kortare slutväxeln så hårt? Jag fattar inte det. blir det en annan belastning pga drevningen eller? en original tar ju i princip aldrig slut. |
Det är matematik.
32 är jämnt delbart med 8 vilket gör att det är samma kugg som hela tiden nöter mot varandra.
original är ej jämnt delbart därför blir cykeln innan samma kuggar träffar på varandra flera gånger längre.
_________________ Thomas W
Mehr sein als schein
|
964 CarreraCup
Täby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 116
Trådstartare

07 Nov 2011 07:40
Re:
AndersK skrev: | Jag har ett 8:32 i min 964a.
När vi bytte svänghjulet i växellådan konstaterade Magnus-Mtech att slutväxeln var skadad. Original kändes inte lockande och stoppade därför in en 8:32.
Resultat?
Ja, den går som fasen men det blir en hel del växlande :-)
Magnus sade att den håller 2000 mil och att man ska byta växellådsoljan några gånger under säsongen.
Topphastigheten blir lidande men du får bra mos, riktigt bra faktiskt :-) |
ok, verkar som en intressant uppgradering, vi får se vad som händer i vinter
_________________ Hans Åhlén
Porsche 964 Carrera Cup
|
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417

05 Jul 2012 19:11
Hur går det med bilen? Hinns det köras nå
_________________ jonas Blom
|
|