Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6882 besök totalt |
EA är ju "bara" distributör av spelen. ISI är de som gjort F1-2002, F1C och NASCAR Thunder 2004. Grafikmotorn i alla dessa spel heter CUBE. Den har blivit lite bättre för varje spel. Simbin har köpt rättigheterna att använda CUBE, med andra ord har de fått källkoden och kan göra vad de vill med den.
Jag hoppas bara att multiplayerdelen blir bra i GTR!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Jaha? jag förstår inte det där med era "moddar" men det ger sig med tiden antar jag. Men det hade ju ändå varit tufft om någon hade gjort en riktigt bra gokart simulator. Finns det något bättre sätt att uppleva fart än 2cm över marken egentligen?
![]() _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
hehe, själv så tycker jag det känns lite manligare att trampa plattan i mattan i en rejäl lister storm, viper eller en Ferarri 575 än en ättrig go-kart, kanske är det även vad speltillverkarna har i huvet.
En annan teori är att go-kart kan ju vem som hellst åka. Däremot är det nog inte alla som får chanser att sätta sig i en GTR bil. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Joni, lugn!. jag vet att en Kart-mod till F1C 99-02 är under utveckling!. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Jag tror du underskattar gokarten. En riktig race kart är inte så ättrig. Den har ju fan större effektutag än vilken GTR bil som helst! ok inte fler hk men större effekt uttag. Om du sätter dig i en riktig race kart med nya däck, 5cm gummi på banan och ca 30grader ute tror jag nog att vem som helst tycker att det är en ganska häftig känsla. Visst alla kan köra kart (nästan alla) men alla har långt ifrån råd att hålla på med det på hög nivå. _________________ Jonatan Hertzberg |
||||
Kart är roligt, men upplevelsen av att åka en riktig tävlingsbil på gränsen i dess farter på en rallysträcka eller en av dom bättre race-banorna slår gokart-känslan med hästlängder..... Och skulle tro att det är så även i den virtuella race-världen. (eftersom det börjar bli rätt så likt verkligheten) |
||||
En stor skillnad i upplevelsen är att det inte gör ont, varken fysiskt eller i plånboken, när det går åt h***e.
------- Jag har berättat den förr men en gång till skadar väl inte ![]() ![]() Vilka hjältar den tidens förare var! och vansinniga.... ------- Sen finns det även en kul beskrivning hur du ställer in ljudet på datorn för att få en realistisk miljö. Höj volymen tills frugan smäller i dörren och drar och grannarna hotar dig. Höj sen en bra bit till. ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag har faktiskt upplevt något liknande i simulatorväg. Jag satt på ett LAN förra sommaren, det var varmt så jag hade ingen tröja på mig. Bredvid skärmen stod en fläckt. När jag körde runt min Mini Cooper (den modden jag spelade för tillfället) på en ovalbana så brukade det tajmas in att fläckten blåste i ansiktet när man precis gått ur kurvan och kröp längst med väggen.
Detta kanske inte låter särskilt häftigt, Men första gången när jag inte förstd vad som hände så var det faktiskt en riktigt härlig upplevelse ![]() och angående ditt senaste inlägg Magnus så tycker jag personligen att det viktigaste är att känna G-krafter när man svänger runt kurvor och accelererar ut på rakorna. Detta kan dock vara en aning svårt att simulera hemma i spelhålan. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Jag provar gärna ![]() |
||||
_________________ ![]() |
||||
En ingamevideo släpptes ikväll. Men får se en ruffig viper (tror jag) krockas lite med en lister på spa.
http://www.bhmotorsports.com/getMovi _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Baah, fasen så gutt de ser ut, kan knappt vänta ![]() ![]() _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
![]() ![]() ![]() Vilket underbart spel det verakr bli för att fördriva kommande vinter med!! ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6882 besök totalt |