Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-09-27 Banträff med Opel SC på Kullen!
5872 besök totalt
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Brrr!!!! Det var kallt, blåsigt och blött!

Men det bästa är att jag, från att inte gillat blött underlag, börjat uppskatta det. I år har det blivit två blöta träffar och det är ju riktigt skoj om man bara bromsar i tid. Jag har nog haft för dåliga däck för regn tidigare och därigenom bildat mig en negativ uppfattning. Idag testade jag både gatdäcken och r-däcken och dom får följande betyg;

Gatdäcken thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up
R-däcken thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Att köra med slicks var väl både thumbs up & thumbs down för att följa Nisses betygsättning

Det var aningen kallt i backen misstänker jag för att få däcken ens lite varma, försökte kasa mig fram så gott det gick för att hitta lite bett, men jösses vad det understyrde.

Nä sommar och 20grader eller nåt passar nog sådana däck bäst, fast bättre än mina gatdäck var det definitivt...

_________________
Peter Karlsson
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Efter att ha låst fast mina banåka-hjuloch råkat slarva bort nyckelhylsan (Finns troligen hos OSC-Jonas i Sthlm) sätter jag följande betyg:

R-däck på våt bana: thumbs up thumbs up thumbs up (förvånande bra grepp)
R-däck på smal, spårig och våt länsväg norr om Avesta: thumbs down thumbs down thumbs down

Sakta gick det där, vattenplaningsegenskaperna lämnar väl lite övrigt att önska......

Kul var det annars!

Som sagt, förvånande bra grepp i r-däcken, även om s-03:orna nog passar bättre på blött. Ett torrt spår blev det ju oxå mot slutet av eftermiddagen.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Tack förresten för åkturen Pär!
Puggen gick riktigt bra, synd bara att vätan gjorde sitt till för att begränsa G-krafterna. (Fast om det hade greppat mer hade du kanske fått åka in och lämna av mig ännu tidigare )

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Alltid kul med bankörning, synd på vädret bara. Men från att tidigare avskytt att köra bana i regn så tyckte jag nu att det var riktigt kul thumbs up Åt slutet av dagen gick det riktigt fort trotts att det var blött. Falken däcken funkade mycket bra i regnet thumbs up Synd att säsongen är över bara , men nu är det väl bara att se fram emot nästa sommar i stället.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Nisse Classon skrev:
Tack förresten för åkturen Pär!
........
Tack själv för att du redde ut anledningen till att jag hade landat så konstigt efter TV-krönet hela dan! Ibland fastnar man liksom.... Nä nu ska jag gå och bita på naglarna framför F1-Indy igen!

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



Får passa på att tacka för träffen jag med. Trots regnet var det skoj! Att köra i väta är inte alls illa faktiskt, och mina bromsar trivs i nuläget bra mkt bättre med det än när det är torrt.

Tyvärr var det i sedvanlig ordning några förare som inte vet vad backspeglarna är till för. , och själv hoppas jag att jag inte var i vägen för någon. Jag skulle också gärna sett att det fanns någon form av gruppindelning (typ vana/ovana).

oavsett vilket fick jag "köra mig mätt" under dagen och hoppas att tillfället dyker upp igen nästa år!

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Kul att äntligen få åka igen, synd på vädret. Är det nån som vet vad som händer på kullen nästa helg? Det står inget i kalendern.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Thullen
Leksand
Här sen Jan 2003
Inlägg: 246



Vist var det roligt trots vätan.
Ja tyckte det gick ricktigt bra.
Kul var det också då man fick köra om nån.

_________________
Stefan thull Leksand
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045



Kul träff med många olika bilar. Kallt som fan, regn och rusk. Ändå visar det sig vara kul att köra på kullen.

Tack Opelklubben för att vi fick vara med, räknade till 4 st 02or, nästan lika bra som på ett banmöte med bmwsportklubben . Synd att det slutade lite i förtid bara.

Filmer och bilder skulle vara mumma att hitta, några tips?...

/Anders C

_________________
/Anders C
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Vi har några bilder på vår sida under "bilder"-fliken högst upp.
www.Opelsportclub.com

Såg att SSK skulle ha mekaniker-rejs nästa helg, synd.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



inte en meter banköra blev det.. satt o fega i depån med slicks monterade och Agi regumerade odubbade vinterdäck 185/65-14 som enda alternativ

När det väl började torka upp så jag fundare på att "nu gäller det" så började dropparna falla igen och inga mer uppehåll syntes till under resten av dagen..

Så jag fick agera depå resurs för ev. mek jobb ist.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Eric Josefsson skrev:
inte en meter banköra blev det.. satt o fega i depån med slicks monterade och Agi regumerade odubbade vinterdäck 185/65-14 som enda alternativ

När det väl började torka upp så jag fundare på att "nu gäller det" så började dropparna falla igen och inga mer uppehåll syntes till under resten av dagen..

Så jag fick agera depå resurs för ev. mek jobb ist.


Jag körde med mina blankslitna R-däck utom det sista när det stod vatten på banan och det funkade bra!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267




_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



Nisse Classon skrev:
Fler med tyngdpunkten något mindre fransk.

http://patrik.visse.nu/?sida=foton/030927

http://vaim.se/foton/030927_kinnekulle/


Nisse, vilken bil körde du?

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
André V skrev:
Nisse, vilken bil körde du?


Den som sällan kommer med på bild... En vinröd Golf 2.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Team_hink_racing

Här sen Mar 2004
Inlägg: 404



Haj,min andra post, hoppas jag skött mig! detta var min första träff med min nuvarande bil, jag hämtade bilen klockan 8 på morgonen i bollebygd (tror jag det va)och körde direkt upp till kullen,blött var det men jäkligt skoj,jag smaijlade hela tiden,ussch vad skoj det var.Men till problemet,jag hittar inte en enda bild på min bil, en grå Renault 5 Gtt,nån som har en undand stoppad?skulle jätte gärna vilja se en,första dagen med bilen och på riktigt underlag!? hade ju varit fint att ha.

Mvh Henke
Citera
Eftersnack
2003-09-27 Banträff med Opel SC på Kullen!
5872 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande