Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Logga rakt i datorn med BT Puck
2625 besök totalt
X3MKing
HELSINGBoRG
Här sen Maj 2011
Inlägg: 39


Trådstartare
Halloj folkens.

Har ni några tips på laptimer program så man kan logga rakt i datorn från en BT gps puck ?

Jag kom på att min lilla mini PC borde ju lösa detta superbra med ett stort batteri osv så klarar det en hel dag.

Jag känner lite att Harrys laptimer inte funkar så bra att analysera spårval o annat i efterhand.

Ös på med tip så är jag tacksam.

_________________
Torstein Kvamme

Porsche 911 Carrera 3,2
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



En androidplatta på 10" och aLapRecorder hade varit mumma. Går att köpa billet på dealextreme.com
En hållare till den i bilen så har du en trevlig laptimer modell XL

Kanske inte DIREKT vad du efterfrågade men åt det hållet. Jag tror inte det kryllar av laptimers till PC men racechrono funkar i windowsmiljö

http://www.racechrono.com/download/files/RaceChrono_v1430_Windows_comp . . . .

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
X3MKing
HELSINGBoRG
Här sen Maj 2011
Inlägg: 39


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
En androidplatta på 10" och aLapRecorder hade varit mumma. Går att köpa billet på dealextreme.com
En hållare till den i bilen så har du en trevlig laptimer modell XL

Kanske inte DIREKT vad du efterfrågade men åt det hållet. Jag tror inte det kryllar av laptimers till PC men racechrono funkar i windowsmiljö

http://www.racechrono.com/download/files/RaceChrono_v1430_Windows_comp . . . .


Mmmm.. Qstarz har ju en grym programvara ser det ut till tyvärr är det inte den pucken jag har och såklart går det bara med deras egen inspelnings puck.

http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q1000EXQR-F.htm

Jag har även en annan puck som kan spela in dock på1Hz. men den funkar inte till deras program :-(

_________________
Torstein Kvamme

Porsche 911 Carrera 3,2
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



har testat racechrono en del till PC i bilen och tycker tyvärr inte det är nått direkt superprogram.

tipsa gärna om det finns nått annat där ute.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Fastlane skrev:
har testat racechrono en del till PC i bilen och tycker tyvärr inte det är nått direkt superprogram.

tipsa gärna om det finns nått annat där ute.



om du ger oss lite kött på benen gällande vad du saknar i tex racechrono så kanske vi kan hitta något.

Racechreono är galet stabilt, gratis och ger mycket exakta tidsloggar med en vettigt GPS, även övrig loggning verkar vara mkt exakt. OBD II stödet har jag inte testat dock.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007
Inlägg: 2743



Dels är det ett telefonprogram som är portat till windows vilket ger det en rätt dålig layout på själva programmet. jobbigt att klicka runt i menyer m.m.

Sen tyckte jag att det är aldeles för få mätpunkter trots 10hz puck, kanske är nån inställning?

EDIT: glömde nämna att det ofta krånglar, tyvärr lägger jag inte tid på det i depån utan kör ut ändå utan rc igång.

man vill ju köra inte sitta och knappa på datorn.

Det känns som det inte lagts nått direkt krut på portningen till windows miljön, RC funkar nog mkt bättre som tele app.

_________________
I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Logga rakt i datorn med BT Puck
2625 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande