Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Jag skall köpa vingar för pengarna!
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (4350 totalt)
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
porschedriver skrev:
ice skrev:
...PS. Vem är det som har skrivit "Assembly and Mounting Instructions for Airforce Racing Wings"(AMIARW)?

Det är nog jag som är skyldig Borde uppdaterats för länge sedan, och kanske lite stavfel borde bli rättade. Det fanns en rättad version men den är försvunnen, ny kommer när man får tid =

Recension av AMIARW:
Balans mellan tydlighet och lättlästhet: 5 av 5.

Språkkunskaper hos författaren: 4 av 5. Det ända hinder mot att få full poäng även här, är några stavfel.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
porschedriver skrev:
...
Längd: Utbredning över bilens bredd
Corda: Utbredning i bilens längdriktning
Tjocklek: Utbredning i höjdled mätt på vingens tjockaste del med attackvinkel=0
Attackvinkel/anfallsvinkel: vinkeln från luftströmmens riktning som en linje från vingens ledande kant till vingens avslutande kant avviker.
Camber: avståndet som skiljer mellan en linje från vingens ledande kant till vingens avslutande kant och vingens mitt där vingen är som tjockast (dvs hur krökt vingen är i flödesriktningen)...

Jag skulle bli glad, om du kunde ange måtten på ovanstående parametrar.

Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

ice skrev:
porschedriver skrev:
...
Längd: Utbredning över bilens bredd
Corda: Utbredning i bilens längdriktning
Tjocklek: Utbredning i höjdled mätt på vingens tjockaste del med attackvinkel=0
Attackvinkel/anfallsvinkel: vinkeln från luftströmmens riktning som en linje från vingens ledande kant till vingens avslutande kant avviker.
Camber: avståndet som skiljer mellan en linje från vingens ledande kant till vingens avslutande kant och vingens mitt där vingen är som tjockast (dvs hur krökt vingen är i flödesriktningen)...

Jag skulle bli glad, om du kunde ange måtten på ovanstående parametrar.

Wing Data

- Available Span (Lenght): 1300mm, 1400mm, 1500mm and 1050mm(hatchback roof mount)

- Cord: 142mm

- Camber: 13,5%

- Thickness 28 mm

- Integrated 2,5mm Gurney-flap

- Available as Single Wing or Tandem Wing

- Adjustable mounts (-10∞ to +20∞) for boot mounting(high/low) or hatchback mounting

- Weight: 2,5 kg/m

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
porschedriver skrev:
- Available Span (Lenght): 1300mm, 1400mm, 1500mm and 1050mm(hatchback roof mount)

Hmm, jag trodde de såldes på löpmeter.
Den vingen jag behöver skall helst vara 1100 mm; 1050 mm går väl an, men jag har ingen hatchback. Vad skiljer hatchbackvingen från de övriga?

Jag vill ha fästena ute i ändplattorna (bakluckan är i plastic) är det något problem?

I AMIARW står det att vingen skall sitta så LÅGT som möjligt, jag trodde att man skulle sätta den så HÖGT som möjligt.
Har du lust att, på jagärinteflygarespråk, förklara varför vingen skall sitta LÅGT?

Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003

ice skrev:
porschedriver skrev:

Den vingen jag behöver skall helst vara 1100 mm; 1050 mm går väl an, men jag har ingen hatchback. Vad skiljer hatchbackvingen från de övriga?

Jag vill ha fästena ute i ändplattorna (bakluckan är i plastic) är det något problem?

I AMIARW står det att vingen skall sitta så LÅGT som möjligt, jag trodde att man skulle sätta den så HÖGT som möjligt.
Har du lust att, på jagärinteflygarespråk, förklara varför vingen skall sitta LÅGT?

Lågt låter som skrivfel, jag får kolla när jaghar tid.

vingtyperna skiljer sig bara på fästena.

I ditt fall så är det lätt att göra egna fästen att fästa på ändarna. Då köper du vingen utan fäste och tillverkar egna sidfästen. Man fäster vingen i ändarna med 6st skruvar så man behöver bara 6st hål i sidoplåten. Justering får man sedan bygga in i de nya fästena.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Trådstartare
porschedriver skrev:
ice skrev:
porschedriver skrev:

Lågt låter som skrivfel, jag får kolla när jaghar tid...

Juste, trevlig helg.

Citera
Allmänt banåkaforum
Jag skall köpa vingar för pengarna!
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (4350 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande