| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Fiat Abarthracingserien under SRL
|
2152 besök totalt |
|
När man sett film från racen så tycker jag det vart en hel del tvåhjulande, hur många har lagt sin Fiat på sidan under säsongen egentligen?
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re: Fiat Abarthracingserien under SRL
Det hände några gånger, synd att man inte stod på rätt plats och fotade just då
_________________ Martin Öberg
|
||||
|
Blir väl lätt så med slicks och hjulbas motsvarande en kundvagn...
|
||||
|
Anderstorp andra helgen och det var inte bara på sidan utan helt runt. 1 st _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Ser ut som en riktigt rolig serie.
Jag har Fiat 500 -10, men jag tror inte att den är riktigt konkurrenskraftig med sina 69hp
Är faktiskt så nöjd med 500:an att jag antagligen köper en Abarth esseesse till sommaren. Står mellan den och Toyotas nya "FT-86" Hinner kanske bli Rejsas första 500-tråd?
_________________ Håkan Bergkvist Toyota GT86 |
||||
|
Här är en film från Monza med svenska seriens dominant, Niklas Lilja som hade vunnit svenska serien om inte han hade haft tekniska problem sista tävlingshelgen:
http://www.youtube.com/watch?v=8TbEfREyfa0 En hel del 2-hjulande i första halvan av denna filmen, här sparas det inte på krutet
Niklas kom 3:a i första EM-racet på Monza och vann andra racet i överlägsen stil, trots hård konkurrens från bla. den italienska eliten på sin hemmaplan. Sen att Grand Turismo på TV8 levererar en partisk bild av verkligheten är en annan sak.. (Niklas finns för övrigt här på rejsa) _________________ /Arne Lindgren |
||||
|
Eftersom jag kör en sån till vardags, nåväl på våra trackdays, kan jag säga att det är en vansinnigt rolig bil, går fruktansvärt fort i kurvorna och går lätt upp på två hjul om man träffar kurbsen. Jag kör den ungefär lika fort/långsamt på Knutstorp som med Porschen och då är det inte på raksträckan den går fortare.
Den har dock en egenhet att vara för stum bak, man får alldels för lätt kast om man bromsar in i en sväng. Kan tänka mig att den välter lätt om man går på en kurbs och någon petar till aktern. Lite lömsk, totalt annorlunda mot att köra 911'a med mycket vikt bak. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2152 besök totalt |