Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388




_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
rören ska vara rätt dimisoner då jag köpte buren bokad och klar från firma som bygger burar till rallybilar osv! så den ska vara godtjänd matrial mässigt! thumbs up

funderar på hjälmcrossar staget hur nära hörnet får man dra det röret
toyota staget har jag lite funderingar på också finns det nåt sätt att slippa det!(bilen ska gå på gatan osckså) för det kommer bli grymt svårt att gliva ur och i med det! om man ska dra det från nedre knytpunkten till vinkel i taket

tyvär kommer det inte bli ett rs2 insug då jag har titta lite på motorer som byggt egna insug och det lutar nog åt att jag bygger ett själv

_________________
jonny strand
Citera
Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 110



Fränt bygge!!

Blir roligt med audi 5a i porschen, Sen så måste jag säga att en porsche med den breddningen å vingen du hade är bara så skön.. thumbs up

Bygge ett eget insug, köp inget färdigt för det stämmer säkert inte med hur du ska ha tex. intercooler mm i bilen.. Var i garaget idag men glömde kameran men ska dit i början på veckan igen...

Vad ska du göra med motorn? ska den vara std. eller blir det nån inre modifiering?? Har börjat pillra ihop min nu så det är tänkt att den ska bänk köras under våren.. inget spikat ännu.. väntar fortfarande på delar.. Har några tips på ställen med bra delar till rätt peng om det är intressant.

_________________
/Johan Marquardt
www.snarskogensmek.se
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Vad ska du göra med motorn? ska den vara std. eller blir det nån inre modifiering?? Har börjat pillra ihop min nu så det är tänkt att den ska bänk köras under våren.. inget spikat ännu.. väntar fortfarande på delar.. Har några tips på ställen med bra delar till rätt peng om det är intressant.


nu förts ska den var orginal(nästan iallafall) men den finns planer. men jag satsar på väghålning nu och å få klart bilen men sen när jag är klar tänkte jag att man kan ta ut motorn och göra nåt med den under vinter halvåret (har en del maniskor i min närhet som har gjort en hel del med audi 5an!) bla så hjälper jag och min svåger(Arctic Tuning som gör motorn) på att få hop hans s2 nu på vår kanten blir inte orginal ) så jag försöker snapa upp lite thumbs up ska för hoppnings viss vara klar till maj och förhopningsvis premiär köras lite ratlåsracing i piteå som är första tavlingen som det var tänkte att ställa upp i!

vet inte hur mycke effetk du har tänkt ta ut men dom tåll mycke stryk om dom byggs rätt!
vet inte vad du har bytt men stackar kan ju var en bra start då dom bruckar lämna in först om du trimmar lite mer! verdi är ju ett tips!(plus balansering)

angående insug så tänker jag som du säger för det kommer ju att bli annars än i en orginal s2/rs2
ic kommer ju sitta ovanför växelådan i gt2 vingen så jag vill ju ha spjäll huset rakt bak tex!

_________________
jonny strand
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Imponerande bygge måste jag säga thumbs up

Hur långt är hela paket från början av motorn till växelådans bakant när jag haft en liknande tanke i en anna bil. Hur mycket tror du bilen kommer väga när du är klar?

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 110



Du har mail, bilderna på insuget..

Viktfördelningen borde bli ganska bra iom mittmotor konceptet..
Blir roligt när du ska sätta dig i "bak sätet" å göra service på motorn

_________________
/Johan Marquardt
www.snarskogensmek.se
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Johan M:tackar för bilderna! du får gärna skriva hur det går med motorn senare!(och vad du gjort osv)

HOOPoo: hoppas på under 1000kg men vi får se vad det landar på!(porsches gamla 911 bilar är ju inte så tunga orginal och jag bygger ju på en -73 så det är ju inte omöjligt om man jobbar lite på det!)

_________________
jonny strand
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



läckert bygge! ska bli kul att se den färdig! thumbs up

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Utzon
Partille
Här sen Feb 2003
Inlägg: 212



Fredrik C skrev:
Porsche med motor från audi som är trimmad av Porsche !!!


Nu förstår jag inte alls vad som är tokigt med det >

Jag har en 924Turbo = Porsche med motor från audi som är trimmad av Porsche.
Cayenne med V6a = Porsche med motor från VW som är trimmad av Porsche.

Jättefränt bygge Jonny! Funderar du på att tävla? I vilken klass?

_________________
Peter Utzon
www.utzon.se
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Jättefränt bygge Jonny! Funderar du på att tävla? I vilken klass?


har först tänk bygga klart (mycke jobb kvar)sen skulle jag gärna köra på banträffar osv några somrar!
visst finns det alltid drömar om tävla osv men det får framtiden utvissa! försöker i allafall att bygga efter abf regler vad det gäler bur osv

har dock inte hunnit sätta mig in i olika klasser osv vidare än! vad finns det för amatörenivåer att tävla i där min bil skulle kunna plats in?

_________________
jonny strand
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Visserligen inte uppdaterad för året, men den ger fortfarande en hum om vad som finns: https://rejsa.nu/artikel.php?t=6904

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Imponerande! Mina egna mekarinsatser under vintern känns genast minst sagt futtiga

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
hm har inte fåt nån växelåda än men nu är den skickad och på väg så det kan inte vara så långt bort!

men under tiden nu har jag jobbat med skärmar och breddar osv mäst för det är så kul! nu börjar man i allafall få en uppfatning om hur den kommer att se utt!

på bilder har jag svetsat ihop 993 bak skärmarna som var i delar från 4a olika bilar tror jag!




_________________
jonny strand
Citera
Henrik Sundberg
Mellansel/Härnösand
Här sen Nov 2003
Inlägg: 63



Jonny, vart har du köpt breddare och de andra plast/glasfiberdelarna? Begagnat orginal eller?
Lycka till med dit tuffa projekt thumbs up

_________________
Henrik Sundberg
VW typ 1 -71 TIC
bubbla+B23+TURBO+MS&EDIS=kul
Citera
Amazon67
Linköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 214



jonnystrand skrev:
lite uppdatering!
jag jobbar på med massa rostlagning och bygande av buren/ramen trots att jag har hella dagarna på mig så tar det tid(dag ledigt nu eftersom jag jobbar som vägmållare på sommaren)
och fortfarande väntar jag på växelådan! hm skulle behöva den så man kan börja passa in motorn på alvar! men jag har det jag gör ett tag till ändå


Riktigt kul bygge! ska bli kul att se när det blir klart!

MVH PELLE//

_________________
Pär Hallenfors
B230 FT
TURBOnetics T61
BMW M3 Låda
Volvo 1031 Axel
V70 R Bromsar
Sellholmsfjädrar
Bilstein dämpare
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
nu är nästan en sida klar vad det gäller inpasning av breddarna och trösklar!
har även passat in fronten men det behövs lite mer justering av framskärmarnas fästen för att det ska blir bra!




rören jag bestälde har kommit men dom ligger ca 5 mil från mig så jag får dom i veckan! så jag kan bygga klart buren/ramen
lådan hoppas jag ska dimpa ner i veckan hos dhl!

men nu ska jag och hjälpa min svåger med hans bil får se om vi får ner motorn i hans bil idag!

_________________
jonny strand
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
äntligen har jag en växelåda så jag kan börja bygga fästen för motor och låda! jag fick även 6meter rör så jag kan bygga klart buren

hm den var lite skitig!


här har jag monterat ihop motor och låda! dock så ska allt lös sen när fästen mm är klar så jag kan målla motorn och putsa upp låda mm


_________________
jonny strand
Citera
Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 110



Har du gjort några nya framsteg på bygg fronten?? Börjat montera in motorpaketet??

_________________
/Johan Marquardt
www.snarskogensmek.se
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
inte så stora då jag saknar lite saker!
bla motor kuddar och växelåds fästen men jag jagar så vi får se!

men nu efter att jag har monterat ihop skärmar plus breddare så har jag monterat av allt och konsentrerar mig på ramen det synns inte så mycke
men det är mycek slipa/byta plåt bitar montera mer rör osv

man vill ju att det ska se ok utt även när man går närmare en 10 meter och det tar lite tid

sen sä börjar jag jobba nu och då är jag borta ganska mycke så det kommer att bli lite mindre tid under sommaren men jag siktar på ett rulande chassie med motor till slutet av sommaren

röret(pyramid formade!) som sitter fast i stötdämpar tornen är bara förstärkning nu under byggets gågn och ska inte sitta där sen

_________________
jonny strand
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960



OJOJ , ihärdig byggnation det där thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
var och grejade lite igår så nu är jag ett steg närmare att få motorn på plats men det är långt kvar!

men jag har börjat fundera på hur jag ska dra nedersta röret på huvudbågen! det står ju att om det inte är möjligt att ha den rakt mellan stolparna så får man vinkla den fram eller bak och ha den i två delar om det inte är möjligt med rak rör men jag funderar på att boka till den som det understa röda sträcket på bilden vad tror ni om det är det ok med sbf?




sen funderar jag på att montera en annan bak vagn! för hur jag än gör så måste jag lägga utt minst 10000kr + dämpare mm på bakvagnen och om man kan montera ditt en bätre hjulupphängnign så vore det topen
jag har en bild på hur jag vill att bak vagnen ska se utt ungefär (det är från en porsch 993 men dom kåstar typ 25000kr)alltså dubla a armar

så har ni några tips på bra bakvagnnar eller andra ider så skriv en rad! detta är bara på planeringes stadiet så jag ör öppen för alla förslag!


_________________
jonny strand
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande