Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nu finns BMW SC dekaler
1, 2   >>
10038 besök totalt
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Nu finns BMW SC dekaler

Vi kommer att kunna erbjuda BMW SC dekaler med start på Mantorp 6/5 till våra medlemmar.

Det större klubbmärket (105x90mm), och "BMW Sport Club" textremsan (300x30mm) med vit text för fastsättning utanpå bil erbjuder vi för paketpriset 50 Kr.

(om någon tycker fotot är urdåligt så klaga på fotografen - mig )

Det lilla klubbmärket (lagom för regskylten) kommer inte denna omgång.

Fritt fram för "dekaltrimning" av era bilar i år

Design Corner i Karlskoga hjälper klubben.
http://www.design-corner.com

Halmstad
Här sen Jun 2003

Fräsigt!!!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Klistermärkena kommer under veckan.

Vill ni inte vänta tills Mantorp utan behöver dessa bums så kontakta styrelsen

Sollentuna
Här sen Jan 2004

Re: Nu finns BMW SC dekaler

Hobbe skrev:
Det lilla klubbmärket (lagom för regskylten) kommer inte denna gång.

När kommer det då?

Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re: Nu finns BMW SC dekaler

När vi har sålt slut dekalerna vi har nu, och trycker upp en ny laddning.

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Lyfter!
Jaha, nu har jag varit med två säsonger (bortsett från min första 2006 som jag aldrig kom iväg och körde på) och ännu inga klubb-dekaler på kärran. Blir det några nya? Vore trevligt med lite klubbsamhörighet och reklam för denna suveräna klubb.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

De ska ju dessutom ha den nya designen

thumbs up

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:

thumbs up

Som tyvärr ser helt bedrövlig ut... (Designen alltså)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Sörpan skrev:
Magnus Thomé skrev:

thumbs up

Som tyvärr ser helt bedrövlig ut... (Designen alltså)

Internationellt ålagt krav från BMW att det ska se ut så så vitt jag vet

Der drüben
Här sen Dec 2002

måste ju inte se exakt ut så men grunden i loggan är VÄLDIGT toppstyrd, tror manualen för tillverkning av loggan var på 15 sidor. Snacka om tysk perfektionism..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

För den kraftigt höjda medlemsavgiften så förutsätter jag att det ingår en laddning "nya" klistermärken till de som är medlemmar

Citera
Markus97
Arvika
Här sen Aug 2006

Re:

Flesh skrev:
För den kraftigt höjda medlemsavgiften så förutsätter jag att det ingår en laddning "nya" klistermärken till de som är medlemmar

Ja det var inge kul att se. Får se om ja betalar, dekaler eller inte. 700kr är mycket särskilt om man som jag i nuläget är oaktiv medlem.

Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

Markus97 skrev:
Flesh skrev:

Ja det var inge kul att se. Får se om ja betalar, dekaler eller inte. 700kr är mycket särskilt om man som jag i nuläget är oaktiv medlem.

Ja nu får någon hjälpa mig att se positivt på denna höjning, vad får vi för detta en klubbtidning, ett medlemskort i tid och del i ett kansli.

Man har tidigare skakat på huvudet åt Golfklubbar och deras avgifter, men känns som vi snart är där.

Men men man är väl bara en bakåtsträvare som inte begriper sig på allt det nya

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Bara en sådan sak som att åf ger 10% rabatt på era försäkringar hos BMW original igen brukar täcka medlemsavgiften, en riktigt bra klubbtidning som även sc får utrymme i ger även det ett mervärde. 10% på som flesta reservdelar hos många BMW åf kanske många har redan men om inte så har man det nu!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004

Re:

Johan Sjöström skrev:
Bara en sådan sak som att åf ger 10% rabatt på era försäkringar hos BMW original igen brukar täcka medlemsavgiften, en riktigt bra klubbtidning som även sc får utrymme i ger även det ett mervärde. 10% på som flesta reservdelar hos många BMW åf kanske många har redan men om inte så har man det nu!

Ja, det är riktigt bra att få rabatt på försäkringen hos BMW orginal, dock så hjälper det bara om du nu kör med din bil på gatan och inte tävlar, och även om den var registrerad så tvivlar jag på att de skulle försäkra den under tävlingarna.

Tidningen har jag haft, och läste den aldrig.. Och 10% procent hos Bmw handlare är också bra thumbs up men oftast räcker det med att säga hej och snacka lite så har man 10% i rabatt om de nu är schyssta

Men det jag menar är att när jag blev medlem i Bmw CS så fanns möjligheten att köra på bana med SC någon eller flera ggr per år utan att betala något, det var det som fick oss att gå med i SC och sen börja med gatbilskörningen och sedan starta i cuppen, och då blev det för mig ointressant att vara med i CS, iofs så fanns inte licenskravet då, men idag finns pröva på licenser, kommer detta erbjudas 2012 ?
Jo, jag vet att det finns idag, men då kostar det en lika mycket för en halvtimme som för heldag för de med licens. Och om man vänder på det, kommer Cupförarna erbjudas att köra på några träffar med CS på deras "körövningar" även om bilen inte är registrerad.

Det jag skulle vilja ha sett när jag läste inbetalningskortet var vad jag som medlem/cupförare får för 700:-/år
Ställde samma fråga på årsmötet och då skulle man gå ut lite mer specifierat, men det har jag ännu inte sett till ?

Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Markus97 skrev:
Flesh skrev:

Det där blir ju nästan samma som medlemskap i både CS och SC!

Johan Sjöström skrev:
Gäller detta om man enbart är medlem i BMW SC?

Åter till klistermärken. Jag skulle vilja ha en sådan där textremsa. Snyggt och stilrent, och om möjligt spegelvänt för inv. montering så det håller länge. thumbs up Som denna fast med BMW Sport Club-text:

Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Anledningen till att medlemsavgiften förändras är det numera obligatoriska medlemskapet i BMW Club Schweden. För de som redan varit medlem i bägge delar blir det lite billigare och för de som bara varit medlemmar i BMW Sport Club blir det lite dyrare.

För att lättare förstå varför vi gjort denna förändring så får vi titta lite bakåt i tiden. BMW Sport Club har vid ett flertal tillfällen under årens lopp varit nära att dö, både pga att förtroendevalda inte hunnit/orkat med sina uppgifter på fritiden och för att den ekonomiska kontrollen emellanåt saknats. Detta kommer vi nu att råda bot på genom att få hjälp av moderklubben som har ett kansli med väl utvecklade system för att hantera medlemsregister, ekonomi, redovisning mm. Vi får nu en administrativ stabilitet och kan koncentrera oss på att arrangera bra träffar istället för att lägga fritiden på kvällarna till att försöka få ihop bokslut och liknande uppgifter som inte "ger" våra medlemmar någonting.

När man inte varit inblandad i styrelsearbetet så kan det förstås vara svårt att förstå vilka svårigheter vi ställs inför hela tiden. Vi har ingenstans att förvara saker, ingen dator, ingen skrivare, ingen programvara för medlemshantering eller bokföring, ingen möjlighet att tillverka medlemskort mm. Allt detta och mycket mer får vi nu som fullvärdig sektion i BMW Club Schweden.

En av de tydligaste mer konkreta fördelarna är att vi nu kommer kunna arrangera 2 st tvådagarsträffar 2012. Det finns ett starkt önskemål om tvådagarsträffar från våra medlemmar och detta kan vi nu leverera med BMW Club Schweden som ekonomisk garant i ryggen. Själv har vi helt enkelt inte råd att göra detta, iaf inte utan att höja medlems- och träffavgifter så att totalkostnaden vida överstiger det medlemmarna nu får betala.

Som cupförare så tillhör man nog den delen av våra medlemmar som kanske har svårast att se de fördelar som denna förändring innebär eftersom man inte kan utnyttja försäkringar mm på tävlingsbilar, men jag hoppas att alla som inte tidigare varit medlemmar i BMW Club Schweden kan se nyttan av att betala en tjuga extra i månaden för att säkerställa BMW Sport Clubs överlevnad.

/Rikard Ahlin, Sekreterare BMW Sport Club

Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Huvudet på spiken Rikard.
om nu moderklubben ser till att hjälpa till när hjälp bevisligen behövs, och dessutom ser till att vi får ännu fler och större banträffar, tja, då kan det tyckas att den förmånen rimligen går till medlemmarna.

Rikard Ahlin skrev:
Anledningen till att medlemsavgiften förändras är det numera obligatoriska medlemskapet i BMW Club Schweden

Inget som är "numera" utan har "alltid" varit ett krav för att få förmånen av BMW AG i Tyskland.
Tyvärr något en del missar, och något som ett antal har kunnat glida under radarn med tidigare.
Då fler och fler tycks missa vad som gäller trots informationen som finns tillgänglig så blir det svårt att fortsätta glida under radarn.
Ungefär som att gömma en elefant på slätten i Skåne, och vi behöver i dagsläget gömma många elefanter.

För oss som har medlemskap både i BMWSC och BMWCS, dvs gjort rätt, så blir det billigare och enklare 2012 med "ett medlemskap".
Det finns ju säkert ett antal som fortfarande tror att SC är felstavat när det står CS (nej, det är inte någon som har stavat fel och vänt på S och C ).

Förresten, på tal om inget, eller snarare trådens topic...
Dekaler? Något att titta på? Den sista vi hade rök väl någon gång 2009?

Emmaboda
Här sen Feb 2005

Tror vi är många som gärna skulle vilja göra lite gratis reklam för Sveriges bästa klubb Nu när vi har BMW CS som hjälp så kunde man kanske lägga upp lite dekaler i deras webb shop?

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re:

Ricke_1602 skrev:
Tror vi är många som gärna skulle vilja göra lite gratis reklam för Sveriges bästa klubb Nu när vi har BMW CS som hjälp så kunde man kanske lägga upp lite dekaler i deras webb shop?
Ja precis! thumbs up Men gärna med ett mer modernt betalningssystem än postgiro-blanketter. Var hittar man ens postgiro-blanketter idag!?
Ett annat sätt kan vara ett "samarbete" med några av de webb-baserade klistermärkesbutiker som finns. Alltså man köper inte dekalen av BMW CS/SC utan direkt från en tredje part. För att inte vem som helst ska kunna köpa så anges medlemsnummer vid köp.

Citera
Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

Re:

Davve skrev:
Ricke_1602 skrev:
Ja precis! thumbs up Men gärna med ett mer modernt betalningssystem än postgiro-blanketter. Var hittar man ens postgiro-blanketter idag!?
Ett annat sätt kan vara ett "samarbete" med några av de webb-baserade klistermärkesbutiker som finns. Alltså man köper inte dekalen av BMW CS/SC utan direkt från en tredje part. För att inte vem som helst ska kunna köpa så anges medlemsnummer vid köp.

Davve har du inte internet bank? om du har det så är det ju bara att betala in till klubbens Plusgiro konto

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Allmänt banåkaforum
Nu finns BMW SC dekaler
1, 2   >>
10038 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande