Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Trackaddict HD - video med overlay för Iphone 3/4
2936 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jag är själv ingen Iphone nörd men tänkte tipsa er är om racerenders lilla app som jag TROR är ny. Ingen aning om den är bra men rent spontant så tycker jag det ser trevligt ut. Lite lustigt att utvecklaren av racerender som mig veterligen är en renodlad windowsmjukvara även släpper raceaddict HD som är en renodlad Iphoneapp

http://www.racerender.com/TrackAddict/Features.html

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Trevligt, kör med Harry's idag men denna är värd att testas. 38 kr utgör en försvinnande liten % i budgeten på bilen... Och då är det ändå lågbudget så det förslår!

Återkommer inom kort med en liten recension!

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
En sak som jag tycker verkar lite lågt med harrys är att den om jag förstår det rätt bara spelar in vartannat varv? kan man slippa den "featuren" är det ju guld..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Johan Sjöström skrev:
En sak som jag tycker verkar lite lågt med harrys är att den om jag förstår det rätt bara spelar in vartannat varv? kan man slippa den "featuren" är det ju guld..


Stämmer bra och är lite irriterande, hittade ingen info om hur denna beter sig. Rent spontant efter att ha klickat runt lite så är det en "B" app jämfört med Harrys, men om den stödjer kontinuerligt filmande hamnar det i annan dager.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Fredrik Hård skrev:
Johan Sjöström skrev:
En sak som jag tycker verkar lite lågt med harrys är att den om jag förstår det rätt bara spelar in vartannat varv? kan man slippa den "featuren" är det ju guld..


Stämmer bra och är lite irriterande, hittade ingen info om hur denna beter sig. Rent spontant efter att ha klickat runt lite så är det en "B" app jämfört med Harrys, men om den stödjer kontinuerligt filmande hamnar det i annan dager.


om man kikar på deras andra produkt racerender så ser den även B ut men den funkar bra, vi ställer hoppet till att det bakom är mer än själva skalet så att säga...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Johan Sjöström skrev:
En sak som jag tycker verkar lite lågt med harrys är att den om jag förstår det rätt bara spelar in vartannat varv? kan man slippa den "featuren" är det ju guld..


Efter ett snabbt test i mörkret under kvällen så kan jag meddela att denna app spelar in kontinuerligt. Har ingen film att presentera ännu då det var för dålig kvalité (handhållen och kolsvart).

Dataloggen är enligt denna fil. http://vibble.se/slask/Log.csv

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Testade imorse under dagsljus! Skakig montering av kameran samt att den satt en bit in i bilen så GPS signalen är dålig vilket gör att den bommar start/mål punkten efter första varvet men det skall vi inte skylla på appen utan snarare på handhavandet

Kort recension efter c:a 30 minuters användande!

Plus
- Smidigt att komma igång, markera i appen var du vill ha start och mål och sen kör!
- Tydlig siffror syns när man kör, visar uppnådd varvtid en liten stund efter passage av start och mål (om man nu vill/hinner titta på det)
- Billig i jämförelse med Harrys
- Anpassad för autocross/konbana samt 1/4 mile
- Enkelt att hantera lika sessioner

Minus
- Lite yxigt gränssnitt
- Hanterar inte mellantider
- Inga fördefinerade banor, du måste ut på banan och sätta startpunkt.
- Bristande dokumentation om appen, vilka externa GPS mm stödjer den.
- Endast MPH i appen inte km/h

Film
http://youtu.be/vFU015Jv6SI

Man kan i appen välja 4 olika fördefinierade layout för oeverlay alternativt exportera filmen utan overlay.




_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Perfekt att du så snabbt testade den thumbs up

Hade en dialog med utvecklaren igår.

Det kommer ingen Anroidversion av denna app utan han verkar fokusera på Apple, appen kommer att utvecklas så det kommer korringerar av brister.

Racerender håller han däremot på att se över om det går att portera till MAC

Det där med "yxigt" är ju ganska precis som racerender

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Loggfilen ser ut så här http://vibble.se/slask/Log20120103.csv

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Trackaddict HD - video med overlay för Iphone 3/4
2936 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande