| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Missa inte Motorjournalen
|
10 besök senaste veckan (12581 totalt) |
|
Var det bara jag som tyckte driftandet såg lite tafatt ut från Theds sida? Han tappade ju farten så det bara blev en stoppsladd. Såna kan jag också göra...
Till och med jag börjar fundera på om de inte borde glömma Kubanerna snart. Jaja, snart börjar Mera Motor på TV4+ och då skulle visst Hubbe prova en Viper. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Jag har aldrig sladdat med 4-hjulsdrift, men jag kan tänka mig att det är grymt svårt att hålla farten uppe i en sladd.
Jag tyckte det gick förvånansvärt lätt att få ut bilen så den gick brett. Men jag vet som sagt inte så mycket om hur det funkar med 4-hjulsdrift. Än mindre med 400hk till bifogande. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Sierran har ju ca 34 -66 i kraftöverföring väl så den sladdar ju lättare än en Audi.. & med smala 15" & 400 hk... e det ju lätt.. men det GÅR INTE att hålla farten/kraften med 4x4... man tappar hela tiden.... tyvärr
det var 'bara ett kul första test ju detta _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag hade liknande funderingar. Och inte har det gått åt 400 hästar heller. Men japsarna är ju duktiga. _________________ Johan Rådlund |
||||
i en japansk driftingfilm jag sett så brukar däcken hålla ca: 8 varv om dom är nya.. ( och det är inga vidare långa banor... ) _________________ MackeMaehlum |
||||
Du menar att man tappar fart om man sladdar med en 4wd? _________________ Daniel Steiner |
||||
Ha i åtanke att det är asfalt vi pratar om
|
||||
Näe , Maybach
Nån som vet var man kan hitta såna fina gångjärn och Lådhurtsrullar..... för att själv bygga något liknande i funktion som deras utdragslådor och telefon uppvecklare och allt annat smått och gott som trollades fram |
||||
Mercedes kanske saluför reservdelarna? Bara o fixa artikelnummer!
|
||||
Sånt gillar inte jag, att sitta och vänta i flera sekunder mens luckan där telefonen ligger öppnar sej. >
Kompisen har byggt ett hus för 2.6 mille, där är kökslådorna kullagrade och sen är det en grej som bromsar upp och tar över stängningen sista centimetern. UTAN fåniga elmotorer som det alltid är på bilar när det ska vara någon sådan funktion. Det imponerar på mej. Kvänum tror jag leverantören heter (men det är väl ungefär Maybachpris på dom). Åter till topicet. Som vanligt nuförtiden var det i stort sett bara det köpta, engelska inslaget som var nåt. Den där Ted Björk, jobbar han på Audi? _________________ Johan Rådlund |
||||
|
"Den där Ted Björk, jobbar han på Audi?"
Likadnant med Joppes inslag om Polon. Vad gav det . Värdefull programtid helt till spillo... Har dom problem med att fylla tiden?
För att inte prata om inslaget om den där jädra hunden!!! Riktigt bottennapp! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Missa inte Motorjournalen
|
10 besök senaste veckan (12581 totalt) |