Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Förfarande vid online race.
2088 besök totalt
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263


Trådstartare
Hmmm det mesta har sagts innan, lite är nytt... Allt är hämtat från andra sidor på nätet, inget som jag själv kommit på.

1. Först och främst alla kör med 56k!

2. Inget prat under kval.

3. Om du disconnectar av ngn anledning. Ta inte reconnect utan starta om spelet. Detta har jag läst, och skall tydligen motverka diverse problem vid återanslutning.

4. Bryter du bli kvar i bilen.

5. Vid byte från kval till rejs. Serverkillen säger till, alla byter till sina rejs-setups. Alla skriver konfirmation på att de bytat. Därefter avmarkerar de chatfönstert. NU byter serverkillen session!

Mycket var som sagt gammalt, men det tål att upprepas.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 569



56k? syftar ni på modem?!?!!

_________________
Tim Kjellsson
Uppsala
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Maxpower -> Nej, man ställer bara in i spelet att man har 56k. Detta för att motverka lagg även när man kör ADSL.

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Kalle Larsson skrev:
3. Om du disconnectar av ngn anledning. Ta inte reconnect utan anslut igen. Detta har jag läst, och skall tydligen motverka diverse problem vid återanslutning.

Jag har läst att man t.o.m ska stänga av spelet och starta om om man disconnectar - för att gamla nätverksanslut inte ska ligga o tröta i bakgrunden...

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263


Trådstartare
Kan stämma, jag var inte säker på det hela. Kom bara ihåg att man inte skulle reconnecta enbart.

_________________
Kalle Larsson
Citera
RG
Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 10



Det stämmer bra, jag råkade ut för detta i söndags vid kvalificeringen.
Serveranslutningen försvann först efter en omstart av spelet så nu vet man det och gör det direkt nästa gång det strular!

Mvh

_________________
Rickard Gardbrant
BMWCS + BMWSC

BMW 323ti -98
BMW 535d -07
Citera
Racingsimulatorer
Förfarande vid online race.
2088 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande