Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR2002 - Race 3 Varvtider Misano
3088 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Hej på er!!!

Jag kunde inte låta bli! Jag var tvungen att testa nästa veckas race, det på Misano.

Det var också en kul bana. Här kan man komma upp i hyfsade hastigheter.

Nu är det bara att lära sig banan!!! Inte helt lätt (så tyckte jag inför Mugello också och det gick ju bra!)

Min bästa tid efter 20 varv är 1,39,7. Borde gå att slipa ner till 1,37 tycker jag.

Bara för att testa körde jag på 20% här också. Det blev 13 varv, ca 24-26 minuter för ett race. Är det lagom för nästa söndagsrace tycker ni?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



testade lite sent igårkväll på Misano jag med.. kom ner i 1.36.055 men det borde nog gå att bättra en del..

säg till när du vill testa servern.. jag provar gärna.. kan nog behöva testa min burk lite i för nu i söndags då det var onineRace på Mugello ballade allt ut i mulitplayer-läget.. stog helt själv på gridden.. det var skitskumt... fick DNF

jaja.. nytt rejs på södna igen

PSE-R
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Det är väl en bra tid! Du skulle hamna på 30:e plats på www.findthelimit.com !!!!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Niklas Maravic skrev:
Det är väl en bra tid! Du skulle hamna på 30:e plats på www.findthelimit.com !!!!


tja.. men när jag kollar i min telemetry så får inget av mina varv godkänt spelar ingen roll hur noga och mkt innanför alla bangränser jag än kör... skumt.. eller?
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Du får inte ha invulnerability på... kolla så att du inte har några sådanna hjälpmedel på. Utöver detta har jag även haft problem med vissa enstaka bilar. Bla rws porschen.
(JA! Jag fuskar på tyska ibland!)

_________________
Kalle Larsson
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



1,36,271 har jag med porschen just nu.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vad tror ni om 20% (=13 varv) på söndagens race????

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Niklas Maravic skrev:
Vad tror ni om 20% (=13 varv) på söndagens race????


Jag tror att de blir bra, jag tyckte att men blev lagom trött på mugello med 20% så jag tycker vi kör de.

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Kalle Larsson skrev:
Du får inte ha invulnerability på... kolla så att du inte har några sådanna hjälpmedel på. Utöver detta har jag även haft problem med vissa enstaka bilar. Bla rws porschen.
(JA! Jag fuskar på tyska ibland!)


aha! den har jag ju på..! har ni några setuptips för denna banan då?
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Bara att bilen måste tåla kurbs och inte understyra i dem snabba svängarna i början
Kanske inte några tips utan snarare självklarheter...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Denna bana är inte alls kul!!! >

Jag blir inte vän med kurvorna, jag kan inte hitta en setup som jag gillar!

Jag har ganska mycket camber och då har jag lite grepp men däcken blir så smöriga aå det går bara rakt fram!!!

Kurva 2 efter den långa rakan är inte kul heller!!!!Först kommer det en lång karusell och sen accar man upp till 5:an och sen går det bara rakt fram.....

3:e kurvan innan mål är jag inte heller vän med!!!

Några tips?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Efter att ha testat lite så blev det 1:35,9 och så mycket snabbare blir det nog inte om jag inte får bort endel understyrning och hawai syndromet på fjädringen ibland.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



hehe.. testade köra Misano med m3 modden.. det blev inte riktigt samma tider men kul var det! bilen låter ju himla gött..

fick som bäst 1.42.9.. innan bilen blev lite tjurig..

Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



hehe visst var den rolig peter...
Jag fick inte installationen att funka så jag drog över en bil till gtr modden istället. Vet inte om det blir bra för det är olika terrain.ini...
Men det var iaf asball att sladda runt med den, gå på ställ i alla kurvorna etc.
Som bäst har jag kommit ner i 1.34.3 på misano...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Kalle Larsson skrev:
hehe visst var den rolig peter...
Jag fick inte installationen att funka så jag drog över en bil till gtr modden istället. Vet inte om det blir bra för det är olika terrain.ini...
Men det var iaf asball att sladda runt med den, gå på ställ i alla kurvorna etc.
Som bäst har jag kommit ner i 1.34.3 på misano...


1.34.3 var snabbt! själv har jag inte kört så mkt med N-GT bilarna.. har kommit neråt 1.35-1.36... men jag har jusst problem med understyrning i de första partiet.. (kör 360'n då)...
Citera
Racingsimulatorer
GTR2002 - Race 3 Varvtider Misano
3088 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande