Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Iskörning Hjälmsjön?!
3023 besök totalt
Ljungaskog
Örkelljunga
Här sen Feb 2011
Inlägg: 6


Trådstartare
Någon som varit nere o kollat tjockleken på isen? Och hur har det blivit, är det fortfarande okej att köra där? Eller har boende runt om klagat för mkt så att man inte får lov att köra där mer? Vad säger polisen?

_________________
Olof Bengtsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Ljungaskog skrev:
Någon som varit nere o kollat tjockleken på isen? Och hur har det blivit, är det fortfarande okej att köra där? Eller har boende runt om klagat för mkt så att man inte får lov att köra där mer? Vad säger polisen?


Har inte hört ett dugg ang klagomål ännu .
har varit där. lördag/söndag & idag.

örkeljunga kommun har inga förbud i sina "stadgar". så länge man inte
hindrar skridskoåkare, skidåkare o pimplarna så skall det vara lugnt

men tyvärr är där flera st som skaffat bilar bara för att köra sönder dem på isen.
bla en sprängd motor i söndags, men vad jag vet så vart där ingen olja på isen då.

En smäll i lördags & en smäll idag okså

Ingen bana heller, jag lade 50+ timmar förra vintern på att bygga bana & tillrättavisa
folk som körde "utan hjärna" på isen, men ingen verkar ha tatt det till sig i kommer
ihåg detta tills denna vintern.

mvh kristian

PS. isen är runt 22-24cm just nu.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Ljungaskog
Örkelljunga
Här sen Feb 2011
Inlägg: 6


Trådstartare
Tråkigt att det missbrukas med iskörningen. Hade bara folk haft vett och inte kört sena kvällar då det stör och inte kört som idioter på isen så hade alla kunnat fortsätta köra.
Läst något i tidningen om grushögar? Har dom blivit utlagda än? Har inte fått igång min cross än, men så fort den hoppar igång så ska jag ner o sprätta ett varv, va min plan iaf

_________________
Olof Bengtsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Nån slags Protest imorgon kl 11 vid roddstationen.

Jag kommer ej dock, anser att det är för mkt skitsnack kring detta & ingen som vågar prata om problemen, alla vill bara köra.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Tråkigt när det blir för stort, alltid folk som ska sabba, sen drabbar det alla.

Men varför hakar ni upp er på en bana/sjö? Måste väl finnas andra där borta?

Och om ni hittar en sprid det inte till alla thumbs up

Var ensam ihop med några crossar förra helgen på en is i kristianstad trakten

Nu sitter det vinterhjul på urisen, så imorgon hoppas jag på en fin dag, 24cm förra veckan thumbs up



_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Ljungaskog skrev:
Tråkigt att det missbrukas med iskörningen. Hade bara folk haft vett och inte kört sena kvällar då det stör och inte kört som idioter på isen så hade alla kunnat fortsätta köra.
Läst något i tidningen om grushögar? Har dom blivit utlagda än? Har inte fått igång min cross än, men så fort den hoppar igång så ska jag ner o sprätta ett varv, va min plan iaf


"Nya" regler från örkeljungapolisen.
Endast skattade registrerade o besiktigade fordon tillåts på Hjälmsjön numera.
max 70kmh allmänt trafikvett, m.m.m.m

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Såg på nätet att en bil gått igenom isen på Ringsjön Han ur bilen, men nu står den på 3 meters djup. skulle vara 20cm där det hände, låter otroligt!

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Narin skrev:
Såg på nätet att en bil gått igenom isen på Ringsjön Han ur bilen, men nu står den på 3 meters djup. skulle vara 20cm där det hände, låter otroligt!


Enligt uppgift så var det en SUV (tung förmodar jag) och det var nära kanten - där är väl isen är som tunnast?
Hur nära kanten man nu kan vara vid 3 meters djup, om det stämmer.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Svartlock skrev:
Narin skrev:
Såg på nätet att en bil gått igenom isen på Ringsjön Han ur bilen, men nu står den på 3 meters djup. skulle vara 20cm där det hände, låter otroligt!


Enligt uppgift så var det en SUV (tung förmodar jag) och det var nära kanten - där är väl isen är som tunnast?
Hur nära kanten man nu kan vara vid 3 meters djup, om det stämmer.


Och jag som lastade upp Quattron på släpet bakom pappas Tiguan på isen och körde därifrån

Man ska vara försigtig vid kanserna om det är en bäck som har sitt utlopp där. Bäst är ju grunda sjöar utan in och utlopp, eller genomströmning typ kanal/å/älv thumbs down

Men man håller ju på och bajsa ner sig varje gång isen "sätter" sig och brakar till

_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Inför träffar
Iskörning Hjälmsjön?!
3023 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande