Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 58, 59, 60   >>
27 besök senaste veckan (186675 totalt)
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Snacka om att det blir Elitserien. Kan inte minnas att en svensk racingserie har mönstrat ett så starkt startfält. Blir svårt att förutse vinnaren. Vi kanske ska börja med att tippa serien?

Jag börjar med att tippa vilka tre som kommer ligga i toppen, inte nödvändigtvis i denna ordning:
- Fredrik Larsson
- Richard Göransson
- Robert Dahlgren
Dom som knackar på topp 3: Fredrik Ekblom, Mattias Andersson, Thed Björk.

Men va fan, nu har jag ju nästan nämnt hela startfältet...

Svårtippat som sagt. Hoppas att alla får ordning på bilarna i tid till premiären.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag tror du underskattar Öhlin och Söderberg.

Ja, inte lär det bli enkelt att förutse vinnare här.

Jag tror dessutom att det kommer tillkomma ett par intressanta förare till innan säsongen är igång.

Roos? Mangs? Hohenthal? Rudholm? ...och ligger det någon sanning bakom ryktena om Alx?

_________________
Martin Öberg
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Vart kan man läsa om alx ryktena ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587



Det är möjligt att jag har bidragit till ALX ryktena på Svartamasken, då jag tyckte att det hade varit en bra värvning av Flash. En mycket bra förare OCH en STCC teamägare.

_________________
Christoffer Silfverberg
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Det är ett vääääldigt löst rykte och utöver svarta masken har jag bara sett det i något kommentarsfält.

De andra jag listade har provkört och/eller uttryckt intresse för serien.

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Även om jag gärna ser Alx så passar han nog inte in så bra i STCC med den budget de har.
Men som förare i TTA vore han ju perfekt , hoppas det är nån sanning i de lilla som spekulerats fram.
Även om det mest är önskemål.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
Även om jag gärna ser Alx så passar han nog inte in så bra i STCC med den budget de har.
Men som förare i TTA vore han ju perfekt , hoppas det är nån sanning i de lilla som spekulerats fram.
Även om det mest är önskemål.


Har noll koll på hans budget. Men man vill väl helst ha budget med lite marginaler, som räcker även om något oväntat händer. Minns det var någon för några år sen som under första halvan av säsongen krokade till bilen och sen inte hade riktigt råd att komma på banan ordentligt på hela det året. Ja det har väl hänt flera egentligen. En sån grej är ju olycklig på flera plan, ser om inte annat även trist ut i ens karriärs-cv

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Lillen skrev:
Även om jag gärna ser Alx så passar han nog inte in så bra i STCC med den budget de har.
Men som förare i TTA vore han ju perfekt , hoppas det är nån sanning i de lilla som spekulerats fram.
Även om det mest är önskemål.


Har noll koll på hans budget. Men man vill väl helst ha budget med lite marginaler, som räcker även om något oväntat händer. Minns det var någon för några år sen som under första halvan av säsongen krokade till bilen och sen inte hade riktigt råd att komma på banan ordentligt på hela det året. Ja det har väl hänt flera egentligen. En sån grej är ju olycklig på flera plan, ser om inte annat även trist ut i ens karriärs-cv


Ja ungefär så jag menade åxå.
Man vill ju se Alx i hetluften då jag gillar honom. thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



http://ttagroup.se/2012/02/17/elitserien-i-racing-till-nya-tierp-stock . . . .

TTA lägger till ett event.

edit: ersätter Mantorp men den tävlingen kommer förhoppningsvis åter på nytt datum.

_________________
Martin Öberg
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Obizzz skrev:
http://ttagroup.se/2012/02/17/elitserien-i-racing-till-nya-tierp-stockholm-arena/

TTA lägger till ett event.

edit: ersätter Mantorp men den tävlingen kommer förhoppningsvis åter på nytt datum.
Man kan ju inte säga att fajten mellan TTA och STCC är långtråkig.
Massor av olika möjligheter testas, men alla kommer naturligtvis inte vara långsiktigt livskraftiga, men man måste ju försöka.

Sen kan ju gärdsgårdsserierna välja och vraka bland smulorna (nya anläggningar att åka på etc)

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Niklas Falk skrev:
Obizzz skrev:
http://ttagroup.se/2012/02/17/elitserien-i-racing-till-nya-tierp-stockholm-arena/

TTA lägger till ett event.

edit: ersätter Mantorp men den tävlingen kommer förhoppningsvis åter på nytt datum.
Man kan ju inte säga att fajten mellan TTA och STCC är långtråkig.
Massor av olika möjligheter testas, men alla kommer naturligtvis inte vara långsiktigt livskraftiga, men man måste ju försöka.

Sen kan ju gärdsgårdsserierna välja och vraka bland smulorna (nya anläggningar att åka på etc)


Verkligen inte tråkig thumbs up , men får hoppas att mycket av dessa nya knep och platser för tävlingar stannar kvar när värsta fighten lagt sig.

Hur kommer banan se ut, och hinner man få ihop den? Det sistnämnda är säkert inget problem då mycket redan finns och tävlingen går sent på sommaren. Men ett kul tillskott! Nu börjar den roliga månaden med alla avslöjanden . Vad är TTA's nästa äss i rockarmen?

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Obizzz skrev:
http://ttagroup.se/2012/02/17/elitserien-i-racing-till-nya-tierp-stockholm-arena/

TTA lägger till ett event.

edit: ersätter Mantorp men den tävlingen kommer förhoppningsvis åter på nytt datum.


Det här är jättekul! Till skillnad ifrån Solvalla så lär denna bana inte rivas efteråt, och kanske kan man anordna trackdays även på tierp arena?

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Niklas Falk skrev:

Massor av olika möjligheter testas, men alla kommer naturligtvis inte vara långsiktigt livskraftiga, men man måste ju försöka.

Sen kan ju gärdsgårdsserierna välja och vraka bland smulorna (nya anläggningar att åka på etc)


Tycker det här låter mer vettigt än att plöja ner miljoner på Solvalla och sedan riva det igen.

_________________
Martin Öberg
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Framför allt är det här realistiskt vilket Solvallaprojektet inte är.

_________________
Ola Lennström
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Tobias Nyström skrev:
Obizzz skrev:
http://ttagroup.se/2012/02/17/elitserien-i-racing-till-nya-tierp-stockholm-arena/

TTA lägger till ett event.

edit: ersätter Mantorp men den tävlingen kommer förhoppningsvis åter på nytt datum.


Det här är jättekul! Till skillnad ifrån Solvalla så lär denna bana inte rivas efteråt, och kanske kan man anordna trackdays även på tierp arena?

Har inte Tierp Arena ett uttalat mål att även har en riktig permanet racingbana.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Ola L skrev:
Framför allt är det här realistiskt vilket Solvallaprojektet inte är.


Håller med.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Börjar bli less och läsa alla sågningar av Solvalla från TTA-håll. Det är lätt att påstå att "det inte blir av". Har ni mer info så skriv det, vi är många som är intresserade . TTA-folk säger att det inte blir något STCC, men hur många har sett en färdig TTA-bil (Brovallens mock-up räknas inte)? Inte? Så vi kanske ska utgå från att allt bara är ett luftslott . Säsongen startar ju om bara några veckor, jag tror inte det blir av .

Skämt åsido, TTA går från klarhet till klarhet. Jag är mer åt STCC-hållet men kan ändå inte låta bli att imponeras av TTA's upplägg allt eftersom mer nyheter släpps thumbs up . Kul att även TTA tar racing till nya platser . Tror TTA kan bli stort redan första året då de redan har de mest intressanta förarna, och jag tillhör en av de som trodde att TTA spände bågen lite för hårt till en början. Tänk också att hos t.ex. Volvo sitter Dahlgren, Ekblom och Björk, känns inte som att det hade kunnat ske i en S2000-satsning? Isf skulle det ju ha skett tidigare? Och Göransson och F. Larsson i samma team, 2 förare som kan konsten att vrida musten ur en bil thumbs up . Blir kul, och utgången blir svår att tippa. Inte konstigt att folk tycker TTA är en vitamininjektion i svensk racing.

Hoppas bara att de klarar av att leverera också, för annars når nog TTA vs. STCC-debatten nya bottennivåer efter säsongen 2012. TTA har mycket att leva upp till, och smutskastarsidan av STCC-skaran lär säkert notera allt som TTA lovar inför 2012. (Och våga inte börja tjafsa om att "STCC finns inte kvar till 2013, bla bla bla..." )

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Obizzz skrev:
Niklas Falk skrev:

Massor av olika möjligheter testas, men alla kommer naturligtvis inte vara långsiktigt livskraftiga, men man måste ju försöka.

Sen kan ju gärdsgårdsserierna välja och vraka bland smulorna (nya anläggningar att åka på etc)


Tycker det här låter mer vettigt än att plöja ner miljoner på Solvalla och sedan riva det igen.


Verkligen!!!

(Fullständigt egoistiskt tänkt för att jag vill se fler ställen att kunna köra på bana själv thumbs up Bygga en bana och sen RIVA den )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Men jag är iaf imponerad av att de fått till Tierp.
HOPPAS att de får till en bra bana. thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1173



Klurax skrev:
Börjar bli less och läsa alla sågningar av Solvalla från TTA-håll. Det är lätt att påstå att "det inte blir av". Har ni mer info så skriv det, vi är många som är intresserade


Info har jag inte men det är enligt mej orealistiskt av främst ekonomisk anledning, tekniskt så har större under skett. Årliga ROC och byggandet av Tierp arenan är goda exempel på att tekniskt komplicerade lösningar går att fixa på kort tid om viljan och resurser finns.
STCC AB satsningen på Solvalla som tävlingsarena är spektakulär men är den hållbar i utvecklingen av svensk racing?

Kostnaden för att anlägga och sedan återställa banan är som jag ser det bara en del, banan Solvalla är ju en travbana med veckovisa tävlingar, vem betalar det tappet och vem står för den ekonomiska risken? STCC AB eller andra investerare som kanske Solvalla och dem som normalt har sin inkomst från travet?

Det är alltså en ansenlig mängd pengar eventet skall dra in för att gå ihop.
Lyckas man få till full kostnadstäckning så är det ju kanon thumbs up men sannolikt inte thumbs down , och då är det ett förlust på gränsen till rent slöseri i reda pengar som jag inte tror att STCC AB kan kosta på sig med den konkurrenssituationen som nu finns.

Följdfrågan blir dessutom; vem står för den ekonomiska risken i Östersund? STCC AB eller Östersund kommun och andra?
Jag tycker det vore bättre att satsa samma pengar mer långsiktigt genom att utveckla tex Östersund airport, speciellt om det är någon annans pengar.

_________________
Magnus Bengtsson
www.spvm.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961


Trådstartare
Magnus Bengtsson skrev:

Jag tycker det vore bättre att satsa samma pengar mer långsiktigt genom att utveckla tex Östersund airport, speciellt om det är någon annans pengar.


Rätt tänkt. thumbs up
Jämtland har mycket motorsport och många fans.
Där vore det lätt att bygga vidare samt få in de fans som finns norr om Östersund.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 58, 59, 60   >>
27 besök senaste veckan (186675 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande