Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3365 besök totalt |
Midlandabanan
Farsan har Boxer vilket betyder att man får Mittnytt vare sej man vill eller inte (vi har ju Nordnytt analogt). Jag satt och halvsov men vaknade när Midlandabanan nämndes. Tydligen 5 nya ägare med anknytning till Härnösand. Det intressanta vara att de tydligen ska satsa på mer "folklig" aktivitet. Vad det betyder framgick inte, men man kan ju hoppas på att det betyder mer bantid för "folk". :-) _________________ Daniel Sundström Nissan Skyline GT-R R33 -95 Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94 Eagle Talon TSi AWD G1B Aprilia RSV Mille R -02 |
||||
Re: Midlandabanan
Gäss!! Hoppas det stämmer då!! Kanske det blir lite mer banåka där igen!? ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Låter ju alldeles underbart efter en lång tids osäkerhet!
Ska det vara folkligt kanske man till och med får rasta tvåtaktaren där... ![]() Kanske lite sliten i lacken, men frisk i plåten och med 2"-system. Finns t o m radialdäck, de ni! _________________ Min "föredetting": ![]() |
||||
och här är inslaget i text & bild: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2439&a=194493
Kul med den här typen av nyheter på SVT tycker jag. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Någon som känner någon av ägarna och vet mer specifika planer:
Det vore ju skoj om de fixade så att fler bilar fick vara på banan samtidigt, för nu är väl det ganska begränsat? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trodde jag var nästan ensam om att vara Saab två-takts fanatiker här, men självklart finns det fler som fattat att en riktig racerbil har stående pedaler, växelreglaget nära ratten, möjlighet att växla utan att koppla och en väghållning som gör skäl för namnet. Det stämmer in på både Supertouring racers och Saab 96, men bara en av dem har en frisk motor som tänder på varje varv ![]() ![]() Snygg bil med rätt patina må ja säga, Kanske något att köra historiska 1000cc Cupen med? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Bosse L:
Jag hoppas din 2T tänder 3 gånger per varv, annars är den TRÖTT ![]() Å fan ska man räkna hela vexelvarv ![]() ![]() ![]() Får väl skylla på att jag bara citerade Calle Carlqvist på Teknikens Värld när dom gjorde reportage om bl.a. min bil på Anderstorp för 10 år sedan.... ![]() ...eller att så avancerad matte aldrig varit min starka sida. ![]() Därför jag jag med motor som har få delar att hålla reda på ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Jag kollade in på deras kalendersida och det verkar finnas åtskilliga tider kvar: www.mittsverigebanan.se/bokningar.as
Kanske nåt för några rejsabanåkare? Från Stockholm tar det t.ex. bara 4 timmar, så det är ju inte jättelångt, om man inte bor i Skåne eller norra Lappland. I det senare fallet är det väl å andra sidan nästan alltid långt... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Mats Forsman, hmm, det borde jag veta vem det är, men jag tror att han bor i Duved om man ska vara petnoga. Ingen jag känner dock... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Här en pressrelease om visionen:
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3365 besök totalt |