Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1133 besök totalt |
luftade silverfisken idag
Åhhh vad det var kul. Har åkt runt och lyssnat efter mystiska ljud hela dagen. Växellådan vill att jag ska åka till BMW så de får göra en koll, Bakaxeln ska de kolla iaf. Min båge kommer i morgon, har redan bälten, stolar mm. som ska monteras i påsk helgen. Sen bär det av till ringen i full fart. När man varit utan sin gullebil ett tag så går den ju jäkligt fint. Efter en vecka så tycker man det fattas en massa under huven, konstigt. Men kul är det. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
Jorå. Jag har också luftat fisken idag... Rödspättan?... Den gick förvånansvärt lätt igång efter att ha vilat sen septemberträff BMWSC på Kullen. Men bromsbeläggen har inte reparerat sej själva över vintern, så nya blir det. Det är ju bara 24 dagar kvar till Knutstorp!
![]() _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||
Ingen diagnos än. En varningslampa till SMG-lådan började lysa när jag körde bilen. Slocknade vid omstart men tändes igen efter en liten stund. Jag har bokat tid för diffen på måndag, så problemet med lådan tar de på samma gång. Garantin går ut om 14 dagar, kul att man har flyt någon gång. _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
Hej!
Här kommer en liten anekdot om en ledig fredag, den 2 april. Vid klockan tio åker jag till min mormor och morfar där jag förvarar mina sommardäck. Efter att ha druckit kaffe byter jag däcken, vilket går problemfritt. Vilken skillnad det blir på utseendet med "riktiga" fälgar! Turen till macken för att kolla lufttrycket känns fantastisk. Vilket grepp! Vilken tystnad! Det är första gången jag kör bilen på sommardäck eftersom jag köpte den i januari. Och jag som tyckte den var skitkul att köra på dubbdäcken, men nu har den lilla understyrning som fanns med dem försvunnit. Fantastiskt! Bara att sikta och gasa. När jag kommer tillbaka visar det sig att morfar har tagit fram vattenslangen och står och tvättar bilen. Bara för mig att ta hink och svamp och tvätta min på samma gång. Det var drygt en månad sen sist och det märks. Borde egentligen ha använt avfettning också märker jag, men det får bli nästa gång. Sommardäcken är på, bilen är nytvättad. Vad göra? KÖRA FÖRSTÅS!!! Puttrar iväg genom stan med takluckan öppen. Underbart! Kommer ut på "min" lilla slinga efter ca sju kilometer. Ni vet en sån där väg som är så krokig att man nästan kommer ikapp sig själv och där hastighetsbegränsningen på 70 eller 50 kan vara svår att komma upp i utan att köra "på gränsen". Därefter börjar nästa krokiga väg, och sen nästa och nästa. Farten är måttlig eftersom det inte har torkat upp överallt och det finns lite grus kvar på vägen här och var, men genom några torra S-kurvor med fri sikt passerar varvräknaren 6000. Fortfarande med takluckan öppen (och stereon avstängd). Innan jag kommer hem har jag kört ca sju mil. Ingen buskörning, bara njutningskörning, möjligtvis att det blev lite "moms" på någon hastighetsbegränsning, men inte mycket. Det blev lite grusväg också av bara farten så nu är bilen skitig igen, men då har man ju en anledning att ta fram den där avfettningen. När detta skrivs har jag precis ägnat mig åt vad som kanske kan vara världens tråkigaste bilkörning. Gävle-Stockholm tur och retur på E4:an med en Nissan King Cab Turbodiesel. Suck.Tur att sällskapet och ärendet i Stockholm var trevligt i alla fall. Hejs! _________________ Mattias Eriksson "Rullar du inte en gång om året så ligger du inte tillräckligt nära gränsen" - Gammal rallysanning |
||||
FUSK! Det enda jag får göra är att putta min nya leksak kanske 10-20meter/helg... hur kul är det på en skala? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1133 besök totalt |