Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
STCC 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
2 besök senaste veckan (72427 totalt)
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7582

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Obizzz skrev:

Sen funderar jag lite på vad Joakim Forsell har att vinna på att köra JTCC 2012? Han vann serien 2010, vann Abarth 2011. Har svårt att se att en vinst även 2012 skulle göra något för karriären, känns inte som det är där det felar liksom.

Pengar


Joakim Forsell ska köra Clio cup i år är det samma som JTCC?

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Ankan skrev:
Joakim Forsell ska köra Clio cup i år är det samma som JTCC?


Japp.

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Solvallanyhet!
Är det ingen fler som lagt märke till detta: http://www.stcc.se/2012/02/22/ny-banstrackning-for-stcc-finalen/

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag läste den nyss men glömde att länka här.
Känns lite som en nyhet bara för försäkra oss om att det händer något alls hos STCC.

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Obizzz skrev:
Jag läste den nyss men glömde att länka här.
Känns lite som en nyhet bara för försäkra oss om att det händer något alls hos STCC.


Håller med.
Den kom väldigt lägligt

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare

Lillen skrev:
Solvallanyhet!
Är det ingen fler som lagt märke till detta: http://www.stcc.se/2012/02/22/ny-banstrackning-for-stcc-finalen/

Jättenyfiken på hur bansträckningen på Tierp blir. Måttligare nyfiken på justeringar i "engångsbanan" på Solvalla. Den ena kommer hoppeligen/troligen finnas kvar att köra både mer racing och banträffar på, den andra rivs direkt efter rejset

_________________
Magnus Thomé
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



TPR skrev:
Linus och Jocke, jag har fått för mig att ni har bra koll på STCC genom åren?
STCC har betytt massor för svensk racing, gjort det möjligt att driva flera professionella team i Sverige. Men STCC har inte varit samma organisation genom åren vilket ni får det att låta som.

De senare åren har de gjort några felaktiga beslut, kanske baserat på pengar, som inte har varit positiva för teamen i serien.
Beslutet att låta Biogas köra med turbo var nog dödstöten enligt min mening, kan någon förklara hur de tänkte där?
Var det så viktigt att få in VW och ett miljöbränsle till?
Visst, mycket media och pengar, men det sportsliga?

Ang jämn racing i STCC/BTCC så kan det naturligtvis vara intressant och kul för er i publiken, åtminstone om man inte bryr sig om sportsliga resultat utan ser det mer som underhållning.
Men ni som är så pålästa måste väl ändå inse att alltihop är konstgjort för att skapa en bra show?
Sätt er in hur teamen och förarna ser på detta, hur skulle andra idrottsmän känna inför ett sådant upplägg?
"-Tränat extra hårt denna månaden?
Då blir det 5kg extra i viktbältet."

Ang Camaro Cup så skulle ju STCC kunna göra detta till huvudklass likt Danmark och Norge och på detta sätt kanske kunna överleva. Problemet är då att de inte har några supportklasser.


Har följt STCC sedan '96, men är bara en simpel åskådare. Enligt många är det lika med noll koll, men lyckligtvis är klimatet bättre här på rejsa .

Biogas+diesel (i VM) var något S2000 får sota för länge. STCC AB om biogas: Ny tillverkare med pengar och status, mer vatten på kvarnen ang. miljösatsningar = Succé! Håller med dig, Thomas. Det lät bra då det presenterades, men i slutändan blev det stora konsekvenser av det. Men NGTC tar bort allt det dåliga från S2000 > bilarnas grundförutsättningar inte lika viktiga (man slipper m.a.o. ösa dispenser på t.ex. en Cheva Lacetti för att kunna hänga på en BMW) > samma "mall" för bilarnas uppbyggnad och fortfarande tillverkarens DNA kvar i karossen. Därför håller jag mer på STCC. Sen om det skulle vara en mindre attraktiv produkt än TTA när marknaden får bestämma, ja då är det så helt enkelt. TTA är dock inte touringbilar, men det är inte skit för det ändå.

Jag känner också till att STCC AB haft flera ägare och har tidigare skrivit att de borde byta ut Bob Huzell mot någon mer förtroendeingivande profil, då tror jag mycket skulle vara vunnet redan där.

Nu ser jag fram emot att racingsäsongen börjar på allvar med F1, DTM, BTCC, WTCC m.m. så man slipper bekymra sig om STCC vs. TTA

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41418

Forumägare
Forumägare

Klurax skrev:
...
Nu ser jag fram emot att racingsäsongen börjar på allvar med F1, DTM, BTCC, WTCC m.m. så man slipper bekymra sig om STCC vs. TTA


thumbs up




--------------------------------


På andra ställen på nätet tror jag det uppstår en del konflikter i onödan när den ena parten diskuterar racingen utifrån ett underhållningsperspektiv och en annan part diskuterar utifrån ett sportgrensperspektiv. Utan att motparten fattat det. Och utan anslaget att "här är vi faktiskt bussiga mot varandra även om vi har olika åsikter"

_________________
Magnus Thomé
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008




_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Undrar om VW tänker betala för STCC till stor del för att få en titel?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Lillen skrev:
Undrar om VW tänker betala för STCC till stor del för att få en titel?


Vad är en tiltel värd i ett mästerkap utan motstånd

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
Lillen skrev:
Undrar om VW tänker betala för STCC till stor del för att få en titel?


Vad är en tiltel värd i ett mästerkap utan motstånd


Det kan man undra?
Men varför kör de på som tåget då?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Lillen skrev:
Michael Bäck skrev:
Lillen skrev:
Undrar om VW tänker betala för STCC till stor del för att få en titel?


Vad är en tiltel värd i ett mästerkap utan motstånd


Det kan man undra?
Men varför kör de på som tåget då?


Om ingen vågar satsa är ju chanserna rätt små att det blir något. VW har tagit ett beslut och kör på det.

_________________
Martin Öberg
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Obizzz skrev:
Lillen skrev:
Michael Bäck skrev:
Lillen skrev:
Undrar om VW tänker betala för STCC till stor del för att få en titel?


Vad är en tiltel värd i ett mästerkap utan motstånd


Det kan man undra?
Men varför kör de på som tåget då?


Om ingen vågar satsa är ju chanserna rätt små att det blir något. VW har tagit ett beslut och kör på det.


Så klart är det nog så.
MEN OM allt faller vad fasen gör man då?

Jobbigt läge just nu , blir lite WTCC förut över det.
Bara två märken som satsar , VW och Chevy.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Ola L
Stockholm
Här sen Maj 2005
Inlägg: 202



Just nu håller de nog mest god min gissar jag. Tror testet i Spanien som kom nu lika mycket handlade om att göra något och testa lite ihop med SEAT-teamet för förberedelse av deras bilar till WTCC.

Frågan är om Chevrolet ens kan sägas satsa. De ska ju köra WTCc-race och med en motor som inte är tillåten i STCC. DET sägs ju att Chevrolet bara planerar för några få STCC-race och då är det bara VW kvar som "satsar" + en slags halvsatsning i form av en begagnad BTCC-Honda och ett inhoppande Chevroletteam.

Om allt faller.

Ja, då kör Chevroletteamet troligen WTCC som planerat med en bil för Rydell.

KMS driver Italian Superstars-Audin åt Johan Kristoffersson som presenterat igår.

Engström Motorsport gör det de gjort tidigare. Kört några få ETC-race i mån av pengar.

Stureson Motorsport kanske kör lite GT med en Porsche...

_________________
Ola Lennström
Citera
PJ122s
Karlskoga
Här sen Nov 2009
Inlägg: 76



En annan intresant fråga är ju om STCC får ihop tillräckligt många startande för att få SM-status?
Det krävs väl 12 startande för det.

/Peter J

_________________
Peter Johansson
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Om jag har fattat det rätt, så har STCC och JTCC SM och JSM. Men dom kan ju förlora det, eller ?

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



MrBosse skrev:
Om jag har fattat det rätt, så har STCC och JTCC SM och JSM. Men dom kan ju förlora det, eller ?


Ingen aning, men är det inte skrivet att det måste vara ett visst antal förare för att det ska få kallas SM? I rally är det så i alla fall vad jag hört!? Börjar kännas pyrt för STCC, 6 förare på hemsidan men TTA har dock "bara" 10 än så länge. Som jag tidigare skrivit, den som lever får se hur det blir 2012...eller 2013...

Edit: fick mail av behörig om media i TTA som förklarat och tackar mycket för det Så nu känner jag mig lite lugnare och plockade bort min oro över det

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388




_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Schumi skrev:
Edit: fick mail av behörig om media i TTA som förklarat och tackar mycket för det Så nu känner jag mig lite lugnare och plockade bort min oro över det


Som förklarade vadå

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
STCC 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22, 23, 24   >>
2 besök senaste veckan (72427 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande