Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
bygga spridar härva
2116 besök totalt
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794


Trådstartare
Jag har ett äldre haltech f7 styrsystem liggande men med fel kabelhärva för mina behov.
Den jag har är för r4 och jag behöver härva till en r6 maskin.
Kollade runt på pris vad en sådan härva ligger på, men då priset på härvan överstiger värdet på sprutet så var det ointressant för mig. Men man borde ju själv kunna bygga en kabel häva!

Men eftersom jag aldrig har rört i sådana saker så undrar jag hur man ska bygga en egen härva. Kan man tex annvända sig av själva spridar härvan från orginal motronic och koppla mot haltech boxen eller hur gör man lättast?

_________________
Pelle Persson
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5740



Hej

Jag har utgått från originalhärvor när jag byggt härvor till 2 st Fordar nu i vinter. Då har man hyfsat rätt kabellänger och olika färger direkt - dessutom kontaktstycken som funkar.

Fords sprut är EEC-IV och det är rätt likt Motronic, så jag anser att du kan utgå från Motronichärva med gott samvete.

/Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



På rallycross compacten är det använt original spridarbrygga med kablar samt kablarna till tändspolarna dom är sedan skarvat ihop med Motec sprutet.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 794


Trådstartare
Låter bra det här.
Eftersom jag har några motronic härvor liggande så blir det att klippa & skarva ;-)

_________________
Pelle Persson
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893



Pelle Persson skrev:
Låter bra det här.
Eftersom jag har några motronic härvor liggande så blir det att klippa & skarva ;-)


Har du ett kopplingschema till Haltech? Har du själva kontakten till ECU;n så kan du utgå från dom kablarna och skava vid till andra fabrikat till spridare mm. Man bör dock lägga säkringar och sådant rätt för ecuns skull. Vill du köra batch fire så kan du para cylindrarna.

Göran Malmberg

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Skruva banåkabil
bygga spridar härva
2116 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande